Hehe, tviler ikke på at sykkelen er knallfin å kjøreBjerknez skrev:Sånn tenkte jeg i førsten også.![]()
Men så vokste det litt på meg og i dag elsker jeg utseendet på den

Hehe, tviler ikke på at sykkelen er knallfin å kjøreBjerknez skrev:Sånn tenkte jeg i førsten også.![]()
Men så vokste det litt på meg og i dag elsker jeg utseendet på den
Vi kjenner jo Bjerknez de fleste av oss, og vet at han har lett for å promotere sin egen sykkel ganske sterkt.Zadnez skrev:jeg vet ikke om noen andre enn Bjerknez som ut fra at han har sittet en gang på en sykkel kan si om den er bra eller ikke. Søker du på internett etter reviews på MT09 får du alt overveiende positive omtaler. Noen mener til og med at den er bedre enn streeten. Det er ihvertfall ikke noen som helst tvil om at dette er en kjempebra sykkel selv om Bjerknez ikke liker den.
Hehe, bare sånn for å snu litt på flisa, så er ikke akkurat du så veldig beskjeden du heller når det kommer til anbefaling av MT09. Men det er kanskje vanskelig å la være som Yamaha forhandlerkjellv skrev:Vi kjenner jo Bjerknez de fleste av oss, og vet at han har lett for å promotere sin egen sykkel ganske sterkt.Zadnez skrev:jeg vet ikke om noen andre enn Bjerknez som ut fra at han har sittet en gang på en sykkel kan si om den er bra eller ikke. Søker du på internett etter reviews på MT09 får du alt overveiende positive omtaler. Noen mener til og med at den er bedre enn streeten. Det er ihvertfall ikke noen som helst tvil om at dette er en kjempebra sykkel selv om Bjerknez ikke liker den.
Fram til i fjor høst var det en Yamaha XVS1300A, en stor og tung cruiser som var best og ble anbefalt for de aller fleste. Ett eller annet skjedde i fjor høst, og en kort periode vurderte han faktisk ganske sterkt en MT-09 før han brått kjøpte Triumphen. De fleste av oss har vel siden da fått med oss at Street triple R er den beste sykkelen...![]()
![]()
Heldigvis er det slik her i verden at vi har forskjellig smak, og gjør våre egne prioriteringer. Derfor er det også et stort mangfold av sykkeltyper og merker, og de fleste av oss har nok noen favoritter vi setter over alle andre.
MT-09 kom i fjor, og gikk helt til topps i salgsstatistikken med MT-07 (som også var ny i fjor) hakk i hæl. (I statistikken er det ellers et godt stykke ned til du finner verdens beste sykkel...)
MT-07/09 er et trygt kjøp. Du får en sprek og leken sykkel uten at det koster skjorta. Den har allerede blitt veldig populær, og vil derfor også gjerne være lett å få solgt igjen og få en grei pris for den. I år kommer den også i mange flere varianter enn i fjor, og ingen av dem er kjedelige![]()
I fjor manglet det er god del på utstyrssiden til de to MT-ene. Det tar gjerne litt tid før utstyrsprodusentene rekker å tilpasse utstyr til nye modeller. Men slapp av, allerede til denne sesongen skal nok dette bildet endre seg. Disse syklene har solgt veldig bra over hele verden, og vil bli gull verdt for utstyrsprodusentene.
Selv kommer jeg nok aldri til å kjøpe/eie Street triple R, uansett hvor god den er. Men jeg gleder meg til i sommer med mulighet for felles tur med den gode Bjerknez. Er jeg heldig kan det kanskje bli en ørliten prøvetur med vidunderet også, det hadde vært artig
JO det er akkurat det som er at han har erfaring fra mange sykler over mange år og du har erfaring med to sykler over to år så er det forskjell.At han kanskje har bare erfaring med Yamaha er kanskje ikke det beste men er jo for det meste bra :-)Bjerknez skrev:Hehe, bare sånn for å snu litt på flisa, så er ikke akkurat du så veldig beskjeden du heller når det kommer til anbefaling av MT09. Men det er kanskje vanskelig å la være som Yamaha forhandlerkjellv skrev:Vi kjenner jo Bjerknez de fleste av oss, og vet at han har lett for å promotere sin egen sykkel ganske sterkt.Zadnez skrev:jeg vet ikke om noen andre enn Bjerknez som ut fra at han har sittet en gang på en sykkel kan si om den er bra eller ikke. Søker du på internett etter reviews på MT09 får du alt overveiende positive omtaler. Noen mener til og med at den er bedre enn streeten. Det er ihvertfall ikke noen som helst tvil om at dette er en kjempebra sykkel selv om Bjerknez ikke liker den.
Fram til i fjor høst var det en Yamaha XVS1300A, en stor og tung cruiser som var best og ble anbefalt for de aller fleste. Ett eller annet skjedde i fjor høst, og en kort periode vurderte han faktisk ganske sterkt en MT-09 før han brått kjøpte Triumphen. De fleste av oss har vel siden da fått med oss at Street triple R er den beste sykkelen...![]()
![]()
Heldigvis er det slik her i verden at vi har forskjellig smak, og gjør våre egne prioriteringer. Derfor er det også et stort mangfold av sykkeltyper og merker, og de fleste av oss har nok noen favoritter vi setter over alle andre.
MT-09 kom i fjor, og gikk helt til topps i salgsstatistikken med MT-07 (som også var ny i fjor) hakk i hæl. (I statistikken er det ellers et godt stykke ned til du finner verdens beste sykkel...)
MT-07/09 er et trygt kjøp. Du får en sprek og leken sykkel uten at det koster skjorta. Den har allerede blitt veldig populær, og vil derfor også gjerne være lett å få solgt igjen og få en grei pris for den. I år kommer den også i mange flere varianter enn i fjor, og ingen av dem er kjedelige![]()
I fjor manglet det er god del på utstyrssiden til de to MT-ene. Det tar gjerne litt tid før utstyrsprodusentene rekker å tilpasse utstyr til nye modeller. Men slapp av, allerede til denne sesongen skal nok dette bildet endre seg. Disse syklene har solgt veldig bra over hele verden, og vil bli gull verdt for utstyrsprodusentene.
Selv kommer jeg nok aldri til å kjøpe/eie Street triple R, uansett hvor god den er. Men jeg gleder meg til i sommer med mulighet for felles tur med den gode Bjerknez. Er jeg heldig kan det kanskje bli en ørliten prøvetur med vidunderet også, det hadde vært artig![]()
![]()
At du uansett har bestemt deg for å aldri kjøpe Street Triple R selv uten å ha faktisk kjørt den eller har noe som helst erfaring med sykkelen setter vel ikke akkurat deg i et "bedre" lys enn undertegnede når det kommer til annbefalinger![]()
For det første så må jeg si at jeg er fullt klar over at dette ikke var så veldig alvorlig ment fra kjellv sin side, men jeg vil allikevel pirke litt tilbake da det virker til at det går en liten sport i å krittisere mine annbefalinger på grunnlag av tilsynelatende for dårlig erfaringsgrunnlag. Er det slik at jeg skal avstå fra og komme med innspill fordi jeg ikke har kjørt sykkel lenge nok, eller har prøvekjørt alle sykler som finnes?Kawagutten skrev:JO det er akkurat det som er at han har erfaring fra mange sykler over mange år og du har erfaring med to sykler over to år så er det forskjell.At han kanskje har bare erfaring med Yamaha er kanskje ikke det beste men er jo for det meste bra :-)Bjerknez skrev:Hehe, bare sånn for å snu litt på flisa, så er ikke akkurat du så veldig beskjeden du heller når det kommer til anbefaling av MT09. Men det er kanskje vanskelig å la være som Yamaha forhandlerkjellv skrev:Vi kjenner jo Bjerknez de fleste av oss, og vet at han har lett for å promotere sin egen sykkel ganske sterkt.Zadnez skrev:jeg vet ikke om noen andre enn Bjerknez som ut fra at han har sittet en gang på en sykkel kan si om den er bra eller ikke. Søker du på internett etter reviews på MT09 får du alt overveiende positive omtaler. Noen mener til og med at den er bedre enn streeten. Det er ihvertfall ikke noen som helst tvil om at dette er en kjempebra sykkel selv om Bjerknez ikke liker den.
![]()
Selv kommer jeg nok aldri til å kjøpe/eie Street triple R, uansett hvor god den er. Men jeg gleder meg til i sommer med mulighet for felles tur med den gode Bjerknez. Er jeg heldig kan det kanskje bli en ørliten prøvetur med vidunderet også, det hadde vært artig![]()
![]()
At du uansett har bestemt deg for å aldri kjøpe Street Triple R selv uten å ha faktisk kjørt den eller har noe som helst erfaring med sykkelen setter vel ikke akkurat deg i et "bedre" lys enn undertegnede når det kommer til annbefalinger![]()
Helt sikkert erfaring fra flere merker også :-)
Det går ingen sport i det fra min side men siden det virker til at du har adhd når det gjelder anbeling av det du kjører selv så blir det feil.Men skal vi prate psykisk tanke gang er det helt omvendt(ikke bruk talegang eller media mot meg er du grei).Triumph er ikke holdbart selv om de er gode å kjøre og passer heller ikke nybegynnere.Når jeg sa de var stødige og gode å kjøre så står jeg for det men holdbarhet har vært et problem over lengree tid,noe som burde være lett å søke opp på nett.Bjerknez skrev:For det første så må jeg si at jeg er fullt klar over at dette ikke var så veldig alvorlig ment fra kjellv sin side, men jeg vil allikevel pirke litt tilbake da det virker til at det går en liten sport i å krittisere mine annbefalinger på grunnlag av tilsynelatende for dårlig erfaringsgrunnlag.Kawagutten skrev:JO det er akkurat det som er at han har erfaring fra mange sykler over mange år og du har erfaring med to sykler over to år så er det forskjell.At han kanskje har bare erfaring med Yamaha er kanskje ikke det beste men er jo for det meste bra :-)Bjerknez skrev:Hehe, bare sånn for å snu litt på flisa, så er ikke akkurat du så veldig beskjeden du heller når det kommer til anbefaling av MT09. Men det er kanskje vanskelig å la være som Yamaha forhandlerkjellv skrev:Vi kjenner jo Bjerknez de fleste av oss, og vet at han har lett for å promotere sin egen sykkel ganske sterkt.Zadnez skrev:jeg vet ikke om noen andre enn Bjerknez som ut fra at han har sittet en gang på en sykkel kan si om den er bra eller ikke. Søker du på internett etter reviews på MT09 får du alt overveiende positive omtaler. Noen mener til og med at den er bedre enn streeten. Det er ihvertfall ikke noen som helst tvil om at dette er en kjempebra sykkel selv om Bjerknez ikke liker den.
![]()
![]()
Helt sikkert erfaring fra flere merker også :-)
Er det slik at jeg skal avstå fra og komme med innspill fordi jeg ikke har kjørt sykkel lenge nok, eller har prøvekjørt alle sykler som finnes?
Jeg har jo førstehåndskjennskap til Street Triple R da jeg nettopp har kjøpt en slik og når noen spør om råd om sykkel i AKKURAT den klassen så må det vel være fullt belegg for å komme med noen erfaringer? Kjellv har jo tilsynelatende aldri kjørt elelr nærmest sett en Street Triple R live og da blir jeg litt forundret når han kan dra frem MT09 som et bedre valg.
Dessuten så har jeg også annbefalt Ducati Monster og andre sykler som jeg synes fremstår som designperler. Jeg forteller også ALLTID erfaringsgrunnlaget jeg har når jeg gir mine meninger om en sykkel. Jeg kan mene akkurat hva jeg vil om diverse sykler, selv uten å engang ha sett dem, bare jeg formidler nettopp dette.
Om det går sport i å krittisere utalelsene dine eller om utalelsene dine er til tider kritikverdige er vel noke en kan spørre seg om. Å komme med innspill er jo kjempe bra, og komme med bombastiske utalelser når en har lite erfaring på områdetet og til tidere rivruskende feil så må en jo skjønne at folk legger merke til det.Bjerknez skrev:[da det virker til at det går en liten sport i å krittisere mine annbefalinger på grunnlag av tilsynelatende for dårlig erfaringsgrunnlag. Er det slik at jeg skal avstå fra og komme med innspill fordi jeg ikke har kjørt sykkel lenge nok, eller har prøvekjørt alle sykler som finnes?
Kan du vise meg de bombastiske uttalelsene mine? Altså uttalelser som kan missforstås da erfaringsgrunnlaget mitt ikke er nevnt, slik at faren for missveiledning er stor?KawaJens skrev:Om det går sport i å krittisere utalelsene dine eller om utalelsene dine er til tider kritikverdige er vel noke en kan spørre seg om. Å komme med innspill er jo kjempe bra, og komme med bombastiske utalelser når en har lite erfaring på områdetet og til tidere rivruskende feil så må en jo skjønne at folk legger merke til det.Bjerknez skrev:[da det virker til at det går en liten sport i å krittisere mine annbefalinger på grunnlag av tilsynelatende for dårlig erfaringsgrunnlag. Er det slik at jeg skal avstå fra og komme med innspill fordi jeg ikke har kjørt sykkel lenge nok, eller har prøvekjørt alle sykler som finnes?