Vis frem bildene dine skikkelig med en slik!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Vis frem bildene dine skikkelig med en slik!

Legg inn av Bjerknez »

Ser jeg er bortskjemt med en 2560x1440 oppløsning på min private skjerm siden slideren fremstår som mye mindre enn på kontorskjermen som vel har en oppløsning de fleste har. Nemlig 1920x1080px eller der omkring. Slideren så langt mer ruvende og flottere ut med sistnevntes oppløsning da bildene blir større :thumleft

Programmet er gratis å bruke, og man kan fint bruke en av de flere titalls foreslåtte designene uten å endre på dette. Det eneste man evt. må gjøre er å laste opp de filene som programmet genererer til en server og linke til denne serveren i posten man lager ved hjelp av "iframe".

Slenger inn slideren en gang til slik at den også kommer med på denne siden:

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Den funker fint i den størrelsen på pc'en min :) Og ja, jeg var i utgangspunktet litt sånn "hva faen er poenget med detta?", men til nettopp det du sier med å ikke fylle en kilometer med scrolling så er det genialt!

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Den funker fint i den størrelsen på pc'en min :) Og ja, jeg var i utgangspunktet litt sånn "hva faen er poenget med detta?", men til nettopp det du sier med å ikke fylle en kilometer med scrolling så er det genialt!
Ja ingenting er vel værre enn å skrolle seg gjennom 30stk. bilder fra turen. Har får man alle bildene i en og samme post levert på en langt mer elegant måte :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:Den funker fint i den størrelsen på pc'en min :) Og ja, jeg var i utgangspunktet litt sånn "hva faen er poenget med detta?", men til nettopp det du sier med å ikke fylle en kilometer med scrolling så er det genialt!
Ja ingenting er vel værre enn å skrolle seg gjennom 30stk. bilder fra turen. Har får man alle bildene i en og samme post levert på en langt mer elegant måte :thumleft
Synes det er helt greit å scrolle seg gjennom første gang, men når man åpner siden for andre gang og prøver å scrolle helt ned, og akkurat i det du skal klikke på neste side, så laster et nytt bilde og du må scrolle litt til, også gjentar det seg helt til alle bildene har lastet. Da koker det hos meg :P Også gjentar det seg med quoting, mens nå løser det seg ganske greit!

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Personlig synes jeg dette er en lekker presentasjon av bildene, hvis det bare er bildene man er interessert i å vise frem. I en turrapport forteller man gjerne en historie skriftlig, og bildene blir krydder til teksten (eller omvendt). Uansett vil jeg da foretrekker å scrolle gjennom både tekst og bilder, slik at disse får sammenheng og kontekst.

Så ja, en flott løsning for å vise frem bilder med en kort bildetekst. Men en ræva løsning når man lager en turrapport ... I mine øyne.

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Og skal man bruke den løsningen bør man legge ved linken også, og nevne at man kan trykke på den for å se hvis man bruker Tapatalk. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Når det kommer til tur rapporter så tror jeg dette font kan løses ved å bruke en slik slider. Man forteller litt om turen først og hva man gjorde, hvor man kjørte etc. For så og underbygge med alle bildene samlet i en slider hvor man skriver en forklaring i bildeteksten slik at man lett kan linke dette til fortellingen.

Personlig er jeg ikke noe fan av å skrolle meg gjennom bilder. Spesielt med tanke på scenarioet mortenolb nevner. Dette er faktisk et irritasjonsmoment for oss med raske fiberlinjer også.

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Vis frem bildene dine skikkelig med en slik!

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:Personlig er jeg ikke noe fan av å skrolle meg gjennom bilder. Spesielt med tanke på scenarioet mortenolb nevner. Dette er faktisk et irritasjonsmoment for oss med raske fiberlinjer også.
Du kan godt få linja mi... :knegg Bilde
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Ser pent ut, men jeg liker å scrolle nedover en reiserapport jeg. Føles litt som en spennende bok.

Detta nymotens slide-greiene tror jeg ALDRI kommer til å slå ann! ;-)

Moffa
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Legg inn av Moffa »

Flanker skrev:Personlig synes jeg dette er en lekker presentasjon av bildene, hvis det bare er bildene man er interessert i å vise frem. I en turrapport forteller man gjerne en historie skriftlig, og bildene blir krydder til teksten (eller omvendt). Uansett vil jeg da foretrekker å scrolle gjennom både tekst og bilder, slik at disse får sammenheng og kontekst.

Så ja, en flott løsning for å vise frem bilder med en kort bildetekst. Men en ræva løsning når man lager en turrapport ... I mine øyne.
+1 :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Ser pent ut, men jeg liker å scrolle nedover en reiserapport jeg. Føles litt som en spennende bok.

Detta nymotens slide-greiene tror jeg ALDRI kommer til å slå ann! ;-)
Hehe... det har vel slått ann en del år allerede dette :P :p

Om det passer i forumsammenheng er en annen ting, og det går vel også mye på smak og behag her, men jeg foretrekker nok en slik slider fremfor å bla seg gjennom mengder av foto som laster inn mens du skroller og dermed lager en skikkelig røre noen ganger.

Når man også kan legge inn veldig mye beskrivelse på hvert bilde som vises så synes jeg dette ser bedre ut og alt blir mer ryddig.

Svar