Dette ble litt pinlig
Tidlig søndag morgen valgte jeg å ta en prøvetur for å teste ut moppen, sjekke at ting fungerte.
Som rune75 skriver turtall ruler. Over 7000 dro den godt avgårde. Etter noen km måtte jeg stoppe for fotgjenger.
Resultat at sykkelen døde, ville ikke starte på el start, andre gir og trillet moppen igang. Gikk fint og dro bra på høyt turtall. Vel hjemme i garasjen lot jeg den kjøle seg ned, ville fortsatt ikke starte på el start. Målte kompen, ca 5 KPa.
Demonterte sylinder og avslørte skjæring igjen
Ser da at jeg ikke har fulgt med i timen, montert stempel 180 gr. feil. Åpningene på stempelfjærene kommer da midt på eksosporten, ikkje bra....
Nytt kit bestilt, litt større boring denne gang, ønsker mer moment ved lavere turtall. Demontert originalpotten og fjernet det jeg tror er plomberingen. Tenker å montere dette på med ny sylinder for å få en litt mindre hissig lyd av potta.
Er dette en grei løsning eller er jeg ute og kjører nu ?
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....