Hva er DINE turplaner i sommer?
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Re: Hva er DINE turplaner i sommer?
Da er turplan nr. 2 klar, og med turplan mener jeg noe med overnatting. Dagsturer er ikke noe jeg gidder å planlegge så voldsomt. 14-16 mai skal jeg lufte kjerringa, sykkelen og meg selv... Leilighet og hotell er allerede booket!
Dag 1: Berger - Sigdal - Haglebu - Gol - Hemsedal - Lærdalsøyri (Lærdal Ferie- og Fritidspark)
Dag 2: Lærdalsøyri - Årdalstangen - Tindevegen - Lom - Valdresflye - Beistostølen (Radison Blu Beitostølen)
Dag 3: Beitostølen og hjem via E16, Tyristranda og Skaret
Skulle bli drøyt 80 mil, og så var det bare å finne siden der man bestiller fint vær! Booking.com hadde det ikke, nemlig
Dag 1: Berger - Sigdal - Haglebu - Gol - Hemsedal - Lærdalsøyri (Lærdal Ferie- og Fritidspark)
Dag 2: Lærdalsøyri - Årdalstangen - Tindevegen - Lom - Valdresflye - Beistostølen (Radison Blu Beitostølen)
Skulle bli drøyt 80 mil, og så var det bare å finne siden der man bestiller fint vær! Booking.com hadde det ikke, nemlig
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
En kjempetur det der, Flanker
Har kjørt denne "løypa" flere ganger og stortrives hver gang.
Lærdal Ferie- og Fritidspark er også et ypperlig sted og overnatte.
Har kjørt denne "løypa" flere ganger og stortrives hver gang.
Lærdal Ferie- og Fritidspark er også et ypperlig sted og overnatte.
Flanker skrev:Da er turplan nr. 2 klar, og med turplan mener jeg noe med overnatting. Dagsturer er ikke noe jeg gidder å planlegge så voldsomt. 14-16 mai skal jeg lufte kjerringa, sykkelen og meg selv... Leilighet og hotell er allerede booket!
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Hovedturen i år går nok til Norgestreffet på Lutsi ved Sandnes, og vurderer sterkt å kombinere det med en Lindesnes-Nordkapptur når jeg først er så langt sør.
Å legge ut om rutevalg her blir for omfattende til at dere gidder å lese hele innlegget, men som øyværing fra Helgelandskysten, er det vel ingen overraskelse at kystlinjen blir prioritert.
Ellers, så blir det de vanlige turene opp og ned kystriksveien, en tur eller 2 over Villmarksveien/Røssvatnet og en rundtur i Vesterålen og Lofoten blir det sikkert også, som vanlig :)
Og så håper jeg på et gjensyn med Ojda, Busatrond, Arctic Tiger og Jompa og kanskje andre som jeg enda ikke har møtt.
Sommeren 2014 var jo innertier sånn værmessig sett, og kanskje man er like heldig i år også..
Å legge ut om rutevalg her blir for omfattende til at dere gidder å lese hele innlegget, men som øyværing fra Helgelandskysten, er det vel ingen overraskelse at kystlinjen blir prioritert.
Ellers, så blir det de vanlige turene opp og ned kystriksveien, en tur eller 2 over Villmarksveien/Røssvatnet og en rundtur i Vesterålen og Lofoten blir det sikkert også, som vanlig :)
Og så håper jeg på et gjensyn med Ojda, Busatrond, Arctic Tiger og Jompa og kanskje andre som jeg enda ikke har møtt.
Sommeren 2014 var jo innertier sånn værmessig sett, og kanskje man er like heldig i år også..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Vi snakket litt løst om en tur nordover på kirkekaffen i Andebua rett etter jul, men ingen ting spikret enda.
Jeg kunne tenkt meg en tur helt opp i år. Får Gielas luft i BMW hjula sina er det nok ikke umulig han slenger med.
Jeg kunne tenkt meg en tur helt opp i år. Får Gielas luft i BMW hjula sina er det nok ikke umulig han slenger med.
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bare gi meg noen dagers varsel, så er jeg klar for det mesteBusa Trond skrev:Vi snakket litt løst om en tur nordover på kirkekaffen i Andebua rett etter jul, men ingen ting spikret enda.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Forrige gryterett ble vel blandet sammen i løpet av noen tidlige morgentimer, så vi har trua på deg
På meg blir det i allefall Nordovertur, så du skal få vite
Vi er da tross alt æresmedlemmer i RamZalt-Mc
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
-
- Motorsykkelen din: x
DrGreve skrev:Bare gi meg noen dagers varsel, så er jeg klar for det meste :thumleftBusa Trond skrev:Vi snakket litt løst om en tur nordover på kirkekaffen i Andebua rett etter jul, men ingen ting spikret enda.
Mekka er altid åpen for overnatting/servering vet dere Gutter. Jeg blir gjerne med videre nordover.ojda skrev:Forrige gryterett ble vel blandet sammen i løpet av noen tidlige morgentimer, så vi har trua på deg :lol
På meg blir det i allefall Nordovertur, så du skal få vite :vs :thumleft
Vi er da tross alt æresmedlemmer i RamZalt-Mc :thumleft
- Jompa
- Moderator
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Da MÅ dere komme innom meg, kan ikke tilby dere Mekka, men mine døtres senger.ArcticTiger skrev:DrGreve skrev:Bare gi meg noen dagers varsel, så er jeg klar for det mesteBusa Trond skrev:Vi snakket litt løst om en tur nordover på kirkekaffen i Andebua rett etter jul, men ingen ting spikret enda.
Jeg kunne tenkt meg en tur helt opp i år. Får Gielas luft i BMW hjula sina er det nok ikke umulig han slenger med.Mekka er altid åpen for overnatting/servering vet dere Gutter. Jeg blir gjerne med videre nordover.ojda skrev:Forrige gryterett ble vel blandet sammen i løpet av noen tidlige morgentimer, så vi har trua på deg
( ingen av dem bor hjemme)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Fillern! (1 spøk er vel lov :-)å )Jompa skrev:Da MÅ dere komme innom meg, kan ikke tilby dere Mekka, men mine døtres senger.ArcticTiger skrev:DrGreve skrev:Bare gi meg noen dagers varsel, så er jeg klar for det mesteBusa Trond skrev:Vi snakket litt løst om en tur nordover på kirkekaffen i Andebua rett etter jul, men ingen ting spikret enda.
Jeg kunne tenkt meg en tur helt opp i år. Får Gielas luft i BMW hjula sina er det nok ikke umulig han slenger med.Mekka er altid åpen for overnatting/servering vet dere Gutter. Jeg blir gjerne med videre nordover.ojda skrev:Forrige gryterett ble vel blandet sammen i løpet av noen tidlige morgentimer, så vi har trua på deg
( ingen av dem bor hjemme)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Kontakt:
Sikkert mange som har kjørt den strekningen her, men jeg spør allikevel da den ser veldig interresant ut via Google streetview...
https://www.google.com/maps/dir/58.2983 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Er dette en mc vei som annbefales?
https://www.google.com/maps/dir/58.2983 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Dette er ikke en vei, Bjerkenez. Dette er Nirvana, og Mekka på en gangBjerknez skrev:Sikkert mange som har kjørt den strekningen her, men jeg spør allikevel da den ser veldig interresant ut via Google streetview...
Smalt, svingete, ny asfalt og lite trafikk. Spesielt mellom Flekkefjord og Hauge i Dalane. Det er så det napper i "osteklokka" bare av å tenke på det
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Kontakt:
*forte meg å legge inn denne ruten på Ridere'n...*Olav K skrev:Dette er ikke en vei, Bjerkenez. Dette er Nirvana, og Mekka på en gangBjerknez skrev:Sikkert mange som har kjørt den strekningen her, men jeg spør allikevel da den ser veldig interresant ut via Google streetview...
Smalt, svingete, ny asfalt og lite trafikk. Spesielt mellom Flekkefjord og Hauge i Dalane. Det er så det napper i "osteklokka" bare av å tenke på det
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Og om du zoomer inn på Hauge i Dalane, så finner du en mindre vei (Fv33) som går nærmere kysten, og kommer innpå 44 ved Åvendalsvatnet. Den skal ha et lite stykke grus, men ikke noe som skal skremme oss fra å kjøre derBjerknez skrev:*forte meg å legge inn denne ruten på Ridere'n...*Olav K skrev:Dette er ikke en vei, Bjerkenez. Dette er Nirvana, og Mekka på en gangBjerknez skrev:Sikkert mange som har kjørt den strekningen her, men jeg spør allikevel da den ser veldig interresant ut via Google streetview...
Edit: la inn veinummer på den alternative veien
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Da er det bare å si ifra. Hiver meg kjapt rundt her også.Busa Trond skrev:Vi snakket litt løst om en tur nordover på kirkekaffen i Andebua rett etter jul, men ingen ting spikret enda.
- Bjerknez
- Kontakt:
Jøss... takk for denOlav K skrev:Og om du zoomer inn på Hauge i Dalane, så finner du en mindre vei (Fv33) som går nærmere kysten, og kommer innpå 44 ved Åvendalsvatnet. Den skal ha et lite stykke grus, men ikke noe som skal skremme oss fra å kjøre derBjerknez skrev:*forte meg å legge inn denne ruten på Ridere'n...*Olav K skrev:Dette er ikke en vei, Bjerkenez. Dette er Nirvana, og Mekka på en gangBjerknez skrev:Sikkert mange som har kjørt den strekningen her, men jeg spør allikevel da den ser veldig interresant ut via Google streetview...
Edit: la inn veinummer på den alternative veien
Har planer om (som vanlig) en tur til Molde da jeg har familie der og skal være der opp en ukes tid i juli og tenkte i den forbindelse og ta en liten omvei langs sørlandet for der har jeg faktisk aldri kjørt før. Slik ser den foreløpige ruten ut:
https://maps.google.com/maps?ie=UTF8&di ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg får ikke lagt inn ruten over sognefjellet da dette ikke er mulig med google maps nå, men målet er å kjøre over sognefjellet og videre over strynefjellet/Dalsnibba/Geiranger/Trollstigen. Mulig jeg også legger turen innom Aursjøvegen før jeg avslutter reisen i Molde. Har kjørt der en gang for mange år siden med bil og der er det jaggu meg flott.