Kaffeavtale 2015
Kaffeavtale 2015
Har alltid kjøpt kaffeavtale på bensinstasjon når jeg har hatt bil. Type Statoil-koppen hvor du betaler 299,- for gratis kaffe hele året.
Hvordan forholder MC-eiere seg til det? Drikkes koppen på bensinstasjonen, eller har dere provisorisk koppholder på MCen?
Hvordan forholder MC-eiere seg til det? Drikkes koppen på bensinstasjonen, eller har dere provisorisk koppholder på MCen?
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Kaffeavtale 2015
Jeg pleier å kjøpe meg Statoil koppen hvert år, men brukte den nok oftere når jeg ikke var motorsyklist. Men jeg har den alltid med i tankvesken. De med cruisere etc. pleier vel kanskje noen ganger å ha kaffekoppen i en holder på styret etc. har jeg sett.Orion skrev:Har alltid kjøpt kaffeavtale på bensinstasjon når jeg har hatt bil. Type Statoil-koppen hvor du betaler 299,- for gratis kaffe hele året.
Men for all del. Skal man på langtur og de ter knepent om plassen så blir denne kjapt ekskludert

- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Ikke bare cruisers uten en og annen Tiger med det ogBjerknez skrev:De med cruisere etc. pleier vel kanskje noen ganger å ha kaffekoppen i en holder på styret etc. har jeg sett.Orion skrev:Har alltid kjøpt kaffeavtale på bensinstasjon når jeg har hatt bil. Type Statoil-koppen hvor du betaler 299,- for gratis kaffe hele året.

- Bjerknez
- Kontakt:
hakhap skrev:Ikke bare cruisers uten en og annen Tiger med det ogBjerknez skrev:De med cruisere etc. pleier vel kanskje noen ganger å ha kaffekoppen i en holder på styret etc. har jeg sett.Orion skrev:Har alltid kjøpt kaffeavtale på bensinstasjon når jeg har hatt bil. Type Statoil-koppen hvor du betaler 299,- for gratis kaffe hele året.

Blir vertfall ikke noen kaffeholder på mitt styre vertfall

Godt med en kaffekopp på morgenen, så litt derfor jeg lurer. En av de små gledene i livet
Vil gjerne fortsette med det på MC-tur.
Koppholder på styret derimot.. Hehe. Ser nytteverdien, men blir tvilsomt montert :-P
Sent from my iPod touch using Tapatalk

Koppholder på styret derimot.. Hehe. Ser nytteverdien, men blir tvilsomt montert :-P
- Bjerknez
- Kontakt:
De fleste overnattingssteder kan nok skaffe frem litt kaffe på morgenkvisten tror jeg. Ligger du i telt så må du jo ta med deg primus og kokekaffe etc. Når du våkner i teltet kl. 08:00 om morgenen så er du nok uansett ikke innenfor gangavstand til en bensinstasjon og når du først må ut å kjøre så blir det jo det samme om man kjøper en kopp kaffe eller om man fyller opp Statoil koppen.Orion skrev:Godt med en kaffekopp på morgenen, så litt derfor jeg lurer. En av de små gledene i livetVil gjerne fortsette med det på MC-tur.
Så hvis det blir trangt hos meg, så kan jeg uten problemer avse denne Statoil koppen. Kaffe får man tak i uansett

-
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
- Bjerknez
- Kontakt:
Skjønner ikke helt hvordan jeg skulle klart å fått i meg kaffen mens jeg kjører og ved siden av dette har både hansker og hjelm på meg. Kaffen blir jo fort kald også...detvarvondtdet skrev:Syntes egentlig ikke den var så dum jeg.![]()
http://www.thecheapplace.com/blog/wp-co ... rcycle.jpg
Men for en evt. passasjer er det jo greit, men uansett ikke spesielt lurt i mine øyne...
Hendig koppholder! Trodde ikke de kom med så genial klipsløsning 
Du har nok rett i det Bjerknez. Blir gjerne primus og kokekaffe det går mest i, ettersom man sjeldent befinner seg i nærheten av en bensinstasjon når man våkner.
Og hjelmen tenkte jeg faktisk ikke på. Haha. Har stort sett kun kjørt sykkel i Thailand, og der kjører de enten med halvhjelm (type sykkelhjelm) eller uten.
Foreløpig står jeg 60/40 i favør ikke å kjøpe kaffeavtale, ettersom jeg ikke har bil for øyeblikket.

Du har nok rett i det Bjerknez. Blir gjerne primus og kokekaffe det går mest i, ettersom man sjeldent befinner seg i nærheten av en bensinstasjon når man våkner.
Og hjelmen tenkte jeg faktisk ikke på. Haha. Har stort sett kun kjørt sykkel i Thailand, og der kjører de enten med halvhjelm (type sykkelhjelm) eller uten.
Foreløpig står jeg 60/40 i favør ikke å kjøpe kaffeavtale, ettersom jeg ikke har bil for øyeblikket.
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Kjenner da jammen en som har akurat sånn koppholder jegOrion skrev:Hendig koppholder! Trodde ikke de kom med så genial klipsløsning

Tror han er veldig fornøyd, både Statoilkopp og Is-te på flaske i den om sommer`n

Drikker greit fra flaske under fart, men kaffen får vente til stoppene :-)å
[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 3ed8da.jpg[/img]
[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... 2c5fcf.jpg[/img]
Sist redigert av ojda den 15 jan 2015, 13:38, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bare å kjøpe deg en åpningshjelm så går det fint å drikke mens du kjører.Bjerknez skrev:Skjønner ikke helt hvordan jeg skulle klart å fått i meg kaffen mens jeg kjører og ved siden av dette har både hansker og hjelm på meg. Kaffen blir jo fort kald også...detvarvondtdet skrev:Syntes egentlig ikke den var så dum jeg.![]()
Men for en evt. passasjer er det jo greit, men uansett ikke spesielt lurt i mine øyne...
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg har åpningshjelm, men hvis jeg har det så vannvittig travelt at jeg ikke har tid til å stoppe for å ta meg en slurk å drikke så får det heller væreKawagutten skrev:Bare å kjøpe deg en åpningshjelm så går det fint å drikke mens du kjører.Bjerknez skrev:Skjønner ikke helt hvordan jeg skulle klart å fått i meg kaffen mens jeg kjører og ved siden av dette har både hansker og hjelm på meg. Kaffen blir jo fort kald også...detvarvondtdet skrev:Syntes egentlig ikke den var så dum jeg.![]()

- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Ivrige bikere stopper da ikke for småtingBjerknez skrev:Jeg har åpningshjelm, men hvis jeg har det så vannvittig travelt at jeg ikke har tid til å stoppe for å ta meg en slurk å drikke så får det heller væreKawagutten skrev:Bare å kjøpe deg en åpningshjelm så går det fint å drikke mens du kjører.Bjerknez skrev:Skjønner ikke helt hvordan jeg skulle klart å fått i meg kaffen mens jeg kjører og ved siden av dette har både hansker og hjelm på meg. Kaffen blir jo fort kald også...detvarvondtdet skrev:Syntes egentlig ikke den var så dum jeg.![]()

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Er gjerne de som kjører med camelback og, for å slippe stoppe når en blir tørstKawagutten skrev:Ivrige bikere stopper da ikke for småtingBjerknez skrev:Jeg har åpningshjelm, men hvis jeg har det så vannvittig travelt at jeg ikke har tid til å stoppe for å ta meg en slurk å drikke så får det heller væreKawagutten skrev:Bare å kjøpe deg en åpningshjelm så går det fint å drikke mens du kjører.Bjerknez skrev:Skjønner ikke helt hvordan jeg skulle klart å fått i meg kaffen mens jeg kjører og ved siden av dette har både hansker og hjelm på meg. Kaffen blir jo fort kald også...detvarvondtdet skrev:Syntes egentlig ikke den var så dum jeg.![]()

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Om vi ser bort ifra kaffen, men snakker drikke generelt. Er det faktisk langt ifra dumt å ha tilgang på det under kjøring.
Med en mc-dress i varmen, svetter man faktisk en hel del. Å den vesken bør erstattes.
Små klunker hyppig er langt å foretrekke framfor å slukke tørsten med store mengder ved skjeldene stopp.
Da rennerdet bare tvers igjennom å gjør liten nytte, bortsett fra å gi deg flere "pissestopp".
Ække så dumt med tillgang serru
Lag en "Mc-skrukork" som du stikker hull i, å tre en tynn sugeslange igjennom.
Så går det flott å drikke med den tetteste helhjelm.
Selv bruker jeg åpne/lukkekork som på nederste bildet. Fungerer fint til flaska er 2/3. dels tom
Med en mc-dress i varmen, svetter man faktisk en hel del. Å den vesken bør erstattes.
Små klunker hyppig er langt å foretrekke framfor å slukke tørsten med store mengder ved skjeldene stopp.
Da rennerdet bare tvers igjennom å gjør liten nytte, bortsett fra å gi deg flere "pissestopp".
Ække så dumt med tillgang serru

Lag en "Mc-skrukork" som du stikker hull i, å tre en tynn sugeslange igjennom.
Så går det flott å drikke med den tetteste helhjelm.
Selv bruker jeg åpne/lukkekork som på nederste bildet. Fungerer fint til flaska er 2/3. dels tom

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
)