Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
For ruteplanlegging på nett anbefaler jeg http://www.tourstart.org" onclick="window.open(this.href);return false; - her kan du måke rutene rett over på både Garmin og TomTom. Langt bedre enn jævlige Basecamp som Garmin mener man skal bruke...
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Glimrende tips som bør inn i denne trådenFlanker skrev:For ruteplanlegging på nett anbefaler jeg http://www.tourstart.org" onclick="window.open(this.href);return false; - her kan du måke rutene rett over på både Garmin og TomTom. Langt bedre enn jævlige Basecamp som Garmin mener man skal bruke...

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=223821#p223821" onclick="window.open(this.href);return false;

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Testet ut tourstart.org og det ser jo greit ut det. Men det bruker ikke google maps og det ser ikke ut til at det er noen mulighet for å "unngå motorvei" så man må slavisk sitte og tegne hele ruten selv. Jeg synes også kartet er veldig rotete i forhold til google map sitt kart. Bortsett fra det så var den jo bra 
Men da liker jeg nok Furkot bedre

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Har du prøvd Here Beta? Karttjenesten til Nokia? Denne finner jeg LANGT bedre enn google maps!Bjerknez skrev:Testet ut tourstart.org og det ser jo greit ut det. Men det bruker ikke google maps og det ser ikke ut til at det er noen mulighet for å "unngå motorvei" så man må slavisk sitte og tegne hele ruten selv. Jeg synes også kartet er veldig rotete i forhold til google map sitt kart. Bortsett fra det så var den jo bra
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Også kalt Bing Maps:LordShaft skrev:Har du prøvd Here Beta? Karttjenesten til Nokia? Denne finner jeg LANGT bedre enn google maps!Bjerknez skrev:Testet ut tourstart.org og det ser jo greit ut det. Men det bruker ikke google maps og det ser ikke ut til at det er noen mulighet for å "unngå motorvei" så man må slavisk sitte og tegne hele ruten selv. Jeg synes også kartet er veldig rotete i forhold til google map sitt kart. Bortsett fra det så var den jo bra
http://www.bing.com/maps/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg liker kartmotoren deres godt, men jeg er for "investert" i Google at jeg ikke har satt meg skikkelig inn i å bruke det ovenfor Gmaps.
Sånn generelt, sett bortifra tur-planlegging, så funker Google Maps helt konge i hverdagen med blant annet Google now,Trafikk rapporter, Ruter/NSB kollektivtrafikk integrasjon o.l.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Kontakt:
Skal ta en titt på denne
I utgangspunktet liker jeg Google Map best. Det er bare så synd at dem ikke har klart å finne opp en turplanlegger som fungerer 100%.

I utgangspunktet liker jeg Google Map best. Det er bare så synd at dem ikke har klart å finne opp en turplanlegger som fungerer 100%.
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Smak og behag... Det som er dritt med Google Maps, og ting som baserer seg på det for kart (Furkot bl.a.?) er at de ikke lar deg planlegge noe vettig på vinteren, da man ikke kan skru av vinterstengte veier. Dermed er det helt umulig å få ruta som man vil før uti april/mai.Bjerknez skrev:Testet ut tourstart.org og det ser jo greit ut det. Men det bruker ikke google maps og det ser ikke ut til at det er noen mulighet for å "unngå motorvei" så man må slavisk sitte og tegne hele ruten selv. Jeg synes også kartet er veldig rotete i forhold til google map sitt kart. Bortsett fra det så var den jo bra
Tourstart er basert på OpenStreetMaps, som ikke tar hensyn til dette. Og i mange tilfeller er også kartene bedre (detaljnivå) enn hva de kommersielle har. Faktisk så bra at jeg har et OSM norgeskart installert på min Zumo, i tillegg til Garmins eget kart. Legg til en hendig app (ihvertfall på iPhone), så mener jeg Tourstart er ypperlig til mc planlegging. Eneste som er litt irriterende er at distansen for ruta tidvis er svært optimistisk, mens kjøretid ser ut til å stemme bedre. Når det gjelder å unngå motorvei har ikke jeg opplevd det som et problem hos Tourstart på de rutene jeg har lagt inn der. Er ikke mange punktene som skal til før den tar hintet.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

-
- Kontakt:
Nei dette er ikke samme...Snikendeugle skrev:Også kalt Bing Maps:LordShaft skrev:Har du prøvd Here Beta? Karttjenesten til Nokia? Denne finner jeg LANGT bedre enn google maps!Bjerknez skrev:Testet ut tourstart.org og det ser jo greit ut det. Men det bruker ikke google maps og det ser ikke ut til at det er noen mulighet for å "unngå motorvei" så man må slavisk sitte og tegne hele ruten selv. Jeg synes også kartet er veldig rotete i forhold til google map sitt kart. Bortsett fra det så var den jo bra
Jeg liker kartmotoren deres godt, men jeg er for "investert" i Google at jeg ikke har satt meg skikkelig inn i å bruke det ovenfor Gmaps.
Sånn generelt, sett bortifra tur-planlegging, så funker Google Maps helt konge i hverdagen med blant annet Google now,Trafikk rapporter, Ruter/NSB kollektivtrafikk integrasjon o.l.
https://www.here.com/?x=ep&map=60.19143,6.0371,9,normal" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Garmin bruker kart fra Here.LordShaft skrev:Nei dette er ikke samme...Snikendeugle skrev:Også kalt Bing Maps:LordShaft skrev:Har du prøvd Here Beta? Karttjenesten til Nokia? Denne finner jeg LANGT bedre enn google maps!Bjerknez skrev:Testet ut tourstart.org og det ser jo greit ut det. Men det bruker ikke google maps og det ser ikke ut til at det er noen mulighet for å "unngå motorvei" så man må slavisk sitte og tegne hele ruten selv. Jeg synes også kartet er veldig rotete i forhold til google map sitt kart. Bortsett fra det så var den jo bra
https://www.here.com/?x=ep&map=60.19143,6.0371,9,normal" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Snikendeugle
Jo, det er samme kart-motoren. Utviklet av Nokia, brandet av Microsoft som "Bing". Det samme gjelder Yahoo maps.LordShaft skrev:Nei dette er ikke samme...Snikendeugle skrev:Også kalt Bing Maps:LordShaft skrev:Har du prøvd Here Beta? Karttjenesten til Nokia? Denne finner jeg LANGT bedre enn google maps!Bjerknez skrev:Testet ut tourstart.org og det ser jo greit ut det. Men det bruker ikke google maps og det ser ikke ut til at det er noen mulighet for å "unngå motorvei" så man må slavisk sitte og tegne hele ruten selv. Jeg synes også kartet er veldig rotete i forhold til google map sitt kart. Bortsett fra det så var den jo bra
-
- Kontakt:
Ja gikk litt inn i kildekoden etter jeg hadde skrevet innlegget å så du hadde rett.
Nokia er jo kjent for å være relativt høyt på listen over foretrukne karttjenester. Synes appen til Android er suveren. Eneste jeg savner der er muligheten til å plotte ut lengre kjøreruter, slik som går i web versjonene.
Note 4
Nokia er jo kjent for å være relativt høyt på listen over foretrukne karttjenester. Synes appen til Android er suveren. Eneste jeg savner der er muligheten til å plotte ut lengre kjøreruter, slik som går i web versjonene.
Note 4
- Bjerknez
- Kontakt:
Jaja, i dag har jeg festet Ram Mount'en til GoPro kameraet på sykkelen

- Bjerknez
- Kontakt:
Tror jeg klinker til å kjøper meg TomTom rider i dag... 

- Snikendeugle
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=8748" onclick="window.open(this.href);return false;Bjerknez skrev:Ser mange nevner GPS her, men det er for meg ganske overflødig og tar bort mye av gleden av å være på tur. Dog er det kjekt og ha en i lomma (iPhone/iPad) som man kan dra frem i "nødstillfelle".

- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg står egentlig fortsatt for det jeg skrev der, men det dukket opp noen uante kroner på konto i dag og da er dte kjekt og ha.Snikendeugle skrev:http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=8748" onclick="window.open(this.href);return false;Bjerknez skrev:Ser mange nevner GPS her, men det er for meg ganske overflødig og tar bort mye av gleden av å være på tur. Dog er det kjekt og ha en i lomma (iPhone/iPad) som man kan dra frem i "nødstillfelle".

Tror ikke jeg kommer til å slite den ut for å si det sånn, men en vakker dag så får jeg nok bruk for den

Men er det ikke himla rart hvordan man kan forandre seg??

Men Scooter kommer jeg dog ALDRI til å kjøpe meg. Vertfall ikke før jeg er 70 år gammel.