Hei folkens, helt ny på forumet og litt stressa, får introdusere meg skikkelig senere...
Som med det meste annet i livet er jeg litt seint ute når det gjelder å planlegge vinterlagringen av min kjære (sykkelen, altså). Snøen kom som julekvelden på kjerringa, og jeg altfor mye å gjøre om dagen. Trondheimsværet slutter aldri å overraske med sin elendige timing. Dette er også min første høst som mc-eier (kjøpte sykkel i august), så jeg har:
- Null peiling
- Ingen kontakter
...meeen nok om meg.
Vinterlagring i Trondheim - noen som har noen tips til meg? (Bor forresten på Heimdal)
- Hvor/hvem/hva/hvor mye?
- Noen mc-klubber som har plass og vil ha et ferskt ungt medlem?
- Vil gjerne ha et sted som det er mulig å mekke i løpet av vinteren ("kolleger" med erfaring skader ikke)
Jeg er nokså hjelpesløs, og min kjære står for tiden UTENDØRS og FRYSER. Vennligst ha litt barmhjertighet og gi ditt stalltips i denne tråden.
Alle tips mottas med den største takknemlighet, og hvis noen kan hjelpe meg med å få dette ordnet vanker det pils på min bekostning.
Fortvilet Hilsen
Steinar
Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Re: Hjelp: Vinterlagring i Trondheim? [Hastesak]
Har ikke tips om trondheim....skulle det bli skikkelig problemer er det jo bare å vaske,fylle full tank,ta ut batteriet,legge over et laken og ei presenning du surret utapå.
batterietlader du et par ganger i vinter.
om noen måneder så setter du inn batteriet og starter neste sesong med en tur og skifter olje og filter så er sesongen i gang igjen...
batterietlader du et par ganger i vinter.
om noen måneder så setter du inn batteriet og starter neste sesong med en tur og skifter olje og filter så er sesongen i gang igjen...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Blir alltid ei ordning
Send meg en PM m/mobilnr
Send meg en PM m/mobilnr
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Heisan!stonescar skrev:Hei folkens, helt ny på forumet og litt stressa, får introdusere meg skikkelig senere...
Hilsen
Steinar
og velkommen til Forumet.
Ser ut til at Ragnhild er klar for å bidra med hjelp vedr. vinterlagring. Går vel i orden da, sku' je mene...

Selv kommer jeg til å går for løsningen som mekkern nevner i år: parkerer i garasjen, legger et laken over og kobler til batterilader slik at det bare er å koble støpsel til kontakt et par gange ri løpet av vinter'n.
Enkelt (genialt...?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- rolf-arne
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Kontakt:
Hei , har barnebarn med moped i Trondheim som må vinterlagres. Noen tips?
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Sjekk ut NAF MC..
Det er jo en selvfølge at du blir medlem, men det er fort gjort
Det er jo en selvfølge at du blir medlem, men det er fort gjort

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Regner med at det er flere MC-forhandlere i Trondheim med vinterlagringstilbud og at alle disse tilbyr og har plass til en moped...?rolf-arne skrev: 21 okt 2021, 15:41 Hei , har barnebarn med moped i Trondheim som må vinterlagres. Noen tips?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- rolf-arne
- Kontakt:
Må skuffe deg litt no Kjell - har sagt opp mitt NAF medlemskap , mest på grunn av demmes treghet med å tenke nytt. Dem var for treige med å komme på tanken om et alenestående medlemskap for MC - uten å ha bil medlemskap. Så jeg tegnet heller forsikring som gav meg det jeg trengte. Tillegg som drivstoff rabatt betyr lite når 80% av fyllinga ikke dekkes av noen norske rabatter.kjellv skrev: 21 okt 2021, 21:11 Sjekk ut NAF MC..
Det er jo en selvfølge at du blir medlem, men det er fort gjort![]()
Ei heller veihjelpa som ansetter folk med alt for lite kunnskap om geografi , når jeg parkerte litt rart i vår så var bergningsvogna på plass før veihjelpa til NAF hadde forstått hvor jeg var. Og det samme da det tok fyr i sykkelen - da var det forsikringa jeg støttet meg til - de svarte først.
Nei jeg tror NAF er blitt for tungrodd - ideelt sett ville jeg nok vært medlem - men med min egen situasjn i førersetet så tror jeg at jeg lar være.

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- rolf-arne
- Kontakt:
Tenkte at noen i området hadde gode råd om hvem.. men har bedt barnebarnet ta kontakt med dem som hun kjøpte mopeden av å sjekke ut mulighetene.AJ skrev: 21 okt 2021, 21:15Regner med at det er flere MC-forhandlere i Trondheim med vinterlagringstilbud og at alle disse tilbyr og har plass til en moped...?rolf-arne skrev: 21 okt 2021, 15:41 Hei , har barnebarn med moped i Trondheim som må vinterlagres. Noen tips?
- rolf-arne
- Kontakt:
Løst, forhandler ordna..