Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Busa Trond »

Bjerknez skrev:Men Scooter kommer jeg dog ALDRI til å kjøpe meg. Vertfall ikke før jeg er 70 år gammel. :lol
:eh
...om ikke mange år nå så kommer ojda på scooter skal du se :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Busa Trond skrev:
Bjerknez skrev:Men Scooter kommer jeg dog ALDRI til å kjøpe meg. Vertfall ikke før jeg er 70 år gammel. :lol
:eh
...om ikke mange år nå så kommer ojda på scooter skal du se :knegg
Synes liksom jeg ser det for meg... :lol

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

Bilde
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Toven

Legg inn av Toven »

Elolz skrev:
Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev:Ser mange nevner GPS her, men det er for meg ganske overflødig og tar bort mye av gleden av å være på tur. Dog er det kjekt og ha en i lomma (iPhone/iPad) som man kan dra frem i "nødstillfelle".
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=8748" onclick="window.open(this.href);return false;

:knegg
Nå er du ett steg nærmere å bli BMW-mann. Gir deg et par år til før du kommer drassende med en GS. :knegg
GS og statoil koppen på styret :-)å

Toven

Legg inn av Toven »

Lurer på om Bjerknez dobler årets buksevann-kvote nå :lol

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Elolz skrev:
Toven skrev:
Elolz skrev:
Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev:Ser mange nevner GPS her, men det er for meg ganske overflødig og tar bort mye av gleden av å være på tur. Dog er det kjekt og ha en i lomma (iPhone/iPad) som man kan dra frem i "nødstillfelle".
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=8748" onclick="window.open(this.href);return false;

:knegg
Nå er du ett steg nærmere å bli BMW-mann. Gir deg et par år til før du kommer drassende med en GS. :knegg
GS og statoil koppen på styret :-)å
For ikke å snakke om åpningshjelm og refleksvest. :-)å
Insider tips: Både jeg og Bjerknez har åpningshjelm :p (Vet ikke hvem det var rettet mot)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Skal jeg liksom være flau for å kjøre rundt med en Schubert C3 Pro åpningshjelm til 5-6.000,- med egenmonterte Koss høytalere og Scala Rider G9x?? :lol :lol

Nå er det jaggu på tide jeg får plottet inn adressene til alle dere som er ført opp på buksevannlisten min slik at jeg får gjort alvor av "Bjerknez Buksevann Tour 2015" :lol

Bilde

Bilde

Bilde

JK95
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098

Legg inn av JK95 »

Skal tro hvor mange du skal innom på den buksevann-touren? :scratch

Brukeravatar
KawaJens
Motorsykkelen din: ?

Legg inn av KawaJens »

Prinsipfast mann er vel ikke det rette ordet for å beskrive deg :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er faktisk "ganske" så prinsippfast, men grunnen til at jeg (ikke for at jeg føler noe enormt behov for å forklare meg sånn sett...) kjøpte meg TomTom Rider er fordi jeg alltid irriterer meg de ytterst få gangene jeg skulle hatt en veileder når jeg ikke har det. iPhone'en suger strøm med GPS påslått og selv om den fungerer utmerket så må jeg fortsatt ha den i et vanntett futteral etc. Altså måtte jeg uansett kjøpt en dingsebums og ha på styret, så da tenkte jeg like godt at hvis jeg først skal ha en dingseboms på styret så skal det være en sum fungerer optimalt og som jeg lett kan lage ruter i Tyre pro for så og overføre til enheten ved et tastetrykk.

Så at je gtrenger denne på død og liv gjør jeg ikke, men det blir jo mye enklere å dra på langturer til ukjente steder. Spesielt storbyer. Jeg og Tommas var i Gøteborg i sommer og da ble det bare slitsomt og følge med på iPad'en i tankveska i sterkt solskinn. Å kikke ned hele tiden for å se hvor jeg skal var ingen suksess så da måtte Tommas overta siden han hadde en fastmontert GPS (TomTom Rider?).

Nuvel.. nok om det :mk

Når det er sagt så har jeg nå pakket ut samt installert oppdateringer og ellers fiklet litt med Rider'en. Det er ikke ofte det skjer med meg, men alt har gått sømløst. Ingen feilmeldinger og ToTom'en fungerer perfekt sammens med Tyre Pro som jeg forøvrig er vant til å bruke fra før. Man overfører turen rett og slett ved ETT tastetrykk og så er man good to go. Fabelaktig! :thumleft

Å installere ruter man har laget andre steder på iPhone har bydd på så mye hodebry at jeg har gitt opp. At det er mulig er det sikkert, men du store for noe plundreri.

Jeg er også imponert over at det fulgte med RAM Mounts (noe jeg forøvrig visste) og det gjør at jeg kan feste den rett på sykkelen (noe jeg skal i morgen) uten å kjøpe noe i tillegg. Det fulgte også med en "spesialkontakt" som gjør at jeg kan koble denne rett inn på tenningen (se bildet over). Dette skal jeg få gjort før sesongstart. Om ikke jeg gjør det så blir dette en jobb for noen som kan det. Aller helst et verksted kanskje...? Uansett... dette får jeg tenke litt på inntill videre. :thumleft

Brukeravatar
KawaJens
Motorsykkelen din: ?

Legg inn av KawaJens »

Koblinga er grei skuring. Pluss på batteriet og minus på baklys f.eks. Då kutter du strømmen når du slår av tenningen.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ja, den er nok det, men jeg overlater nok det til noen som vet hva dem gjør tror jeg. Er de nnoen her inne som bor i nærheten som kan dette så gi et pip. Da spanderes en ØL eller to ved neste korsvei :thumleft

Orion
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R

Legg inn av Orion »

Tror du har gjort det rette valget Bjerknez. Hvis du er over gjennomsnittet kontrollfreak som meg, så ser jeg bare fordeler med GPS:

- Du har hele tiden kontroll på hvor du er, hvor langt du har kjørt og hvor lenge du har igjen til du er fremme - Både i km og tid. (Spesielt for meg som ikke har bensinmåler er dette en fordel)
- Du blir gjort oppmerksom på hvilken fartsgrense det er på stedet dersom du har oversett ett skilt
- Du blir varslet om fotobokser
- Du kan sette opp kjørerute, og slipper kaste bort unødvendig tid på å finne fram
- Du ser svingene i forkant, og kan planlegge sporvalg i henhold til dette
- Du kan sjekke om speedometeret på sykkelen er korrekt
- Du får opp info som nærmeste bensinstasjon med noen få tastetrykk
- Det er gratis å bruke, kontra iphone hvor du gjerne må betale for ekstra båndbredde
- Når du kommer hjem kan du logge ruta og legge ut på mcsiden til glede for deg selv og andre :-)
- Du har en lett lesbar, lett tilgjengelig, trykkfølsom skjerm som fungerer i både solskinn og mørke
- Du slipper bekymre deg for å gå batteritom på mobilen, siden du bruker GPSen i stedet ;-)

Finnes sikkert flere også, men de jeg kom på i farta. Ønsker du følge kart i stedet, er det bare å slå av GPS'en, og heller bruke den som plan B dersom du skulle kjørt deg vill ;-) WIN WIN. :-)

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Orion skrev: - Du ser svingene i forkant, og kan planlegge sporvalg i henhold til dette
Enig med det aller meste, men akkurat denne er farlig. Du kan IKKE stole på at kartet gir deg riktig sving, og ihvertfall ikke velge spor utifra kartet. Har kjørt en 40-50.000 km med TomTom Rider.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:
Orion skrev: - Du ser svingene i forkant, og kan planlegge sporvalg i henhold til dette
Enig med det aller meste, men akkurat denne er farlig. Du kan IKKE stole på at kartet gir deg riktig sving, og ihvertfall ikke velge spor utifra kartet. Har kjørt en 40-50.000 km med TomTom Rider.
+1 :thumleft

Bakdelen er at man ikke kjører seg vill så ofte og kanskje finner mindre tilfeldige ting :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar