Toven skrev:Spørs om ikke han her har et lite overtak

En ting er ihvertfall sikkert og det er at den karen ikke løper fra deg når'n går tom for ammo... Airbaggen hans henger ute over tanken også ser jeg.. :)
Har selv alltid en leatherman i beltet, utrolig kjekk å ha og det går vel omtrent ikke en dag uten at jeg benytter meg av den i alt fra å åpne kaffe poser til å løsne slangeklammer, skruer etc... Er så jeg føler meg naken om jeg ikke har den på... :) Har liksom alltid hatt en sånn i beltet, så jeg kan ta leathermannen ut av slira og flikke ut et av knivbladene kjappere enn de fleste klarer å få en vanlig kniv opp av slira, men dette er jo såklart ikke noe jeg har trent på, det har bare blitt sånn etter å med denne leathermannen på hofta..
Kom til å tenke kniven jeg hadde med meg på sykkel ferien turen i fjor... En skummelt utseende svensk bajonett fra 1898, pakket godt ned i vadsekken såklart, men jeg ville nok blitt veldig overrasket om jeg hadde blitt stoppet av politiet og fått bot eller truet med fengsel for å ha den med meg ja... Stålet i denne kniven er så seig at den kan settes opp igjen og igjen (noe dagens karbonrike kniver ikke er så gode på...) og for meg er kniven en sånn "frukt, tå og negl" kniv, altså brukbar til absolutt alt mulig uten at jeg trenger å være redd for å ødelegge den eller være redd for at den brekker eller noe slikt, men jeg kan jo forstå at det ikke er lurt å vingle rundt på byen med en sånn i beltet....
Greit å tenke over at jeg ikke skal ha den med på utenlands turer også kanskje... Vet at lengste gangbare blad lengde i Danmark er 7,5 centimeter, alt over det knekker politiet av eller konfiskerer og hvordan det eer nedover på kontinentet aner jeg ikke, men tror ikke at digre kniver er spesielt velkomne der heller... Selv om du viser dem hermetikk boksene dine i tillegg... he he
Har to same kniver også, en kvinne utgave (fikk av min søster) og en for menn, den siste kjøpte jeg direkte av en knivsmed oppe i kautokeino for tyve år siden og den er like fin enda den, selv etter hard bruk... Et nyttig redskap ja... Men heller ikke noe å gå rundt med på natters tider i byen om man ikke absolutt vil ha ubehagelige spørsmål fra øvrigheta da med påfølgende refs... :)
Såkalte rambo kniver har jeg aldri sett helt nytten av, more for show than use i mine øyne... Er de ikke praktiske og kan brukes så er det kun shov i mine øyne og det har ihvertfall ikke jeg brukt for.. :)