Tøff du,mrs Lee.

PÅ tide med service ville jeg påstå :) På min YZF 1000 R er det service hver 6 eller 8000 km. Husker ikke helt i farta da servicehefte ligger på verksted. Men at du bør ta en skikkelig service er sikkert. OM jeg ikke husker feil så er det også ventilsjekk/Justering ved 20 000 km. Men det kan hende R6 har lengre holdbarhetstid en min. Jeg har på 20 000 og 40 000 km. Jeg tok ventiljustering i sommer på 49000, jeg var litt "treg" men det gikk tydeligvis bra. Ventiler er Yamaha's styrke sier de på Speed MC verkstedet :)Mrs. Lee skrev:Hvor ofte bør man ha service på en r6? Noen som vet?
Ser i serviceheftet at det kun er utført to stk, ved 2194 og 15454 km.... Kanskje noe jeg bør gjøre på vinterlagringen før våren er her igjen??
Et verksted skulle ha 4500,- for 20000 km service. Høres det greit ut??
Og jeg skal ha nytt framdekk, ble anbefalt M3, mener de da Metzeler Sportec M3?
Og hvem av disse menes? Er jo noe som heter:
Sportec M3 Front
Sportec M3 E Front
Sportec M3 Front L
Sportec M3 C Front
Blir ikke helt klok på dette!! Noen som kan hjelpe?=)
Jepp må si meg enig med Cheron: du bør nok ta en service, så er du på den sikre siden..cheron skrev:PÅ tide med service ville jeg påstå :) På min YZF 1000 R er det service hver 6 eller 8000 km. Husker ikke helt i farta da servicehefte ligger på verksted. Men at du bør ta en skikkelig service er sikkert. OM jeg ikke husker feil så er det også ventilsjekk/Justering ved 20 000 km. Men det kan hende R6 har lengre holdbarhetstid en min. Jeg har på 20 000 og 40 000 km. Jeg tok ventiljustering i sommer på 49000, jeg var litt "treg" men det gikk tydeligvis bra. Ventiler er Yamaha's styrke sier de på Speed MC verkstedet :)Mrs. Lee skrev:Hvor ofte bør man ha service på en r6? Noen som vet?
Ser i serviceheftet at det kun er utført to stk, ved 2194 og 15454 km.... Kanskje noe jeg bør gjøre på vinterlagringen før våren er her igjen??
Et verksted skulle ha 4500,- for 20000 km service. Høres det greit ut??
Og jeg skal ha nytt framdekk, ble anbefalt M3, mener de da Metzeler Sportec M3?
Og hvem av disse menes? Er jo noe som heter:
Sportec M3 Front
Sportec M3 E Front
Sportec M3 Front L
Sportec M3 C Front
Blir ikke helt klok på dette!! Noen som kan hjelpe?=)
Ikke ille pris på den servicen om det ikke kun er oljeskift
Ang dekk, ikke godt å si. Men M3 er ett bra dekk :)
Snøscooter...l-k-p skrev:Jeg driver med klargjøring av MAXZ-780 til vinteren.