Snøfreser

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Bjørn Tore
Innlegg: 80
Registrert: 04 jan 2012, 11:30
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 05' , Tempo standard
Sted: STRØMMEN

Snøfreser

Legg inn av Bjørn Tore »

Hei har vært ute å måkt snø og ønsker meg en ny snøfreser. Spørsmålet er da har noen prøvd den mellomstore freseren fra biltema ?
Er den brukendes eller er det søppel?

Bjørn

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Snøfreser

Legg inn av Tonys »

Personlig ingen erfaring med den, har en svoger som selger Honda som jeg selv kjøpte og er meget fornøyd med (selv om jeg er yamahamann på mc), svogeren er kanskje inhabil, men jeg tror han har rett i at ingenting slår en Honda.

Jeg tenker vel ofte at det er dyrt å kjøpe billig, og har et ordtak som sier;
Den gode følelsen av å kjøpe noe billig, varer kortere en følelsen av å ha kjøpt noe drit.
Jeg ville vel ikke kjøpt mc på biltema, om de hadde hatt det.

Et kjapt søk på Google ga denne linken;

http://www.viivilla.no/forum/verktoy/sn ... ra-biltema
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

ZZR-Erling

Re: Snøfreser

Legg inn av ZZR-Erling »

Kjøpr en stor kraftig freser, eller la det være.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Snøfreser

Legg inn av Desmo »

Tonys skrev:Personlig ingen erfaring med den, har en svoger som selger Honda som jeg selv kjøpte og er meget fornøyd med (selv om jeg er yamahamann på mc), svogeren er kanskje inhabil, men jeg tror han har rett i at ingenting slår en Honda.
Tro kan du gjøre i kirken! Etter 20 år med Hondafreser er jeg sikker på at den er som Freia Melkesjokolade. "Ingen over, ingen ved siden". Jeg har litt lyst til å bytte inn den jeg har i en med belter i stedet for med hjul. Dem koster etpar skjorter de freserne, men jammen er de verdt det også. Ett lett drag i snora og det starter direkte. Kaster snøen høyt og langt nesten uansett om den er tørr eller våt. Og så den uunværlige hydrostatdriften, det er bare å finjustere farten etter snømengde og -beskaffenhet.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6985
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Snøfreser

Legg inn av kjellv »

Hold deg til Yamaha :-) Kvalitet, prestasjoner , utstyr og pris er veldig sammenlignbart med Honda, men disse to er alene i denne kategorien. Ingen av billigfresene er gode nok når det gjelder. De kan fungere bra et par år, men når ting begynner å bli slitt oppstår problemene, og mange er knapt reparerbar eller mulig å skaffe deler til. Kjøper du Yamaha eller Honda kan du kjøpe mye belter om 20 år, og fresen er igjen omtrent god som ny

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Snøfreser

Legg inn av Intruder »

Har ikke freser selv men allenaboene har og det høres til nær alle døgnets tider.. :redface

mens jeg måker og blir :-)å :-)å
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar