Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Moffa »

I dag har jeg kjøpt kamera.... Valget falt på Replay XD's modell PrimeX
Da har jeg noen uker å gjøre meg kjent med kamera på, kanskje rekker jeg å gjøre meg litt kjent med iMovie også før asfalten er tørr og fin :yeyeye
Kameraet ser iallefall veldig bra ut, relativt lite og kompakt, og vanntett (inntil 3 meter) 'as is' uten å måtte putte det inn i en schwær kasse :lol
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av KawaJens »

Spennendes, har prøvd å finne noke skikkelig tester av det men er fremdeles lite av dem. Batteriet er et stort pluss og minus. 3.5t leve tid er bra, ikke utbyttbart er stort minus. Eg bruker ikke kamerat så mye i heim traktene men mest på utlandsturer og då er det viktig med leve tid og muligheten å bytte batteri. Er jo klart at Prime X har batteri levetid tilsvarende 3 gopro batteri.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Flanker »

Ikke kjøpt i dag, men ankommet i dag... LED ekstralys til sykkelen. Dimmer kom i går, så da blir det snart installasjon :-)

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Moffa »

KawaJens skrev:Spennendes, har prøvd å finne noke skikkelig tester av det men er fremdeles lite av dem. Batteriet er et stort pluss og minus. 3.5t leve tid er bra, ikke utbyttbart er stort minus. Eg bruker ikke kamerat så mye i heim traktene men mest på utlandsturer og då er det viktig med leve tid og muligheten å bytte batteri. Er jo klart at Prime X har batteri levetid tilsvarende 3 gopro batteri.
Forsåvidt enig i at det kunne vært en stor fordel med utskiftbare batterier... Likevel; Replay leverer også batteripakker som forlenger tiden med 3 eller 6 timer (teoretisk), men de synes jeg er relativt stivt priset (hhv $60 og $100 :scratch .... Har også sett at de har en løsning som lar deg koble til strøm fra MC'en. Mulig jeg kikker litt nærmere på det etterhvert :thumleft

Jeg falt litt for denne siden den er veldig 'liten' i forhold til mange av de andre alternativene jeg har sett på....
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Kmann »

Ny tute til Betty ankommet og montert. Stebel Nautilus er tilkoblet med PDM60, 139dB, det er høyt !
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Kawagutten »

Sigarett tenner og usb til mc og ekstra batteri til Contour med lader fra DX.Det neste håper jeg blir en RX.Fikk også tilbake 268 kr fra Sony cashback i dag,ganske fornøyd med å få Sony AS30V til ca 950kr :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Tonys »

Kawagutten skrev:Sigarett tenner og usb til mc og ekstra batteri til Contour med lader fra DX.Det neste håper jeg blir en RX.Fikk også tilbake 268 kr fra Sony cashback i dag,ganske fornøyd med å få Sony AS30V til ca 950kr :-)
12v og 5v USB uttak var akkurat det samme jeg fikk i posten i dag.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

André
Innlegg: 101
Registrert: 20 aug 2014, 21:10
Motorsykkelen din: Suzuki GSR 2010

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av André »

Handla inn nye bar end mirrors til gsr min :D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av AJ »

Foldbare vannflasker som kommer til å bli trofaste følgevenner på MC-turene til sommer'n :-) :

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av JK95 »

Clips til kåpedeler og nye skruer til vindskjerm :prf Vurderes plenty MC-pleieprodukter samt ny framskjerm når penga strekker til... :mk

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Flanker »

Sånn gitter å sette foran oljekjøleren på GS'en. Er så lei av å pelle fluer ut av den, og så ser det bra ut! Wunderlich produkt, på halv pris hos Nippy Normans :-)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Orion »

Gopro suction cup mount!

62,- NOK inkl frakt fra ebay. Holder i massevis :thumleft

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av JK95 »

Orion skrev:Gopro suction cup mount!

62,- NOK inkl frakt fra ebay. Holder i massevis :thumleft
Fikk mitt feste for 17kr, var heldig med en budrunde :bananas

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av Orion »

JK95 skrev:
Orion skrev:Gopro suction cup mount!
62,- NOK inkl frakt fra ebay. Holder i massevis :thumleft
Fikk mitt feste for 17kr, var heldig med en budrunde :bananas
Herlig! Med andre ord har du spart 328,- vs komplett.no. Hva skal du bruke alle pengene til!? Haha :lol

Men fra spøk til alvor. Greit å ikke kaste bort for mye på penger på jugel som kanskje blir brukt 2-3 ganger før det blir kasta. Kommer selvsagt an på om den fungerer bra i praksis eller ikke. Har hørt den skal ta opp mer av vibrasjonene i sykkelen kontra om du fester kameraet på styret. Så kanskje den ikke ikke er så dum likevel. Time will show.

Edit: Galmannskjøring, men liten forsmak på hvordan det kan bli:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=bxA2WXbM8hM[/video]

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Hva har du kjøpt idag?

Legg inn av JK95 »

Orion skrev:
JK95 skrev:
Orion skrev:Gopro suction cup mount!
62,- NOK inkl frakt fra ebay. Holder i massevis :thumleft
Fikk mitt feste for 17kr, var heldig med en budrunde :bananas
Herlig! Med andre ord har du spart 328,- vs komplett.no. Hva skal du bruke alle pengene til!? Haha :lol

Men fra spøk til alvor. Greit å ikke kaste bort for mye på penger på jugel som kanskje blir brukt 2-3 ganger før det blir kasta. Kommer selvsagt an på om den fungerer bra i praksis eller ikke. Har hørt den skal ta opp mer av vibrasjonene i sykkelen kontra om du fester kameraet på styret. Så kanskje den ikke ikke er så dum likevel. Time will show.

Edit: Galmannskjøring, men liten forsmak på hvordan det kan bli:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=bxA2WXbM8hM[/video]
Blir sikkert brukt til MC-relaterte greier, vil jo ha flere kamera, nye klær, noe plast til Gixxern samt masse rengjøring- og poleringsprodukter, så penga forsvinner fort :knegg

Svar