Hvordan få tak i svarte skilter?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Hvordan få tak i svarte skilter?

Legg inn av Erik.H.M »

Hei.
Har bestemt meg for å begynne på enduro :D , og jeg lurer på om det fortsatt er muligheter for å skaffe seg svarte skilter, sånn at jeg kan kjøre til og fra trening, og sleppe å ta sykkelen på henger. Er det også slik at jeg har lov til å kjøre på grusveier o.l, og må holde meg unna hovedveier med mindre jeg skal til/fra trening eller løp?

Er egentlig litt usikker på reglene når det gjelder svarte skilt, så hadde satt pris på litt info / regler om svarte skilter.
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Hvordan få tak i svarte skilter?

Legg inn av spidair »

Sorte skilter
En annen positiv ting forbundet har oppnådd er ordningen med svarte skilt for enduro- og trialsykler, som innebærer at man i begrenset utstrekning kan benytte dem på vei. En utøver vil altså ikke få svarte skilt hvis han ikke har med registreringskort fra NMF. Sorte skilt utstedes av Biltilsynet. Kontakt ditt lokale Biltilsyn for mer informasjon.


:) Utrolig hva man finner med google :)

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Hvordan få tak i svarte skilter?

Legg inn av Erik.H.M »

Se der ja :-) takk for svar. Har hørt at de ikke gir ut sorte skilt lenger. Men får ringe ned til biltilsynet og høre
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Hvordan få tak i svarte skilter?

Legg inn av cevillan »

Erik.H.M skrev:Se der ja :-) takk for svar. Har hørt at de ikke gir ut sorte skilt lenger. Men får ringe ned til biltilsynet og høre
Alternativt kan du flytte til Svalbard... Der får man anleggskilt på alt :thumleft

Svar