Hva er lov ift ombygging?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
IronHorse
Innlegg: 7
Registrert: 16 jul 2014, 15:21
Motorsykkelen din: Yamaha Virago XV1100 1988

Hva er lov ift ombygging?

Legg inn av IronHorse »

Jeg skal begynne med lettere ombygging av sykkelen. På sikt planlegger jeg å gjøre vesentlig ombygging (bobber). Har undersøkt noe og vet at ved større ombygging (motor og eller ramme) må man søke om lov hos vegvesen. MEN, det jeg lurer på er hva er lov å bygge om, bytte, erstatte, fjerne osv uten å søke om lov.

Hva sier dere, skal vi lage en liten liste her?
Sist redigert av IronHorse den 26 jan 2015, 21:04, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er lov?

Legg inn av LordShaft »

Jeg ville hatt en litt mer utfyllende emne tekst.

Når det kommer til ombygging av sykler, er jeg helt naken! Har ikke peiling på dette feltet. Men her er mange på dette forumet som kan hjelpe deg, regner med de gløtter innom å svarer deg snart. Men hadde som sagt vært lettere å fått treff på tråden med en mer utfyllende emnetekst :thumleft

IronHorse
Innlegg: 7
Registrert: 16 jul 2014, 15:21
Motorsykkelen din: Yamaha Virago XV1100 1988

Re: Hva er lov?

Legg inn av IronHorse »

LordShaft skrev:Jeg ville hatt en litt mer utfyllende emne tekst.

Når det kommer til ombygging av sykler, er jeg helt naken! Har ikke peiling på dette feltet. Men her er mange på dette forumet som kan hjelpe deg, regner med de gløtter innom å svarer deg snart. Men hadde som sagt vært lettere å fått treff på tråden med en mer utfyllende emnetekst :thumleft
Bra forslag, takker. Har endret nå!

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Hva er lov ift ombygging?

Legg inn av MLeikarnes »

Du kan vel fjerne det meste, men man må jo ha lys (e-merkede).
Å kappe i rammen er vel i prinsippet ikke lov, men om du gjør det bak bærende komponenter som f eks fjørfeste mm. Så tror jeg det burde gå bra! Er vel ett utvalg som skal sitte med godkjenning av slikt, men jeg vet ikke om det er oppe og går... Alt annet enn motor og ramme er vel rett fram så lengr det er trafikksikkert (tror jeg). Har ihvertfall ikke blitt stoppet med hverken cafe racer eller sidevognssykkel som er bygd i garasjen...

Sent from my Sony Xperia Z2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Svar