Tror kanskje det er viktigst at man bestiller og betaler...Toven skrev:Må man ikke være same for å få lov til å bære samekniv?

Sametilknytningen antas å være rimelig underordnet...
Tror kanskje det er viktigst at man bestiller og betaler...Toven skrev:Må man ikke være same for å få lov til å bære samekniv?
Men da må man vel kanskje være finsk for å bære finlandshette og?Toven skrev:Må man ikke være same for å få lov til å bære samekniv?
De finske samene har jo et fortrinn om de skulle ønske å rane en bank f.eks.gorbys skrev:Men da må man vel kanskje være finsk for å bære finlandshette og?Toven skrev:Må man ikke være same for å få lov til å bære samekniv?
Enklere å løse sakene om det hadde vært sånnjhn skrev:De finske samene har jo et fortrinn om de skulle ønske å rane en bank f.eks.gorbys skrev:Men da må man vel kanskje være finsk for å bære finlandshette og?Toven skrev:Må man ikke være same for å få lov til å bære samekniv?
Er'u helt Rolf eller!Toven skrev:Må man ikke være same for å få lov til å bære samekniv?
Trenger ikke våpenpass til Sverige, man fyller bare ut en skjutvapendeklarasjon på nettet, og betaler svenske jegeravgiften.poulet_cavalier skrev:Håper de som drar til Sverige har søkt og fått våpenpass og har våpenkortet med seg, ellers vanker det bot og kakebu..MLeikarnes skrev:Jeg har alltid med meg kniv på mc tur, da riktignok kun en 12cm lang jaktkniv. Men har ofte hatt med meg samekniven også. Har vært og er speider i 14 år nå og har hatt kniv i beltet på de fleste steder... Tilogmed kjøpesenter i Stavanger uten at noen har sagt noe på det. Så om man har den i bagasjen, samme hvilken lengde så er det lov mener jeg. Folk har jo rifler/hagler i bilen på tur til Sverige på jakt...
Sent from my Sony Xperia Z2
Hu her hadde den i sekken.Intruder skrev:Har ikke lest alle postene,men har hørt at manges erfaring er å ta med kondomer...
og det er vel forbud mot å bære kniv offentlig,ikke forbudt å ha den i bagasjen...
good tur og Herren deg bevar !!
Det var uansett sikkert ikke same kniven som du harOrion skrev:Tror det kommer mye an på hvem i politet man treffer på, og hvor flink du er til å snakke for deg. Nyheten du refererer til er snart 8 år gammel, så vi får håpe de har fått bedre rutiner vedrørende å se an situasjonen/personene i slike saker.
Tilbake til samekniv på MC. Har konkludert med at politet må ha en rimelig skjellig grunn til mistanke for å ransake en sykkel. Gjerne tips fra publikum, eller dersom du kjører rundt i Hells Angels/Bandidos vest. Hehe. Sistnevnte blir sjekka støtt og stadig har jeg fått inntrykk avHvertfall lokalene dems. Ellers tror jeg det er rimelig safe, selv med dagens trusselnivå mot Norge. Og skulle man bli stoppa, er det ikke verre enn å forklare at den brukes kun på teltplassen. Og ellers til å ta livet av elg og andre dyr du skulle kjørt på på veien.
![]()
![]()
Har hørt om samer som har tjuvjakta rein med kniv og scooter. Om det var samekniv vites ikke, men de skal i følge sagnet ha kjørt opp langs reinsflokken, hoppet av scooteren i fart og stukket kniven i strupen på reinen. Mon tro om det hadde vært mulig med MC også? Haha.