Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
KawaKjetil

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av KawaKjetil »

Ikke slikt en forventer i Norge..

Men Løvaas er vel et greit pitstop om køen hoper seg opp :knegg

Kenneth J73
Innlegg: 7
Registrert: 01 feb 2015, 13:12
Motorsykkelen din: Honda CBR 1100 2003
Sted: Fredrikstad

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Kenneth J73 »

Skremmende det med E 18 i Holmestrand, jeg er veldig spent på hvor lenge det blir stengt nå, og stakkars folk i Holmestrand som skal ha all trafikken gjennom sentrum... :-k
Livet leves kun en dag av gangen, og det er i dag!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av SuperMorten »

Kenneth J73 skrev:Skremmende det med E 18 i Holmestrand, jeg er veldig spent på hvor lenge det blir stengt nå, og stakkars folk i Holmestrand som skal ha all trafikken gjennom sentrum... :-k
Det er vel en lav jernbanebro ned mot sentrum, så jeg tenker de slipper mye av tungtrafikken. Et annet alternativ er å kjøre av ved Grelland, Islandkrysset og ta Bispeveien til Svinvoll og opp igjen på E18. Jeg gjetter på at denne er bedre for tungtrafikken.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Kenneth J73
Innlegg: 7
Registrert: 01 feb 2015, 13:12
Motorsykkelen din: Honda CBR 1100 2003
Sted: Fredrikstad

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Kenneth J73 »

SuperMorten skrev:
Kenneth J73 skrev:Skremmende det med E 18 i Holmestrand, jeg er veldig spent på hvor lenge det blir stengt nå, og stakkars folk i Holmestrand som skal ha all trafikken gjennom sentrum... :-k
Det er vel en lav jernbanebro ned mot sentrum, så jeg tenker de slipper mye av tungtrafikken. Et annet alternativ er å kjøre av ved Grelland, Islandkrysset og ta Bispeveien til Svinvoll og opp igjen på E18. Jeg gjetter på at denne er bedre for tungtrafikken.
Det er det beste alternativet, men det går "fint" å kjøre gjennom Holmestrand på den gamle E 18 gjennom sentrum. Gjorde det da Hanekleiv tunnelen var stengt. ;-)
Livet leves kun en dag av gangen, og det er i dag!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Jompa »

Timet og tilrettelagt ?

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter ... 638701.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev:Timet og tilrettelagt ?

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter ... 638701.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Hadde med seg olje som de fylte på? Biltema? :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

Stoler folk fortsatt blindt på at diverse etater gjør jobben sin.
Er det sunt å stille kritiske spm?

Jeg mener ja, HELT klart!! Noe denne saken er et godt eksempel på. Rett og slett pinlig for politiet
http://www.ba.no/__Ledelsen_m__g__etter ... 20800.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:Stoler folk fortsatt blindt på at diverse etater gjør jobben sin.
Er det sunt å stille kritiske spm?

Jeg mener ja, HELT klart!! Noe denne saken er et godt eksempel på. Rett og slett pinlig for politiet
http://www.ba.no/__Ledelsen_m__g__etter ... 20800.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne saken beviser vel helt klart at man MÅ kunne stille kritiske spørsmål. Utfordringen er vel heller HVEM som skal stille de kritiske spørsmålene. Som absolutt ikke-partipolitisk engasjert, merker jeg nemlig mye mer kritiske spørsmål fra journalister i dag, enn hva som var tilfelle under forrige regjering.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

Det er nok ikke å legge skjul på at de fleste medier er venstre stilt og ikke høyre stilt. Er helt latterlig hvordan de går til angrep på dagens regjering, og da ofte før de har fortalt den fulle sannheten.

Jeg så på tv, da regjeringen ville innføre bombrikke i alle tyngre lastebiler, for å "ta" de utenlandske vogntogene som driter i bomring og diverse andre ting. dette gjor jo at de lettere kan konkurrere på pris.
Da tok de turen langt faen oppi lofoten å fortalte en kar hva regjeringa var i ferd med å "stelle i stand", denne personen drev et lokalt flyttebyrå å reagerte selfølgelig deretter. Nrk klarte i samme sak å glemme å informere om at dette var noe forbundet for lastebil og tungtransport næringen har prøvd å få gjennom i lang tid og at det koster en liten engangsavgift på ca 250 kroner for brikken, også er det vel en minstesum på 1500 som blir stående i brikken om du ikke bruker noe av det (slik jeg har forstått det)

En må helt klart være litt kildekritisk når en leser både nyheter og ser tv, men at kritiske spm stilles er jeg veldig for. Når politiet kan gjøre så graverende handlinger i den monika saken, ja hva har de da gjort av mindre graverende feil? hva annet har de prøvd å skjule?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:Det er nok ikke å legge skjul på at de fleste medier er venstre stilt og ikke høyre stilt. Er helt latterlig hvordan de går til angrep på dagens regjering, og da ofte før de har fortalt den fulle sannheten.

Jeg så på tv, da regjeringen ville innføre bombrikke i alle tyngre lastebiler, for å "ta" de utenlandske vogntogene som driter i bomring og diverse andre ting. dette gjor jo at de lettere kan konkurrere på pris.
Da tok de turen langt faen oppi lofoten å fortalte en kar hva regjeringa var i ferd med å "stelle i stand", denne personen drev et lokalt flyttebyrå å reagerte selfølgelig deretter. Nrk klarte i samme sak å glemme å informere om at dette var noe forbundet for lastebil og tungtransport næringen har prøvd å få gjennom i lang tid og at det koster en liten engangsavgift på ca 250 kroner for brikken, også er det vel en minstesum på 1500 som blir stående i brikken om du ikke bruker noe av det (slik jeg har forstått det)

En må helt klart være litt kildekritisk når en leser både nyheter og ser tv, men at kritiske spm stilles er jeg veldig for. Når politiet kan gjøre så graverende handlinger i den monika saken, ja hva har de da gjort av mindre graverende feil? hva annet har de prøvd å skjule?
Jeg ønsker meg et slags kontrollorgan ala riksrevisjonen, men som ikke går på økonomi, men alt annet, enten det er saksbehandling, kameraderi, osv.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

Bare det ikke blir som i politiet..... Politiet etterforsker sine egne i politiet. Det må jo bare nødt å bli rettferdig

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Jompa »

SuperMorten skrev:
LordShaft skrev:Det er nok ikke å legge skjul på at de fleste medier er venstre stilt og ikke høyre stilt. Er helt latterlig hvordan de går til angrep på dagens regjering, og da ofte før de har fortalt den fulle sannheten.

Jeg så på tv, da regjeringen ville innføre bombrikke i alle tyngre lastebiler, for å "ta" de utenlandske vogntogene som driter i bomring og diverse andre ting. dette gjor jo at de lettere kan konkurrere på pris.
Da tok de turen langt faen oppi lofoten å fortalte en kar hva regjeringa var i ferd med å "stelle i stand", denne personen drev et lokalt flyttebyrå å reagerte selfølgelig deretter. Nrk klarte i samme sak å glemme å informere om at dette var noe forbundet for lastebil og tungtransport næringen har prøvd å få gjennom i lang tid og at det koster en liten engangsavgift på ca 250 kroner for brikken, også er det vel en minstesum på 1500 som blir stående i brikken om du ikke bruker noe av det (slik jeg har forstått det)

En må helt klart være litt kildekritisk når en leser både nyheter og ser tv, men at kritiske spm stilles er jeg veldig for. Når politiet kan gjøre så graverende handlinger i den monika saken, ja hva har de da gjort av mindre graverende feil? hva annet har de prøvd å skjule?
Jeg ønsker meg et slags kontrollorgan ala riksrevisjonen, men som ikke går på økonomi, men alt annet, enten det er saksbehandling, kameraderi, osv.
Det finnes allerede, Spesialenheten for politisaket, opprettet i 2005 som erstatning for SEFO.

http://no.m.wikipedia.org/wiki/Spesiale ... olitisaker" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev:
Det finnes allerede, Spesialenheten for politisaket, opprettet i 2005 som erstatning for SEFO.

http://no.m.wikipedia.org/wiki/Spesiale ... olitisaker" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er mulig jeg tar feil, men har på følelsen av at veldig mye blir henlagt der.. Litt bukken og havresekken?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av 45316 »

Ja, det er jo bare å dømme uskyldige... Mye av grunnen er nok at riksadvokaten har gitt et forholdsvis vidt spillerom mellom det akseptable og det straffbare.

I tillegg er det veldig mange grunnløse anmeldelser.


Sent from my iPhone using Tapatalk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

Dette er faen meg så flaut at det blir på grensen til en parodi hele greien.

http://mobil.ba.no/Hordalandspolitiet_f ... 27817.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Udugelighet i kommune og stat får ingen konsekvenser. Galskapen får fortsette og hvilken lærdom skal vi ta av dette? Det er jo det de sier gang på gang? Vi skal sette oss ned å evaluere og finne ut hva som ble gjort og ikke gjort... foten i ræven er det visst helt umulig å få i dag

Note 4

Svar