Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim
Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim
Jeg kommer nok til å kjøpe meg ny MC, og skal prøvekjøre noen diverse modeller i vår/sommer. Noen som har et greit tips til en ok runde der man får prøvd litt forskjellig? Jeg vet ikke helt hvor lenge det er innafor å teste en sånn MC, men jeg antar at man helst ikke bør være ute mer enn en time eller noe?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Grei "prøvekjøringstur" fra Trondheim
Heisan og velkommen hit, ATWindsorATWindsor skrev:Jeg kommer nok til å kjøpe meg ny MC, og skal prøvekjøre noen diverse modeller i vår/sommer. Noen som har et greit tips til en ok runde der man får prøvd litt forskjellig? Jeg vet ikke helt hvor lenge det er innafor å teste en sånn MC, men jeg antar at man helst ikke bør være ute mer enn en time eller noe?

Jeg har ved et par anledninger vært heldig og fått prøvd sykkel fra den ene dagen til den andre. Da får man dannet eg et godt inntrykk av sykkelen.
Men jeg har også handlet sykkel uten forutgående prøvekjøring, TDM 900 i 2006 og KTM 1290 Super Adventure nå i 2015...

EDIT:
Oops...
fikk visst ikke med meg at dette handlet om testløype i Trondheim...

Melder pass der. Ikke særlig kjent i området...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Tobben84
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Hei, jeg er opprinnelig trønder og har et par favoritter ikke langt fra sentrum. Fra Shell bilbyen/sluppen kan du kjøre utover mot bratsberg, fortsette over før Jonsvatnet eller kjøre rundt. Den turen tar ca 45 til 75 min og vil inneholde mye forskjellig. Også mulighet for grusvei hvis det er den type sykkel du ser etter.
De gangene jeg har testet sykler har jeg vært ute en drøy time ca. Aldri fått noen klage på det....
De gangene jeg har testet sykler har jeg vært ute en drøy time ca. Aldri fått noen klage på det....
- Kmann
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Byneset 

Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
Takk for alle tips, jeg skal prøve å kjøre igjennom løypene til våren, så har jeg et greit inntrykk, har ikke vært så flink til å kjøre "Halvlange turer" i nærmiljøet, blir ofte kortere turer eller litt lengre.Elolz skrev:Bergen!![]()
Lurer også på hvor lenge som er greit og vanlig å prøvekjøre? Regner med det er vanlig å prøvekjøre nye sykler lengre enn brukt via privatperson?
Ser du har SV650, vært fornøyd med den til nå, noe problemer? Lurer på en SV1000S selv.
SV650en har vært det jeg karakteriserer som problemfri selv om den er fra 02. Eneste utover vanlig service som jeg har ordnet er ny clutch-wire, et speedometer som begynte å pipe, og blinklysknappen har blitt litt krøkkete.
- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Byneset rundt er jo en klassiker:
- gammelveien fra Heimdal til Klett er jo en svinget "kjerrevei" verdt en prøvetur
- så en rolig strekning med grei asfalt, 60- og 80-soner til Spongdal
- deretter nydelig svinget asfaltvei til Rye
- og så selveste Trollaberga inn til Ila
- deretter en tunelltur mot Sluppenbrua så du får hørt lyden skikkelig
- og så et langt drag oppover og inn på E6 opp Okstadbakkene til Tonstad
...og det var bare en av favorittturene mine rundt Trondheim - meld fra hvis du vil ha flere
- gammelveien fra Heimdal til Klett er jo en svinget "kjerrevei" verdt en prøvetur
- så en rolig strekning med grei asfalt, 60- og 80-soner til Spongdal
- deretter nydelig svinget asfaltvei til Rye
- og så selveste Trollaberga inn til Ila
- deretter en tunelltur mot Sluppenbrua så du får hørt lyden skikkelig
- og så et langt drag oppover og inn på E6 opp Okstadbakkene til Tonstad
...og det var bare en av favorittturene mine rundt Trondheim - meld fra hvis du vil ha flere

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Støtter byneset rundt. Gjerne via børsa og så ta 709 til melhus på returen. 709 er knallfin.
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Jeg bor nede ved sjøen på "ytterveien" rundt Byneset. Kan bekrefte at dette er en populær MC-vei
Bra med tohjult trafikk om sommeren 

-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Heheh, har ikke kjørt inspirert der før...Andreas skrev:Jeg bor nede ved sjøen på "ytterveien" rundt Byneset. Kan bekrefte at dette er en populær MC-veiBra med tohjult trafikk om sommeren

- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
JK95 skrev:Heheh, har ikke kjørt inspirert der før...Andreas skrev:Jeg bor nede ved sjøen på "ytterveien" rundt Byneset. Kan bekrefte at dette er en populær MC-veiBra med tohjult trafikk om sommeren
![]()

Det var forsåvidt på en Byneset-rundtsøndagstur at vi "fant" plassen der vi bor nå.

-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Skjønner deg godt, det er jo rent idylisk derAndreas skrev:JK95 skrev:Heheh, har ikke kjørt inspirert der før...Andreas skrev:Jeg bor nede ved sjøen på "ytterveien" rundt Byneset. Kan bekrefte at dette er en populær MC-veiBra med tohjult trafikk om sommeren
![]()
![]()
Det var forsåvidt på en Byneset-rundtsøndagstur at vi "fant" plassen der vi bor nå.