AJ skrev:Må si jeg reagerer når det uttrykkes her i tråden at man er "grundig lei dette mobbemaset".
Dette har vist seg å være et problem som mange sliter med og som må tas på alvor.
De som er "grundig lei dette mobbemaset" mener kanskje at dette er et ikke-eksisterende fenomen?
At det er den som mener seg mobbet er skyld i dette selv, kanskje

?
Jeg tror du bommer litt her AJ (med tanke på hva JEG mener vertfall).
Jeg vet at dette er et stort problem i skolen. Jeg kjente en gutt på 12 år som ble skikkelig mobbet på skolen da han ikke klarte like mye som de andre i gymtimene da han hadde en feil med hjerteklaffene. Han ventet på operasjon. Desverre så var han som 12-åringer flest aktiv, selv om han hadde fått beskjed fra legen om å ta det pent i gymtimene og ikke overbelaste seg. (dette visste lærerene om). Men en dag så falt han død om på en "tjukkas" (som er en tygg madrass) og døde momentant.
Han døde ikke direkte grunnet mobbingen, men han prøvde jo hele tiden å være like aktiv som de andre for å ikek skille seg ut, men dette ble da altså hans død.
Jeg var i begravelsen og det var litt merkelig å se elevene som hadde mobbet han sitte der med påmalte alvorlige ansikt...
Med tanke på virkningen, så hadde det vert mye bedre om alle MC'ister hadde brukt den tiden det hadde tatt og kjørt denen turen til å ta en alvorsprat med poden angående mobbing. Ikke noe galt i en MC parade mot mobbing, men effekten av å faktisk prate om dette med sine barn tror jeg er langt langt større enn å kjøre av gårde.
Det blir litt sånn... "skal vi alle ta en pils for det gode været". Flott engasjement og ment på den beste måte, men andre ting hadde nok vert langt mer effektivt.