Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Kant'1ns kjøreblogg-- kjøpefingerkløe
Takker for svar olav :)
Hadde slik Oxford sett på cruiseren jeg hadde. Ikke spesielt imponert over utseendet nei. Men fy f**** det varmet! :)
Er forsåvidt enig med deg. Koster vel fort 3 lapper og montere holker også... På et verksted... Og da kan man like godt gå for den løsningen du har valgt her :)
Hadde slik Oxford sett på cruiseren jeg hadde. Ikke spesielt imponert over utseendet nei. Men fy f**** det varmet! :)
Er forsåvidt enig med deg. Koster vel fort 3 lapper og montere holker også... På et verksted... Og da kan man like godt gå for den løsningen du har valgt her :)
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Vet ikke helt om jeg er for varmehansker på bekostning av holker
Litt det der med at de ikke er med når jeg trenger de, slitasje om man bruker
de så hyppig som jeg ville ha brukt holker. Jeg sliter vel 1 par ila sessongen
Til extrembruk, ser jeg helt klart nytten av disse, men til mitt dagligbruk
Har du vurdert noe i denne duren OlavK.
Det er faktisk endel bryterpaneler som ikke ser så "gale" ut.
Fks denne
Men, kan du ikke bruke bryterpanelet til Triumph sier du? Er du sikker?
http://www.ebay.com/itm/Heat-Demons-Gri ... 37&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Litt det der med at de ikke er med når jeg trenger de, slitasje om man bruker
de så hyppig som jeg ville ha brukt holker. Jeg sliter vel 1 par ila sessongen

Til extrembruk, ser jeg helt klart nytten av disse, men til mitt dagligbruk

Har du vurdert noe i denne duren OlavK.
Det er faktisk endel bryterpaneler som ikke ser så "gale" ut.
Fks denne

Men, kan du ikke bruke bryterpanelet til Triumph sier du? Er du sikker?
http://www.ebay.com/itm/Heat-Demons-Gri ... 37&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

- ojda
Denne ser vel heller ikke så gale ut
http://www.ebay.com/itm/Jonway-Explorer ... 5d51b1116a" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com/itm/Jonway-Explorer ... 5d51b1116a" onclick="window.open(this.href);return false;
)

- ojda
Eller denne:
http://www.ebay.com/itm/Heat-Demon-Chro ... 2b&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/itm/Heat-Demon-Chro ... 2b&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
)

-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Bare ved å lese hva som er blitt skrevet, uten å kikke for mye på bildene. Er det bare av og på styrke på denne jakken og hanskene? Hvor tjukk er den, er hanskene gode? Jeg ser helt klart fordelen med å kunne ha underbekledning som en kan justere varmen på, mindre plass under dressen og holder alle de viktigste plassene temperert 
Men hansker er jeg jævlig kresen på. Både passform og sikkerhet. Jeg har bare 10 fingre.
Note 4

Men hansker er jeg jævlig kresen på. Både passform og sikkerhet. Jeg har bare 10 fingre.
Note 4
Symtec-kit ser da ikke så gæli ut? Billig er de også. Monterte selv i fjor. Knappen har fått litt pepper, men har ikke hatt noen problemer med min enda. Går an å bytte ut i sånn justerbar sak, men da blir det noen fler dollares.
Lett å montere

Knapp kan monteres hvor man vil

Men er enig i at varmehansker/vest/whatever virker interessant ..
Lett å montere
Knapp kan monteres hvor man vil
Men er enig i at varmehansker/vest/whatever virker interessant ..
- freddy123
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Varehandelen og vest må jo være digg på kalde vårdager og høstdager , du kjenner den kalde vinden blåse mot hals osv , mens rett på innsiden der har man varmeelementer som varmer opp.
Det er sikkert noen videoer på youtube som viser en god demonstrasjon av hvordan dette funker , men jeg kan se for meg at det muligens blir litt ledninger og styr , fordelen jeg ser med Varmeholker er vell den at de er der hele tiden du slipper noen løse kabler som henger rundt omkring . Og du får bedre følsomhet da du slipper dette varmeelementet inni i hansken , så når det gjelder holker vs hansker så stemmer jeg på holkene .
Fordelen med vanskene er jo den at man enkelt kan ta de med seg fra sykkel til sykkel , så på litt lengre sikt så blir det også billigere enn holker siden man bare plukker de ned og monterer på neste sykkel.
Litt derfor jeg ikke har montert holker på sykkelen min siden jeg vet at når sesongen 2015 er over så får jeg tunglappen og da skal mest sannsynligvis sykkelen selges til fordel for noe grommere og da tar jeg meg ikke råd til holker for kun en sesong :)
Jau jau det var min mening , er vell ikke lenge før du har bestilt tenker jeg :)
Det er sikkert noen videoer på youtube som viser en god demonstrasjon av hvordan dette funker , men jeg kan se for meg at det muligens blir litt ledninger og styr , fordelen jeg ser med Varmeholker er vell den at de er der hele tiden du slipper noen løse kabler som henger rundt omkring . Og du får bedre følsomhet da du slipper dette varmeelementet inni i hansken , så når det gjelder holker vs hansker så stemmer jeg på holkene .
Fordelen med vanskene er jo den at man enkelt kan ta de med seg fra sykkel til sykkel , så på litt lengre sikt så blir det også billigere enn holker siden man bare plukker de ned og monterer på neste sykkel.
Litt derfor jeg ikke har montert holker på sykkelen min siden jeg vet at når sesongen 2015 er over så får jeg tunglappen og da skal mest sannsynligvis sykkelen selges til fordel for noe grommere og da tar jeg meg ikke råd til holker for kun en sesong :)
Jau jau det var min mening , er vell ikke lenge før du har bestilt tenker jeg :)
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
@Bjerkenez: Å montere varmeholker koster ingenting, annet enn litt kvalitetstid i mannehulen, muulignes akkopangert av litt banning innimellom.
@Lordshaft: Nå har jeg bare sett på videoer på RevZilla.com, men den angjeldene jakka er omtrent som den underbekledningen jeg bruker idag. Det er trinnløs varme via kontrolluniten, til og med to kretser, en for varme i jakke/bukse, og en for varme i hanskene. Hva anngår hanskene, har jeg ikke prøvd dem. Men det er faktisk er ørlite argument imot,.. jeg er som deg...sykt kresen på hansker. Så er bittelitt skeptisk til at disse hanskene kan være litt "klumpete".. du skjønner hva jeg mener. Men jeg tror, jeg er villig til å stille meg disponibel for å finne utav det
@Ojada: Etter hva jeg har funnet ut, kan ikke jeg bruke den "orginale" varmehåndtaksløsningen fra Street 3, uten en hel den tricky tjuvtriks. og jeg vet ikke helt hvor mye jeg vil trikse på bajken min
Nå blir jo ikke disse hanskene brukt når det er blitt varmt i været, så brukssesongen er jo vesentlig kortere for varmehansker. Og de tilbyr livstidsgaranti på ploduktene sine..ikke verst! Så om det ryker en hanske, er det bare å bytte.
Men den "Heat Demon" varmefolien såg ikke så halvgæern ut. Men så har jo Speedy et noe smalere styre enn en storTiger. Så det er ganske trangt oppe der ved bryterpanelene. Men den såg såpass ut, at jeg har kommandert frk.Fryd ned i mannehulen for å ta noen bilder av styret mitt
Håper bare ikke hun begynner å "style" det rommet også. Huff
Nei, tror jeg må fyre avgårde en mail til Jack Lillys i London, de har disse produktene. Og hos JL's sender de pakkene slik at vi unngår toll og tull :-)

@Lordshaft: Nå har jeg bare sett på videoer på RevZilla.com, men den angjeldene jakka er omtrent som den underbekledningen jeg bruker idag. Det er trinnløs varme via kontrolluniten, til og med to kretser, en for varme i jakke/bukse, og en for varme i hanskene. Hva anngår hanskene, har jeg ikke prøvd dem. Men det er faktisk er ørlite argument imot,.. jeg er som deg...sykt kresen på hansker. Så er bittelitt skeptisk til at disse hanskene kan være litt "klumpete".. du skjønner hva jeg mener. Men jeg tror, jeg er villig til å stille meg disponibel for å finne utav det

@Ojada: Etter hva jeg har funnet ut, kan ikke jeg bruke den "orginale" varmehåndtaksløsningen fra Street 3, uten en hel den tricky tjuvtriks. og jeg vet ikke helt hvor mye jeg vil trikse på bajken min

Nå blir jo ikke disse hanskene brukt når det er blitt varmt i været, så brukssesongen er jo vesentlig kortere for varmehansker. Og de tilbyr livstidsgaranti på ploduktene sine..ikke verst! Så om det ryker en hanske, er det bare å bytte.
Men den "Heat Demon" varmefolien såg ikke så halvgæern ut. Men så har jo Speedy et noe smalere styre enn en storTiger. Så det er ganske trangt oppe der ved bryterpanelene. Men den såg såpass ut, at jeg har kommandert frk.Fryd ned i mannehulen for å ta noen bilder av styret mitt

Nei, tror jeg må fyre avgårde en mail til Jack Lillys i London, de har disse produktene. Og hos JL's sender de pakkene slik at vi unngår toll og tull :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Kjempe digresjon, er det mere du er villig til å stille deg disponibel til å finne utav? 
Ja hansker som klumper seg ryker rett i skapet, eller i bosset. Dessverre er det alt for mange hansker som ikke passer min hånd på den måten.
Note 4

Ja hansker som klumper seg ryker rett i skapet, eller i bosset. Dessverre er det alt for mange hansker som ikke passer min hånd på den måten.
Note 4
- Olav K
LordShaft skrev:Kjempe digresjon, er det mere du er villig til å stille deg disponibel til å finne utav?
Note 4

Gode hansker er et must, og ja, klumper de, er det rett på hylla. Jeg har ei stor hylle :-D Men jeg har også noen Richa vinterhansker som er riktig gode, de er såklart tykkere en favoritthanskene, men likevel... GODE å ha på

- MLeikarnes
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Du får trådløs kontroller også til Gebring sine varmeklær, da man kan feste den akkurat der man vil!
Ellers så syns jeg varmehåndtak er noe av det beste som er funnet opp for montering på sykkelen!
Jeg har ikke særlig stor tro på de der innleggene inni holkene, ledningene falt av på veg opp til Oppdal i Desember i forfjor, da var det noe forjævlig kaldt å kjøre over Dovrefjell til Ålesund igjen neste dag...
Jeg har brukt Oxford sine med stort hell flere ganger, den store stygge bryteren kan man jo bare bytte med en annen, f.eks en slik som TBI81 la ut bilde av. Hadde kun en 2-trinns vippebryter på DR'n.

Jeg har ikke særlig stor tro på de der innleggene inni holkene, ledningene falt av på veg opp til Oppdal i Desember i forfjor, da var det noe forjævlig kaldt å kjøre over Dovrefjell til Ålesund igjen neste dag...

Jeg har brukt Oxford sine med stort hell flere ganger, den store stygge bryteren kan man jo bare bytte med en annen, f.eks en slik som TBI81 la ut bilde av. Hadde kun en 2-trinns vippebryter på DR'n.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
- ojda
Før du vet ordet av det prydes Mannehulen av et inneholdsriktOlav K skrev:Men den såg såpass ut, at jeg har kommandert frk.Fryd ned i mannehulen for å ta noen bilder av styret mittHåper bare ikke hun begynner å "style" det rommet også. Huff
"Display" av Gucci-vesker og stilettheler i ymse kulører :-)å Lækkert

)

- Olav K
ojda skrev:Før du vet ordet av det prydes Mannehulen av et inneholdsriktOlav K skrev:Men den såg såpass ut, at jeg har kommandert frk.Fryd ned i mannehulen for å ta noen bilder av styret mittHåper bare ikke hun begynner å "style" det rommet også. Huff

Nemlig: Øl, MC og Rock'n Roll.
Da er det sendt en mail til Jack Lilly's, så får vi se hva de kommer opp med

- ojda
OkOlav K skrev:ojda skrev:Før du vet ordet av det prydes Mannehulen av et inneholdsriktOlav K skrev:Men den såg såpass ut, at jeg har kommandert frk.Fryd ned i mannehulen for å ta noen bilder av styret mittHåper bare ikke hun begynner å "style" det rommet også. Huff
![]()
Sikkert lekkert nok, å helt i tråd med mannehulens kjerneverdier..
Nemlig: Øl, MC og Stilettheler.
Da er det sendt en mail til Jack Lilly's, så får vi se hva de kommer opp med

)

- Olav K
Nå tror jeg Ojada har vært ute og rotet litt i teksten minojda skrev:OkOlav K skrev:ojda skrev:Før du vet ordet av det prydes Mannehulen av et inneholdsriktOlav K skrev:Men den såg såpass ut, at jeg har kommandert frk.Fryd ned i mannehulen for å ta noen bilder av styret mittHåper bare ikke hun begynner å "style" det rommet også. Huff
![]()
Sikkert lekkert nok, å helt i tråd med mannehulens kjerneverdier..
Nemlig: Øl, MC og Stilettheler.
Da er det sendt en mail til Jack Lilly's, så får vi se hva de kommer opp med![]()