Blunker vi ?
Får de bot om onkel er i nærheten ?
..men er jo snart sammarn og da er problemet en saga blott...

Tjaa .. uten at jeg har spekulert så mye på dette, så ser det jo ikke så dumt ut at feil justerte lykter er en toerfeil.ojda skrev:Det som er litt festelig i denne forbindelse er at:
Om du har ei død lampe ved EU-kontroll, er det en ener.
Men om lyktene "bare" ikke er riktig justert, får man toer![]()
Fornuftig
Ja det synest eg. Ei pære ryker uansett og er lett å bytte på di fleste biler. Feil juster kan føre til blending av møtende traffik. Og det hadde vor fande så irriterende å må fer på visning kun for at en pære er håen.ojda skrev:Det som er litt festelig i denne forbindelse er at:
Om du har ei død lampe ved EU-kontroll, er det en ener.
Men om lyktene "bare" ikke er riktig justert, får man toer![]()
Fornuftig
Fikk varsel på volvoen i dag, om at det manglet et lys. 10 minutter senere virket alt som det skulle. Jeg hater å kjøre med dårlig lys, særlig nå når det er mørkt halve døgnet. Uansett, Volvo har hatt meg i tankene når de lagde lykter og tenkte ut patentet for å bytte pære. Det var lekende lett. Til sammenligning brukte jeg 45 minutter på Mercedesen, og endte opp med oppskrapede, nesten hudløse hender etter å ha gravd etter pærene langt nedi grillen... Tror kanskje det er derfor mange kjører rundt enøyde. Det er vanskelig å bytte, og lang ventetid på verksted..KawaJens skrev:Det står og i regelverket at en ikke skal overskride farts grensen.
Har byttet hoved lys pære på Volvon 2 ganger på 6 år.
Jeg tror nok SuperMorten er inne på noe her... Tidligere var pærebytte lett som en plett, mens det på mange moderne biler er plunder og heft. På flere 'moderne' har man følelsen av å måtte demontere halve bilen for å komme til hovedlyspærene...SuperMorten skrev:Det er vanskelig å bytte, og lang ventetid på verksted..