Anbefaling av gps

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Anbefaling av gps

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Finnes sikkert mange gode GPS'er, men til ren mc bruk så bør den vertfall være vanntett. Har selv nettopp kjøpt meg TomTom Rider og jeg er veldig fornøyd med den. :thumleft
Kan underskrive på at denne er vanntett og fungerte som den skal i "monsun"regn, som vi hadde på Sverige/Danmark ruten vår sommeren 2014.
Pålitelig og nøyaktig. Spesielt god i bytrafikk med mange filer osv. osv. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
Bjerknez skrev:Finnes sikkert mange gode GPS'er, men til ren mc bruk så bør den vertfall være vanntett. Har selv nettopp kjøpt meg TomTom Rider og jeg er veldig fornøyd med den. :thumleft
Kan underskrive på at denne er vanntett og fungerte som den skal i "monsun"regn, som vi hadde på Sverige/Danmark ruten vår sommeren 2014.
Pålitelig og nøyaktig. Spesielt god i bytrafikk med mange filer osv. osv. :thumleft
Det lover godt. Gleder meg til å teste den skikkelig ut snart nå.

Jeg har dog aldri prøvd Garmin modellen, men den er sikkert ikke dårlig den heller...

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

[quote="Bjerknez"]Finnes sikkert mange gode GPS'er, men til ren mc bruk så bør den vertfall være vanntett. Har selv nettopp kjøpt meg TomTom Rider og jeg er veldig fornøyd med den. :thumleft[/quot

Hvordan kan du anbefale en du ikke har testet men bare kjøpt?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Lurte på akkurat samme selv i fjor. Brukte telefon litt (med GPS app og offline modus), og også billig bil GPS med vannskrekk. Vil si det funker greit om du ikke kan legge mer penger i det. Utrolig hva man får for pengene så lenge det ikke er laget for mc.

Jeg sprakk til slutt og kjøpte Tomtom rider fordi jeg ønsket er mer permanent løsning, men du kommer langt med en billig GPS og en løsning for vanntetting (verste fall plastpose). Batteri løser du greit med en billig batteribank.

Edit...

Som noen andre var inne på: rider feks kommer med alt du trenger av fester, lader og tilkobling til feks strøm på sykkel. Skal du begynne å kjøpe til litt her og litt der, så er du nok fort oppe i bruktpris for en Tomtom rider.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:Finnes sikkert mange gode GPS'er, men til ren mc bruk så bør den vertfall være vanntett. Har selv nettopp kjøpt meg TomTom Rider og jeg er veldig fornøyd med den. :thumleft[/quot

Hvordan kan du anbefale en du ikke har testet men bare kjøpt?
Jeg har testet den på noen runder rundt her jeg bor... men har ikke testet den på langturer. Det jeg har testet er funksjoner som sporing og hvordan den setter opp ruten som jeg laget i Tyre Pro etc. Alt fungerer veldig bra og disse viapunktene blir ikke angitt som destinasjoner med bare steder man svinger innom. Da vet man hele tiden hvor man er i forhold til stoppestedet som er angitt.

Jeg sier ikke at dette ikke funker med Garmin, jeg sier bare at det funker veldig bra med TomTom Rider :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Anbefaling av gps

Legg inn av SuperMorten »

Jeg har prøvd med Android telefon og iPhone, men var ikke optimalt i mine øyne. Kjøpte TomTom Rider, og har kjørt med den i to sesonger, og tenker ikke mere over det. Den virker, og gjør det jeg vil, mer eller mindre :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Kawagutten

Legg inn av Kawagutten »

SuperMorten skrev:Jeg har prøvd med Android telefon og iPhone, men var ikke optimalt i mine øyne. Kjøpte TomTom Rider, og har kjørt med den i to sesonger, og tenker ikke mere over det. Den virker, og gjør det jeg vil, mer eller mindre :knegg
Du må nok langt tilbake,helt til Nokia N97 hehe ca 2001 og det slår tomtommmen hehe
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Lurte på akkurat samme selv i fjor. Brukte telefon litt (med GPS app og offline modus), og også billig bil GPS med vannskrekk. Vil si det funker greit om du ikke kan legge mer penger i det. Utrolig hva man får for pengene så lenge det ikke er laget for mc.

Jeg sprakk til slutt og kjøpte Tomtom rider fordi jeg ønsket er mer permanent løsning, men du kommer langt med en billig GPS og en løsning for vanntetting (verste fall plastpose). Batteri løser du greit med en billig batteribank.

Edit...

Som noen andre var inne på: rider feks kommer med alt du trenger av fester, lader og tilkobling til feks strøm på sykkel. Skal du begynne å kjøpe til litt her og litt der, så er du nok fort oppe i bruktpris for en Tomtom rider.
Er forsåvidt enig med deg her. Man klarer seg med en mobil med TomTom app etc. i 90% av tillfellene. Men etter Gøteborgturen vår så fikk jeg erfare at iPad med Copilot ikke var optimalt. iPad'en gikk seg varm og slo seg av og når den først var påslått så klarte ikke copilot og holde følge hele tiden.

I storbyer hvor man ikke er kjent etc. så foretrekker jeg uten tvil en skikkelig GPS. Og så lenge man fpr montert denne på en relativt diskre måte så synes jeg ikke det gjør noe om den er der mer eller mindre hele tiden. :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten

Kawagutten skrev:
SuperMorten skrev:Jeg har prøvd med Android telefon og iPhone, men var ikke optimalt i mine øyne. Kjøpte TomTom Rider, og har kjørt med den i to sesonger, og tenker ikke mere over det. Den virker, og gjør det jeg vil, mer eller mindre :knegg
Du må nok langt tilbake,helt til Nokia N97 hehe ca 2001 og det slår tomtommmen hehe
Hadde en sånn en i 1994, men uten GPS, og var du 50 meter unna hovedveien, ingen dekning..

Bilde

Og all Nokia etter den har vært ubrukelig, så jeg aner ikke hva du snakker om (har bl.a. en søster som sverger til Nokia, og hun skal ha hjelp med telefonen hele tiden...)

Brukeravatar
Kawagutten

Legg inn av Kawagutten »

SuperMorten skrev:
Kawagutten skrev:
Hadde en sånn en i 1994, men uten GPS, og var du 50 meter unna hovedveien, ingen dekning..

Bilde

Og all Nokia etter den har vært ubrukelig, så jeg aner ikke hva du snakker om (har bl.a. en søster som sverger til Nokia, og hun skal ha hjelp med telefonen hele tiden...)

Du nevner ALLE UTENOM DET BESTE OG Lurer på ha du har drukket hehe for du har jo ikke testet en gammel Nokia N97.
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
SuperMorten

Kawagutten skrev:

Du nevner ALLE UTENOM DET BESTE OG Lurer på ha du har drukket hehe for du har jo ikke testet en gammel Nokia N97.
Jeg har klart meg uten. Vet at søstra mi sleit med den også, for jeg har hørt om N97 engang. Sikkert ikke noe å samle på... :knegg

Om jeg har drukket? Hva er det slags spørsmål. Det er fredagskveld, og kjerringa sier jeg må vente til freddan.... :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Slik så min første mobiltelefon ut:

Bilde

Her var det ikke mye GPS for å si det sånn :lol

Brukeravatar
Kawagutten

Legg inn av Kawagutten »

N97 og mini var noe å samle på og veldig populær før i tiden.
Den der var jo skikkelig oldtimer :-) hadde som første mobil en sånn Motorola med flipp jeg også
Fant et gammelt bilde av min N97 Mini som jeg brukte lenge fordi den tålte både støt og vann riktignok etter en tur i stekeovnen og som bilde viser veldig godt brukt hehe. Måtte engang stoppe ved BytheWay(Holmestrand) og dra ut batteriet etter en kraftig regnskyll og selv om det rant vann ut av telefon så virket den etterpå :prf den var jo ikke beregnet for å tåle vann :-)
Nokia har alltid hatt god gps.
Dette var jo i gamle dager :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
KawaJens
Motorsykkelen din: ?

Legg inn av KawaJens »

Nokia var kongen på haugen før, ingen over og ingen ved siden. Hadde en N82 og GPS`n der var knall god. Kamera var det beste på den tiden og lyden når en spilte musikk var så bra som en fikk. Litt synd at di rota seg vekk med OS sin.
Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

I siste utgave av Ride så kom TomTom Rider på sisteplass.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar