sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Hei!
Har en Kawasaki KZ1000J 1982 modell, denne soter pluggene, og når den står en stund vil den ikke starte pga at den ikke har gnist på pluggene, pluggene må da skiftes. i mine øyner er gnisten svak sammenlignet med bil og plenklipper.
Har målt plugghetter, pluggledninger og coiler, disse er ok.
forgassere er renset og flottører er justert.
kompresjon ligger mellom 7-8.
Hvor tror dere feilen ligger, IC, pickupcoiler eller forgasser.
Mvh
Larsit
Har en Kawasaki KZ1000J 1982 modell, denne soter pluggene, og når den står en stund vil den ikke starte pga at den ikke har gnist på pluggene, pluggene må da skiftes. i mine øyner er gnisten svak sammenlignet med bil og plenklipper.
Har målt plugghetter, pluggledninger og coiler, disse er ok.
forgassere er renset og flottører er justert.
kompresjon ligger mellom 7-8.
Hvor tror dere feilen ligger, IC, pickupcoiler eller forgasser.
Mvh
Larsit
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Får sikkert for mye bensin, eller for lite luft. Men tipper på bensin.
Hvilke gassere har du? Skiftet til Mikuni RS flatsidere på min, og tok livet av et sett nye plugger pga for mye fuel.
Nye plugger er forresten billig fra Z1 Enterprises. 1,86 dollar. Så jeg kjøpte inn et lite lager sist jeg handlet derfra. Er ikke mange forhandlere i Norge som har NGK B8ES lengre.
Men har nå fått justert gasserene slik at pluggene ikke drukner på tomgang....
Hvilke gassere har du? Skiftet til Mikuni RS flatsidere på min, og tok livet av et sett nye plugger pga for mye fuel.
Nye plugger er forresten billig fra Z1 Enterprises. 1,86 dollar. Så jeg kjøpte inn et lite lager sist jeg handlet derfra. Er ikke mange forhandlere i Norge som har NGK B8ES lengre.
Men har nå fått justert gasserene slik at pluggene ikke drukner på tomgang....
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Har ikke manualen men hørtes ut som veldig lav kompresjon i forhold til mange andre som ligger på 10-11.larsit skrev:Hei!
Har en Kawasaki KZ1000J 1982 modell, denne soter pluggene, og når den står en stund vil den ikke starte pga at den ikke har gnist på pluggene, pluggene må da skiftes. i mine øyner er gnisten svak sammenlignet med bil og plenklipper.
Har målt plugghetter, pluggledninger og coiler, disse er ok.
forgassere er renset og flottører er justert.
kompresjon ligger mellom 7-8.
Hvor tror dere feilen ligger, IC, pickupcoiler eller forgasser.
Mvh
Larsit
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
11,2 - 13,2 skal den ha iflg manualen. Så er nok litt mer enn plugger å skifte i vinter.
Og igjen, Z1 Enterprises har det du trenger
Og igjen, Z1 Enterprises har det du trenger

- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Kompresjon på J-utgaven skal være 8.9:1 i henhold til mine papirer?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Det er vel kompresjonsforholdet, ikke kompresjon.DrGreve skrev:Kompresjon på J-utgaven skal være 8.9:1 i henhold til mine papirer?
If it ain't broke, I'll break it.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Selvfølgelig, min blunderejs skrev:Det er vel kompresjonsforholdet, ikke kompresjon.DrGreve skrev:Kompresjon på J-utgaven skal være 8.9:1 i henhold til mine papirer?

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Svak gnist kommer mange ganger av sotete plugger, ganske enkelt for at sotet leder strøm.
Mere sot på isolatoren gir dårligere gnist.
Jordinga på coilene kan også være dårlig. Gjør ren kabelskoene som er festet til ramma og
skruene som holder ledningene til ramma.
Pickupcoilene trenger du ikke å tenke mere på, så lenge det er gnist gjør de jobben sin, å sørge for at gnisten kommer til rett tid. Forutsetter da at tenninga er riktig stilt inn.
Mere sot på isolatoren gir dårligere gnist.
Jordinga på coilene kan også være dårlig. Gjør ren kabelskoene som er festet til ramma og
skruene som holder ledningene til ramma.
Pickupcoilene trenger du ikke å tenke mere på, så lenge det er gnist gjør de jobben sin, å sørge for at gnisten kommer til rett tid. Forutsetter da at tenninga er riktig stilt inn.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 09 jan 2014, 18:24
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 Racer 2014
- Bosted: Moss
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Hei
Hvordan er det med gnist på nye plugger?
Som Jompa skriver , kontroller jordpunkter men nå som du må se på dette uansett ville jeg sett på både jord og positiv
tilkoblinger fra batteri til forbrukere.
Det blir ofte korrosjon på kontaktpunkter i løpet noen år og spenningsfall ut til forbrukerene kan bli stort.
Min erfaring er at hvis spenningen på coiler blir under 9V da er det ikke mye gnist å skryte av..
R.
Hvordan er det med gnist på nye plugger?
Som Jompa skriver , kontroller jordpunkter men nå som du må se på dette uansett ville jeg sett på både jord og positiv
tilkoblinger fra batteri til forbrukere.
Det blir ofte korrosjon på kontaktpunkter i løpet noen år og spenningsfall ut til forbrukerene kan bli stort.
Min erfaring er at hvis spenningen på coiler blir under 9V da er det ikke mye gnist å skryte av..
R.
Religion er menneskets seier over fornuften.
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Hei!
Takker for mange tips og forslag
, ikke minst forslag til nettsiden, den hadde eg ikke fra før.
målt kompresjon var på kald motor, på varm motor etter noen minutter på tomgang, måler eg ca 10-10,2 bar over alle sylindrene, og det skal ikke være så gale gale. standard skal være mellom 11,2-13,2 bar og brukenes er mellom 8,5-13,2 bar, og ikke over 1 bar differanse over sylindrene.
Har målt coiler, pluggledinger/hetter og nå nye plugger. kontakter er også reingjort, uten bedre gnist
IC- er den sånn at enten fungerer den eller så fungerer den ikke?
forgasseren som står på er originale Mikuni.
sykkelen soter litt når den går på tomgang.
både jordinger og + ser bra ut og er reingjort.
har tidligere reingjort forgasseren og montert nytt repsett og justert flotør, nålene er ikke flyttet på, men mulig dette kunne vært løsningen?
Ha en fortsatt fin helg.
Mvh
Larsit
Takker for mange tips og forslag

målt kompresjon var på kald motor, på varm motor etter noen minutter på tomgang, måler eg ca 10-10,2 bar over alle sylindrene, og det skal ikke være så gale gale. standard skal være mellom 11,2-13,2 bar og brukenes er mellom 8,5-13,2 bar, og ikke over 1 bar differanse over sylindrene.
Har målt coiler, pluggledinger/hetter og nå nye plugger. kontakter er også reingjort, uten bedre gnist
IC- er den sånn at enten fungerer den eller så fungerer den ikke?
forgasseren som står på er originale Mikuni.
sykkelen soter litt når den går på tomgang.
både jordinger og + ser bra ut og er reingjort.
har tidligere reingjort forgasseren og montert nytt repsett og justert flotør, nålene er ikke flyttet på, men mulig dette kunne vært løsningen?
Ha en fortsatt fin helg.
Mvh
Larsit
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Når du nevner nettside, http://www.kzrider.com" onclick="window.open(this.href);return false; er en utmerket side for oss med gammel Kawa.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Takker for tips på nettside, var litt info der :)
det står i boka til denne sykkel at nåla har et nummer som sier hvilken hakk den skal stå i, og der står det 3, har nå satt den i 4. den røyker no mye mindre, starter finere/lettere og pluggene ser bedre ut etter noen minutter på tomgang.
kan eg risikere å få for mager blanding med å gjøre dette, og således for høy temperatur som resultat og det som dette medbringer?
Mvh
Lars Ivar
det står i boka til denne sykkel at nåla har et nummer som sier hvilken hakk den skal stå i, og der står det 3, har nå satt den i 4. den røyker no mye mindre, starter finere/lettere og pluggene ser bedre ut etter noen minutter på tomgang.
kan eg risikere å få for mager blanding med å gjøre dette, og således for høy temperatur som resultat og det som dette medbringer?
Mvh
Lars Ivar
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Den nåla har vel ikkje noe å si på tomgangen. Du har vel justering av luft/bensin på tomgang.en skrue pr forgasser. disse skal skrues roleg inn, og ut x-antall ganger.oftes ca:2 ganger, men sjekk for din modell. nytt / rent luftfilter er jo okså bra. Går den for magert vil pluggene lysne. noen kan jo ha dyset den om, en gang i tiden....
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Hei!
luftfilter er nytt og reint.
har demontert forgasserne igjen, ser det er original dyse 127,5R.
finner ikke noe lufte skrue på disse forgasseren, det hadde gjort dette mye enklere, for sykkelen går godt og gjevt til den sotes ned.
har 4til1 eksos på den.
se vedlagt PDF, er det noen som kan forklare hva den (nede til venstre) som står "coasting enricher diaphragm" gjør, har som formål? fant ut av denne: http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carb ... _explained" onclick="window.open(this.href);return false;
finner ikke noen luft/bensin skrue på disse forgasserne, er ikke så mye å justere på.
ser den at det ikke har noe å si den jet needle når den går på tomgang, men om en gir litt forsiktig gass i fri, vil ikke den løfte seg da?
takker for tilbakemeldinger, har gitt meg litt ny giv for å fortsette å feil søke.
er det noen som kjenner til en plass som en kan kjøpe synkroniseringsverktøy for forgassere, eller billige vacumklokker?
Mvh
Larsit
luftfilter er nytt og reint.
har demontert forgasserne igjen, ser det er original dyse 127,5R.
finner ikke noe lufte skrue på disse forgasseren, det hadde gjort dette mye enklere, for sykkelen går godt og gjevt til den sotes ned.
har 4til1 eksos på den.
se vedlagt PDF, er det noen som kan forklare hva den (nede til venstre) som står "coasting enricher diaphragm" gjør, har som formål? fant ut av denne: http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carb ... _explained" onclick="window.open(this.href);return false;
finner ikke noen luft/bensin skrue på disse forgasserne, er ikke så mye å justere på.
ser den at det ikke har noe å si den jet needle når den går på tomgang, men om en gir litt forsiktig gass i fri, vil ikke den løfte seg da?
takker for tilbakemeldinger, har gitt meg litt ny giv for å fortsette å feil søke.
er det noen som kjenner til en plass som en kan kjøpe synkroniseringsverktøy for forgassere, eller billige vacumklokker?
Mvh
Larsit
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
larsit skrev:Hei!
luftfilter er nytt og reint.
har demontert forgasserne igjen, ser det er original dyse 127,5R.
finner ikke noe lufte skrue på disse forgasseren, det hadde gjort dette mye enklere, for sykkelen går godt og gjevt til den sotes ned.
har 4til1 eksos på den.
se vedlagt PDF, er det noen som kan forklare hva den (nede til venstre) som står "coasting enricher diaphragm" gjør, har som formål? fant ut av denne: http://faq.ninja250.org/wiki/How_a_carb ... _explained" onclick="window.open(this.href);return false;
finner ikke noen luft/bensin skrue på disse forgasserne, er ikke så mye å justere på.
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1983-r2-z ... 160141014/" onclick="window.open(this.href);return false; har du ikkje en sånn pilot air skrue. vet ikkje om dette er samme gasserene ?
ser den at det ikke har noe å si den jet needle når den går på tomgang, men om en gir litt forsiktig gass i fri, vil ikke den løfte seg da?
takker for tilbakemeldinger, har gitt meg litt ny giv for å fortsette å feil søke.
er det noen som kjenner til en plass som en kan kjøpe synkroniseringsverktøy for forgassere, eller billige vacumklokker?
Mvh
Larsit
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Vart litt rotete dette visst :-) pilot air skruen sitter ofte på toppen av forgasserhalsen som vender mot motoren.
Litt vanskeleg å forklare, tror eg tar kvelden :-)
Litt vanskeleg å forklare, tror eg tar kvelden :-)
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Hei, Tysnes! Fant den pilot skruen, fpr justere nålen tilbake og justere litt her tenker. Alle skruene var åpne 1 1/2 tørn.
Har oversett disse.
Pilot air skruen, har denne justeringen kun noe å si på tomgang eller gjennom hele registeret?
Har oversett disse.
Pilot air skruen, har denne justeringen kun noe å si på tomgang eller gjennom hele registeret?
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Pilot air er med fra start og opp til ca 30-35% gass. Du kan se på disse kartene når di forskjellige kretsene i forgasseren er aktive.
http://www.google.no/search?client=ms-a ... tpiybaAwqQ
http://www.google.no/search?client=ms-a ... tpiybaAwqQ
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Hei, riktig som Rune 75 skriver. Ville prøvd å åpne pilot air skruen en halv omdreining til ut, for å få litt magrere blanding( mer luft). Vet ikkje ka som er grunn instillingen på dine gassere, men ville prøvt meg litt frem. Håper det ordner seg :-)
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Hei!
pga av sykdom har eg ikke fått sett så mye på sykkelen, men tenkte å forske litt mer nå.
kjøpte meg et synkroniserings verktøy, og fikk justert alle forgasserene optimal, sykkelen gikk nå finere.
Hadde meg en langtur etter synkronisering av forgasserene og det eg nå sitter igjen med er, sykkelen bruker nå bare plugger ved små start/stopp og korte kjøre turer, da har pluggene mye sot. ved langtur så har pluggene en fin lys farge slik de skal ha.
Har nå satt BR8EIX plugger i, og den starter ogg går fint, men ser den soter ved litt tomgangskjøring i garasje og mindre kjøretur.
Kan dette problemet være så enkelt som at det er ventiltetningene som lekker? da det bare er ved småkjøring og tomgang det kokser?
sykkelen går utenom dette problemet helt fint, godt drag, starter lett osv.
Lar det seg gjøre på en grei måte å skifte ventiltetninger uten å plukke topp/sylinder på denne sykkelen, Z1000J 1982mod?
på denne motoren er det 2 halvmåner på hver side av topp, disse er ikke de enkleste å få 100% tett, har derfor fått tak i 4 stk som er frest ut i aluminium, noen forslag til hva som er godt stoff å limme disse fast med? orginalt har disse en gummitetning.
På forhånd takk for svar, håper eg får brukt sykkelen litt mer en å skru på den i år om været tillater det.
Mvh
Larsit :)
pga av sykdom har eg ikke fått sett så mye på sykkelen, men tenkte å forske litt mer nå.
kjøpte meg et synkroniserings verktøy, og fikk justert alle forgasserene optimal, sykkelen gikk nå finere.
Hadde meg en langtur etter synkronisering av forgasserene og det eg nå sitter igjen med er, sykkelen bruker nå bare plugger ved små start/stopp og korte kjøre turer, da har pluggene mye sot. ved langtur så har pluggene en fin lys farge slik de skal ha.
Har nå satt BR8EIX plugger i, og den starter ogg går fint, men ser den soter ved litt tomgangskjøring i garasje og mindre kjøretur.
Kan dette problemet være så enkelt som at det er ventiltetningene som lekker? da det bare er ved småkjøring og tomgang det kokser?
sykkelen går utenom dette problemet helt fint, godt drag, starter lett osv.
Lar det seg gjøre på en grei måte å skifte ventiltetninger uten å plukke topp/sylinder på denne sykkelen, Z1000J 1982mod?
på denne motoren er det 2 halvmåner på hver side av topp, disse er ikke de enkleste å få 100% tett, har derfor fått tak i 4 stk som er frest ut i aluminium, noen forslag til hva som er godt stoff å limme disse fast med? orginalt har disse en gummitetning.
På forhånd takk for svar, håper eg får brukt sykkelen litt mer en å skru på den i år om været tillater det.
Mvh
Larsit :)
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Jeg hadde ett kjempesoteproblem/fusking ved pen kjøring da jeg kjøpte min Z1000A2 for mange år siden. Gjorde dette:
- Lufteskruene tilbake til 1 1/2 omdreining (stod på 3,5).
- Byttet til BP7ES tennplugger (kaldt i Norge, og de brenner sot bedre pga P for "Powertip", gnisten mer sentralt i forbrenningskammeret).
- Monterte Accel effektcoiler for bedre gnist.
- Byttet til KN ovale filtre, stod de små runde på da jeg kjøpte sykkelen, de var snurpet isammen.
- Kjørte sykkelen som en superbike (dvs ikke noe daukjøring).
Så tror du bør glemme å kjøre 8'er-plugg, spesielt de med R. R-plugger tåler ikke feit blanding. På ett utenlandsk Kawaforum blei det anbefalt å bruke Denso istedenfor NGK, fordi de tåler mer før de dør. Denso's versjon av BP7ES heter Denso W22EP-U. Skal i min seinere i vår :)
Kan også anbefale å ha STP injectioncleaner i bensina, i tilfelle avleiringer i gasserne.
Lykke til!
- Lufteskruene tilbake til 1 1/2 omdreining (stod på 3,5).
- Byttet til BP7ES tennplugger (kaldt i Norge, og de brenner sot bedre pga P for "Powertip", gnisten mer sentralt i forbrenningskammeret).
- Monterte Accel effektcoiler for bedre gnist.
- Byttet til KN ovale filtre, stod de små runde på da jeg kjøpte sykkelen, de var snurpet isammen.
- Kjørte sykkelen som en superbike (dvs ikke noe daukjøring).
Så tror du bør glemme å kjøre 8'er-plugg, spesielt de med R. R-plugger tåler ikke feit blanding. På ett utenlandsk Kawaforum blei det anbefalt å bruke Denso istedenfor NGK, fordi de tåler mer før de dør. Denso's versjon av BP7ES heter Denso W22EP-U. Skal i min seinere i vår :)
Kan også anbefale å ha STP injectioncleaner i bensina, i tilfelle avleiringer i gasserne.
Lykke til!
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Hei! har synkronisert forgasserene så disse skal være ok.
takker for info om plugg, hvor handler du Denso W22EP-U plugger?
forgasserne er rengjort, og skiftet innmat, så de skal også være ok.
med andre ord, du har ingen tro på defekte ventil tetninger?
For å skimse/justere ventilklaringen på disse motorene, må en ha et spesialverktøy 57001-113, hvor er best å skaffe dette, eller finnes andre løsnnger for å utføre dette på?
en annen ting eg lurer på er rundt starter cluchen, den glipper, har skiftet fjærer og ruller men glipper enda, alt av forslag mottaes med stor tak :)
Har dere en grei plass å kjøpe høyefekt coiler?
mvh
Larsit
takker for info om plugg, hvor handler du Denso W22EP-U plugger?
forgasserne er rengjort, og skiftet innmat, så de skal også være ok.
med andre ord, du har ingen tro på defekte ventil tetninger?
For å skimse/justere ventilklaringen på disse motorene, må en ha et spesialverktøy 57001-113, hvor er best å skaffe dette, eller finnes andre løsnnger for å utføre dette på?
en annen ting eg lurer på er rundt starter cluchen, den glipper, har skiftet fjærer og ruller men glipper enda, alt av forslag mottaes med stor tak :)
Har dere en grei plass å kjøpe høyefekt coiler?
mvh
Larsit
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Åpen for alle forslag :)
Sent fra min GT-I9195 via Tapatalk
Sent fra min GT-I9195 via Tapatalk
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Hei!
Sist handlet jeg Denso hos Bilxtra. Defekte ventiltettninger burde gi sot over hele registeret?
Regner med at MC-Partner har det verktøyet?
Sluring på startclutsj kan skyldes at starteren går for sakte rundt. Ta den opp og rens den, kan være endel støv der. Sjekk også alle koblinger mot batteriet og mot jord /gods på sykkelen. Sjekk jording mellom ramme og motor. Originalt satt det Yuasa YB14batteri, husker jeg rett. Det gir 30% mer startstrøm enn konkurrentenes 14 Ah batterier. Og mest mulig startstrøm er viktig for at startclutsjen skal gripe tak.
Spinnin Wheel på Mysen har solgt Dyna-koiler. Anbefales :)
Sist handlet jeg Denso hos Bilxtra. Defekte ventiltettninger burde gi sot over hele registeret?
Regner med at MC-Partner har det verktøyet?
Sluring på startclutsj kan skyldes at starteren går for sakte rundt. Ta den opp og rens den, kan være endel støv der. Sjekk også alle koblinger mot batteriet og mot jord /gods på sykkelen. Sjekk jording mellom ramme og motor. Originalt satt det Yuasa YB14batteri, husker jeg rett. Det gir 30% mer startstrøm enn konkurrentenes 14 Ah batterier. Og mest mulig startstrøm er viktig for at startclutsjen skal gripe tak.
Spinnin Wheel på Mysen har solgt Dyna-koiler. Anbefales :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: sotete plugger og svak gnist. kawasaki kz1000J
Bruker motoren olje?larsit skrev:Hei!
med andre ord, du har ingen tro på defekte ventil tetninger?
For å skimse/justere ventilklaringen på disse motorene, må en ha et spesialverktøy 57001-113, hvor er best å skaffe dette, eller finnes andre løsnnger for å utføre dette
mvh
Larsit
Skal du bytte ventiltettinger må toppen av. Det kan gjøres uten å ta motoren ut av ramma.
Om du tar ut toppen, kan du like godt ta full overhaling på ventilene med det samme.
Og stempler/ ringer, kanskje hone cylkndrene også.
Ventilverktøyet kan også lages av en liten hakenøkkel med samme innv diameter som kamakselen.
Slip bort haka og slip rett kant på yttersida av nøkkelen, så glir den ikke ut til sida når den brukes.
Men det enkleste og beste er å bruke verktøy laget for jobben..........
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.