Har i det minste noe å pusle med til det er bare veier

Solen steker som bare det her i Fredrikstad, så om en ukes tid med varmegrader (som også er meldt) så er veiene bare som barnerumpenTommas skrev:Her må jeg nesten si meg enig med Bjerknez. Synes en litt røffere stil gjør seg på denne typen sykler.
Vesker er ikke noe man putter på sykkelen for at den skal være tøffTommas skrev:Her må jeg nesten si meg enig med Bjerknez. Synes en litt røffere stil gjør seg på denne typen sykler.
Nei...man putter jo ikke baggasjeløsninger på sykkelen for å sprite den opp utseendemessig, men for å ha med seg baggasje. Om man putter klærne sine i en 20L sideveske eller om man putter de i en 20L salveske blir jo ett fett. 20L er 20L. Så er spørsmålet. Hva ser best ut på sykkelen? Sidenvesker eller salvesker. Det er jo en smakssak så klart, men MIN mening er at sidevesker ikke hører hjemme på en sykkel i det kaliberet rent estetisk. Men får man plass til like mye i disse? Helt sikkert. 20L er 20L.ojda skrev:Vesker er ikke noe man putter på sykkelen for at den skal være tøffTommas skrev:Her må jeg nesten si meg enig med Bjerknez. Synes en litt røffere stil gjør seg på denne typen sykler.
Har i det minste noe å pusle med til det er bare veier![]()
De kan hete H&B, Kriega, Givi eller hva som helst. Sitte festet forran, bak eller oppå. Sykkelen blir ikke tøffere fordet![]()
De skal romme det man ønsker å ha med seg på tur. Om utseende er viktig,
plukker man de av så snart man har kommet hjem![]()
Måtte noen dunke meg i hue, den dagen jeg valgte for små/dårlig fungerende veskeoppsett
på langtur for å ta meg ut :-)å
Uenig kan du så klart væreojda skrev:Fortsatt uenig, det tårnet av Kriegavesker ser langt ifra tøft ut spør du meg,
men om det er mer velfungerende en 2 * 30 liters sidevesker å det er behovet er det greit for meg.
Jeg henger meg bare opp i hvor viktig det er å "ta seg ut" de få dagene
av sykkelens sessong man faktisk kjører med vesker![]()
Dette er ikke pro/con Kriega, men innstilling
Så bra at vi er blitt enige i at funksjon er viktigBjerknez skrev: Uenig kan du så klart være![]()
Når det gjelder sidevesker på en Ducati Streetfighter så kreves det vel her også fester til disse for at man skal unngå eksospottene på hver side. Da må også dette monteres og da kommer så vidt jeg vet sideveskene ganske langt ut.
Har aldri vert uenig om at funksjon er viktig. Men så lenge man har to løsninger som lagrer like mye baggasje så tar man jo den som ser best ut på sykkelen man har. Hva som ser best ut er jo en smakssak så klart, men som jeg skrev så liker jeg Kriega langt bedre enn sidevesker på en slik sykkel. Her kan vi godt være uenigeojda skrev:Så bra at vi er blitt enige i at funksjon er viktigBjerknez skrev: Uenig kan du så klart være![]()
Når det gjelder sidevesker på en Ducati Streetfighter så kreves det vel her også fester til disse for at man skal unngå eksospottene på hver side. Da må også dette monteres og da kommer så vidt jeg vet sideveskene ganske langt ut.![]()
Men hvis man ser nøye på bildet, ser man jo at "støttearmer" for veskene her sitter montert (sikkert løse)
på bakre fothvilerfester![]()
Bjerknez skrev: Nei nei nei.... Må da ikke ødelegge en røff Streetfighter med slike rene og pene vesker. Også sidevesker da gitt! Sidevesker på en ekte streetfighter klinger ikke helt i mine ører vertfall.
Det har du rett iojda skrev:Bjerknez skrev: Nei nei nei.... Må da ikke ødelegge en røff Streetfighter med slike rene og pene vesker. Også sidevesker da gitt! Sidevesker på en ekte streetfighter klinger ikke helt i mine ører vertfall.
Jeg leser ikke mye vekt på praktiske hensyn i den posten jeg opprinlig kommenterte![]()
Det var derfor jeg kommenterte den. Jålebukker
I rest my caseBjerknez skrev:Det har du rett iojda skrev:Bjerknez skrev: Nei nei nei.... Må da ikke ødelegge en røff Streetfighter med slike rene og pene vesker. Også sidevesker da gitt! Sidevesker på en ekte streetfighter klinger ikke helt i mine ører vertfall.
Jeg leser ikke mye vekt på praktiske hensyn i den posten jeg opprinlig kommenterte![]()
Det var derfor jeg kommenterte den. Jålebukker![]()
Men det lå nå et argument bak dette som jeg kanskje kunne slengt med i samme slengen
Er så klart helt enig med deg... men spesielt billig synes jeg ikke det er...LordShaft skrev:Det faktum at Kriega er universal, altså kan benyttes på 99% av alle sykler, så vil jeg si at kriega er the way to go.... Kan føles litt tungvint for noen, at du må åpne den i enden, og ikke kan bruke en glidelås rundt.... Men for meg, så er dette den beste løsningen. Samt at det kan bygges på og er langt bedre løsninger på kriega en en stor sideveske som er konstant. du klarer ikke å endre størrelsen med tanke på innhold.
Jeg har veldig god erfaring med Kriega, samt at de er et billig alternativ.
Bjerknez skrev:Jeg har en sjette sans så jeg tipper Tommas er på jakt etter tankveske og bagasjeløsning til sykkelen sin som ser bra ut?![]()
En ducati av et slikt utseende skal etter min mening ha intet annet enn Kriega på salen?