Mellomtung skrev:Hei
Ja, det har nok litt med type sykkel og bruksområde.
Med en sykkel beregnet for korte turer (kunne sikkert gjort et forsøk på langtur om flere ble med), så tenker jeg at som en ganske ny fører av sykkel; vil jeg beskytte meg mot velting.
I tillegg kan det være greit å ha 1 boks med plass til ekstra hjelm. Hvem vet, plutselig står det en flott blondine langs veien med tommelen pekende i min kjøreretning...
Boksen bør jo helst ikke se stygg ut med sykkelen.
Enda en ting er at jeg pendler litt mellom lillesand og kristiansand, har gjerne med meg en liten bag og en ryggsekk. Trenger sikkert ikke noe annet enn ett nett eller noe lignende for å feste dette på baksetet, da jeg vil bruke sykkelen til å komme meg frem og tilbake i sesongen.
Sykkellås er noe jeg uansett må ha, da forsikringen blir billigere om den er forsikringsgodkjent.¨
Først av alt, har du ikke annet enn en hjelm å tilby bør du la blondina få stå ifred
Så slipper vi andre senere å måtte plukke opp en deprimert blondine med
skrubbsår og arr fra anklene til nesetippen
Men når det gjelder motorsykkelen er det slett ikke dumt med et sett motorværnbøyler
om det egner seg på sykkelen. Et bagasjebrett (gjerne av merket Givi Monokey) samt en toppboks.
Det er et merke som er kompatibelt med Givi, men som koster det halve. Kappa heter det.
Skal du på lengere turer å trenger å få med mer bagasje, kjøper du en sånn vantett skipssekk. Fåes bla på biltema størrelse opptil 60 liter å noen stropper, som festes bak på salen. Alt i alt en rimelig bagasjeløsning
