En uke, tur/retur? Det er litt knapt med tid for en runde helt til Nordkapp og hjem igjen, spør du meg. Da blir det stress og E-veier, med mindre pent å se på. Norge er et langt land! Men på en uke bør du rekke opp til Lofoten og hjem igjen, og samtidig ha tid til å kose deg.leif87 skrev:Jeg har ikke så veldig mye kjøre efaring med har veldig lyst til å ta meg en ukes tur på sykkelen.
Virker som en god tur sykkel og har inviistert I helt nye rukka klær så tror jeg skal klare meg på en lang tur selv om været blir litt dårlig.
Noen her inne som har kjørt Drammen - Nordkapp?
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Drammen - nordkapp
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Drammen - nordkapp
Synes 50 mil dagsetappe høres sprekt nok ut, i det minste om du skal gjenta dette flere dager etter hverandre.
Skal jo ha tid til å se seg litt rundt, spise litt mat og slappe av litt også.
Jeg kunne virkelig tenke meg en tur til Lofoten i løpet av sommeren, men ikke helt sikker på hvor mye tid jeg klarer å riste løs.
Skal jo ha tid til å se seg litt rundt, spise litt mat og slappe av litt også.
Jeg kunne virkelig tenke meg en tur til Lofoten i løpet av sommeren, men ikke helt sikker på hvor mye tid jeg klarer å riste løs.
Re: Drammen - nordkapp
Du kommer til å kjede deg dersom du har tenkt å kjøre mye Finnmark.
Også...er det viktig å bruke gooood tid!
Avslutt kjøringa ca 17:00...rusle rundt og ta ett par pils og se på de som stresser :)
Også...er det viktig å bruke gooood tid!
Avslutt kjøringa ca 17:00...rusle rundt og ta ett par pils og se på de som stresser :)
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Drammen - nordkapp
Fikk lyst til å kommentere litt her ... først "Nordkapp er oppskrytt", det kommer vel an på om når man hører på entusiastiske beskrivelser klarer å filtrere bort det subjektive ... fakta er jo bare at det er en 300 meter høy klippe som stuper ned i Barentshavet. Hva er "oppskrytt" med det?Flanker skrev:Nja... Å kjøre rundt oppi Finnmark kan være flott det. Hold deg langs kysten, så er det masse fine steder og veier (hvis været er bra). En tur ut til Sørøya f.eks. kan anbefales, samme med Varangerhalvøya. Finnmark er mer enn vidda, heldigvis. Og den kunne sikkert vært morsom den også, foruten myggplagen, på en 600cc gruspisker (hvis jeg hadde lært meg å kjøre skikkelig på grus da)Bjerknez skrev:Helt enig.Flanker skrev:Skal du ha tid til å se noe på din vei, så beregn minst 4-5 dager opp tenker jeg. Gjerne mer. Er det bare for å blåse avgårde og nå Nordkapp, 2-3 dager.
PS: Nordkapp er oppskrytt! Som regel er det eneste du ser der tåke, og det er en svindyr turistmaskin av dimensjoner. De flotteste opplevelsene vil jeg nok tro du finner på veien oppover. Tar du deg tid kan ruta kjøres via 6(!) Nasjonale Turistveger, fra sør til nord: Rondane, Helgelandskysten, Lofoten, Andøya, Senja og Havøysund. http://www.nasjonaleturistveger.no/no/turistvegene" onclick="window.open(this.href);return false;
Å kjøre rundt oppi Finnmark er det siste jeg kommer til å gjøre med sykkel. Lange rette strekninger og kjedelige veier. Lofoten derimot er et vakkert sted som kanskje er verdt et besøk med sykkel
At det som "oftest er tåke" der er derimot oppskrytt ... det skjer, men ikke som oftest.
At det er en svindyr turistmaskin stemmer godt ... akkurat lik alle andre turistdestinasjoner, plasttroll, nøkkelringer, lusekofter og T-skjorter i fleng.
Bjerknez, langs kysten av Finnmark er det meget fine mc-veier. De lange rette strekkene må du inn på vidda for å finne
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Drammen - nordkapp
Jeg var en uke i Molde i fjor sommer. Jeg kjørte hele turen Fra Fredrikstad til Molde via Giranger/Trollstigen og diverse "omveier" og turen endte til slutt på 80 mil. Jeg kjørte også ca. 10-30 mil hver dag når jeg var der oppe samt 60-70 mil den siste dagen når jeg kjørte hjem igjen. Dette gikk helt fint og uten noe som helst tegn til dramatikk av noe slag. Altså ca. 250-300 mil på 6 dager.gsx750_80 skrev:Bjerknez skrev:Det er ca. 200 mil fra Drammen til Nordkapp avhengig av hvilken vei du tar. Jeg tror du lett kan regne 70-100 mil pr. dag hvis du starter tidlig om morgenen så hvis du regner 2 overnattinger så tror jeg du i tillegg har god tid. Altså to overnattinger EN vei. Du kan klare det med en overnatting også, men det blir mer teoretisk.
Jeg kjørte lett 80 mil på en dag i fjor sommer og det gikk helt fint.
Det at du sier at du "lett" kan regne 70-100 mil per dag får meg til å tro at du ikke vet særlig mye om hva du snakker om. Om du ved en anledning har kjørt 80 mil på en dag,
sier ikke det mye om hva du orker over flere dager.
Dette sier jeg fordi jeg kjørt 5500 kilometer på 11 dager, når jeg var i starten av 20-åra,
og i relativt god fysisk form. Det var 50 mil om dagen, og selv om det foregikk på europeiske veier av stort sett langt bedre standard enn de man må regne med her, synes
jeg det var i overkant. Kunne stort sett holde høyere fart enn i Norge også.
Stadige bensinpåfyllinger, tresmak i ræva mm, gjorde at jeg i ettertid syntes 50 mil om dagen var mer enn nok. Det vil naturligvis være individuelle
preferanser, men likevel..
Turen det legges opp til her er ca 3/4 av den jeg gjorde, i lengde, dvs sammenlignbar.
Veiene er antakelig ikke mindre krevende å kjøre på. Tror jeg ville lagt opp til minimum
4 dager.
Det beste er antakelig å komme i kontakt med folk som har kjørt nordpå, og har erfaring
med akkurat disse veiene.
Jeg kunne kjørt mye lenger enn dette, men var hos familien, så litt tid måtte jeg jo bruke samens med dem.
Så jeg skal love deg at jeg hadde klart 80 mil pr. dag i 2-3 dager.
Jeg har som sagt vert ekstremt mye rundt om i Norge (spesielt Nordnorge og vestlandet) i jobbsammenheng (dog i bil) så jeg kjenner til områdene og hva som kan vente meg av veier.

- leif87
- Innlegg: 52
- Registrert: 18 sep 2014, 18:57
- Motorsykkelen din: skal kjøpe ny i 2020
- Bosted: Buskerud, Lier
Re: Drammen - nordkapp
Takk for svarene
Gøy å se at så mange engasjerer seg :-)
Hadde håpet å få tid til å kikke litt, fiske litt, lage middag på primusen og kose meg å ikkee bare stress forbi alle di flotte stedene.

Gøy å se at så mange engasjerer seg :-)
Hadde håpet å få tid til å kikke litt, fiske litt, lage middag på primusen og kose meg å ikkee bare stress forbi alle di flotte stedene.
Suzuki V Strom 2014mod
2015: 5050km
2016: 6020km
2017: 600km
2018: 700km
2019: 60km solgt
Harley Davidson Dyna Low Rider 1550 2001mod
2015: 5050km
2016: 6020km
2017: 600km
2018: 700km
2019: 60km solgt
Harley Davidson Dyna Low Rider 1550 2001mod
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Drammen - nordkapp
I så tillfelle ville jeg nok vurdert kortere dagsetapper. 30-40 mil kan være passende hvis du skal fiske og slappe avleif87 skrev:Takk for svarene![]()
Gøy å se at så mange engasjerer seg :-)
Hadde håpet å få tid til å kikke litt, fiske litt, lage middag på primusen og kose meg å ikkee bare stress forbi alle di flotte stedene.

Re: Drammen - nordkapp
Høres ut som en fin ide å "bruke sommeren" på turen. Loffe rundt noen uker med veien som målet og et "ca mål" som man skal innom på veien er aldri feil 

- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Drammen - nordkapp
"Best-case" gir tallene du oppgir en total sum på 80 + 10 + 30*3 +70 = 250 mil.Bjerknez skrev:Jeg var en uke i Molde i fjor sommer. Jeg kjørte hele turen Fra Fredrikstad til Molde via Giranger/Trollstigen og diverse "omveier" og turen endte til slutt på 80 mil. Jeg kjørte også ca. 10-30 mil hver dag når jeg var der oppe samt 60-70 mil den siste dagen når jeg kjørte hjem igjen. Dette gikk helt fint og uten noe som helst tegn til dramatikk av noe slag. Altså ca. 250-300 mil på 6 dager.gsx750_80 skrev:Bjerknez skrev:Det er ca. 200 mil fra Drammen til Nordkapp avhengig av hvilken vei du tar. Jeg tror du lett kan regne 70-100 mil pr. dag hvis du starter tidlig om morgenen så hvis du regner 2 overnattinger så tror jeg du i tillegg har god tid. Altså to overnattinger EN vei. Du kan klare det med en overnatting også, men det blir mer teoretisk.
Jeg kjørte lett 80 mil på en dag i fjor sommer og det gikk helt fint.
Det at du sier at du "lett" kan regne 70-100 mil per dag får meg til å tro at du ikke vet særlig mye om hva du snakker om. Om du ved en anledning har kjørt 80 mil på en dag,
sier ikke det mye om hva du orker over flere dager.
Dette sier jeg fordi jeg kjørt 5500 kilometer på 11 dager, når jeg var i starten av 20-åra,
og i relativt god fysisk form. Det var 50 mil om dagen, og selv om det foregikk på europeiske veier av stort sett langt bedre standard enn de man må regne med her, synes
jeg det var i overkant. Kunne stort sett holde høyere fart enn i Norge også.
Stadige bensinpåfyllinger, tresmak i ræva mm, gjorde at jeg i ettertid syntes 50 mil om dagen var mer enn nok. Det vil naturligvis være individuelle
preferanser, men likevel..
Turen det legges opp til her er ca 3/4 av den jeg gjorde, i lengde, dvs sammenlignbar.
Veiene er antakelig ikke mindre krevende å kjøre på. Tror jeg ville lagt opp til minimum
4 dager.
Det beste er antakelig å komme i kontakt med folk som har kjørt nordpå, og har erfaring
med akkurat disse veiene.
Jeg kunne kjørt mye lenger enn dette, men var hos familien, så litt tid måtte jeg jo bruke samens med dem.
Så jeg skal love deg at jeg hadde klart 80 mil pr. dag i 2-3 dager.
Jeg har som sagt vert ekstremt mye rundt om i Norge (spesielt Nordnorge og vestlandet) i jobbsammenheng (dog i bil) så jeg kjenner til områdene og hva som kan vente meg av veier.
Da forutsettes at du kjørte 10 mil kun en av dagene i Molde, og 30 mil de andre.
Dessuten rundes 60 - 70 mil da av til din "fordel", dvs 70 mil.
Det ville ut fra dine egne tall være riktigere å si 200 - 250 mil enn 250 - 300...
Uansett: 250 / 6 = 41.7, dvs i snitt omkring halvparten av de nevnte 80 milene.
Uansett om man kan kjøre svært langt på en dag er det neppe noe å anbefale, uten
videre. Jeg mener fortsatt det ikke er "lett" å kjøre 70 - 100 mil per dag, selv om det finnes folk som kan klare det. Feks leste jeg om en som kjørte tvers over USA (kyst til kyst) på 49 timer;
http://www.theyeagergroup.com/ninja_250_BB1500_50CC.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Drammen - nordkapp
70 mil om dagen er vel rimelig greit å klare på en god tursykkel. Men mer enn det så må man nok presse seg selv litt. Selv pleier jeg å kjøre ganske lange dagsetapper. Og ender ofte opp med rundt 70km/t i snitt her hjemme i Norge. Da kjører man 10 timer pr dag for å klare 70 mil og det går fint.gsx750_80 skrev:Bjerknez skrev:Det er ca. 200 mil fra Drammen til Nordkapp avhengig av hvilken vei du tar. Jeg tror du lett kan regne 70-100 mil pr. dag hvis du starter tidlig om morgenen så hvis du regner 2 overnattinger så tror jeg du i tillegg har god tid. Altså to overnattinger EN vei. Du kan klare det med en overnatting også, men det blir mer teoretisk.
Jeg kjørte lett 80 mil på en dag i fjor sommer og det gikk helt fint.
Det at du sier at du "lett" kan regne 70-100 mil per dag får meg til å tro at du ikke vet særlig mye om hva du snakker om. Om du ved en anledning har kjørt 80 mil på en dag,
sier ikke det mye om hva du orker over flere dager.
Dette sier jeg fordi jeg kjørt 5500 kilometer på 11 dager, når jeg var i starten av 20-åra,
og i relativt god fysisk form. Det var 50 mil om dagen, og selv om det foregikk på europeiske veier av stort sett langt bedre standard enn de man må regne med her, synes
jeg det var i overkant. Kunne stort sett holde høyere fart enn i Norge også.
Stadige bensinpåfyllinger, tresmak i ræva mm, gjorde at jeg i ettertid syntes 50 mil om dagen var mer enn nok. Det vil naturligvis være individuelle
preferanser, men likevel..
Turen det legges opp til her er ca 3/4 av den jeg gjorde, i lengde, dvs sammenlignbar.
Veiene er antakelig ikke mindre krevende å kjøre på. Tror jeg ville lagt opp til minimum
4 dager.
Det beste er antakelig å komme i kontakt med folk som har kjørt nordpå, og har erfaring
med akkurat disse veiene.
Kanskje jeg ikke har uttalelsesrett siden jeg har denne skiltplaten på sykkelen


Sist redigert av JohnnyTh den 17 feb 2015, 12:42, redigert 1 gang totalt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Drammen - nordkapp
Men du har jo sagt at du ikke hadde klart det på noe annet enn en cruiser :)Bjerknez skrev:Jeg var en uke i Molde i fjor sommer. Jeg kjørte hele turen Fra Fredrikstad til Molde via Giranger/Trollstigen og diverse "omveier" og turen endte til slutt på 80 mil. Jeg kjørte også ca. 10-30 mil hver dag når jeg var der oppe samt 60-70 mil den siste dagen når jeg kjørte hjem igjen. Dette gikk helt fint og uten noe som helst tegn til dramatikk av noe slag. Altså ca. 250-300 mil på 6 dager.gsx750_80 skrev:Bjerknez skrev:Det er ca. 200 mil fra Drammen til Nordkapp avhengig av hvilken vei du tar. Jeg tror du lett kan regne 70-100 mil pr. dag hvis du starter tidlig om morgenen så hvis du regner 2 overnattinger så tror jeg du i tillegg har god tid. Altså to overnattinger EN vei. Du kan klare det med en overnatting også, men det blir mer teoretisk.
Jeg kjørte lett 80 mil på en dag i fjor sommer og det gikk helt fint.
Det at du sier at du "lett" kan regne 70-100 mil per dag får meg til å tro at du ikke vet særlig mye om hva du snakker om. Om du ved en anledning har kjørt 80 mil på en dag,
sier ikke det mye om hva du orker over flere dager.
Dette sier jeg fordi jeg kjørt 5500 kilometer på 11 dager, når jeg var i starten av 20-åra,
og i relativt god fysisk form. Det var 50 mil om dagen, og selv om det foregikk på europeiske veier av stort sett langt bedre standard enn de man må regne med her, synes
jeg det var i overkant. Kunne stort sett holde høyere fart enn i Norge også.
Stadige bensinpåfyllinger, tresmak i ræva mm, gjorde at jeg i ettertid syntes 50 mil om dagen var mer enn nok. Det vil naturligvis være individuelle
preferanser, men likevel..
Turen det legges opp til her er ca 3/4 av den jeg gjorde, i lengde, dvs sammenlignbar.
Veiene er antakelig ikke mindre krevende å kjøre på. Tror jeg ville lagt opp til minimum
4 dager.
Det beste er antakelig å komme i kontakt med folk som har kjørt nordpå, og har erfaring
med akkurat disse veiene.
Jeg kunne kjørt mye lenger enn dette, men var hos familien, så litt tid måtte jeg jo bruke samens med dem.
Så jeg skal love deg at jeg hadde klart 80 mil pr. dag i 2-3 dager.
Jeg har som sagt vert ekstremt mye rundt om i Norge (spesielt Nordnorge og vestlandet) i jobbsammenheng (dog i bil) så jeg kjenner til områdene og hva som kan vente meg av veier.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Drammen - nordkapp
Da har jeg ett spørsmål: Har du forsøkt på noe liknende, eller snakker du kun ut fra hva du tror?JohnnyTh skrev:70 mil om dagen er vel rimelig greit å klare på en god tursykkel. Men mer enn det så må man nok presse seg selv litt. Selv pleier jeg å kjøre ganske lange dagsetapper. Og ender ofte opp med rundt 70km/t i snitt her hjemme i Norge. Da kjører man 10 timer pr dag for å klare 70 mil og det går fint.gsx750_80 skrev:Bjerknez skrev:Det er ca. 200 mil fra Drammen til Nordkapp avhengig av hvilken vei du tar. Jeg tror du lett kan regne 70-100 mil pr. dag hvis du starter tidlig om morgenen så hvis du regner 2 overnattinger så tror jeg du i tillegg har god tid. Altså to overnattinger EN vei. Du kan klare det med en overnatting også, men det blir mer teoretisk.
Jeg kjørte lett 80 mil på en dag i fjor sommer og det gikk helt fint.
Det at du sier at du "lett" kan regne 70-100 mil per dag får meg til å tro at du ikke vet særlig mye om hva du snakker om. Om du ved en anledning har kjørt 80 mil på en dag,
sier ikke det mye om hva du orker over flere dager.
Dette sier jeg fordi jeg kjørt 5500 kilometer på 11 dager, når jeg var i starten av 20-åra,
og i relativt god fysisk form. Det var 50 mil om dagen, og selv om det foregikk på europeiske veier av stort sett langt bedre standard enn de man må regne med her, synes
jeg det var i overkant. Kunne stort sett holde høyere fart enn i Norge også.
Stadige bensinpåfyllinger, tresmak i ræva mm, gjorde at jeg i ettertid syntes 50 mil om dagen var mer enn nok. Det vil naturligvis være individuelle
preferanser, men likevel..
Turen det legges opp til her er ca 3/4 av den jeg gjorde, i lengde, dvs sammenlignbar.
Veiene er antakelig ikke mindre krevende å kjøre på. Tror jeg ville lagt opp til minimum
4 dager.
Det beste er antakelig å komme i kontakt med folk som har kjørt nordpå, og har erfaring
med akkurat disse veiene.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Drammen - nordkapp
Jagsx750_80 skrev:Da har jeg ett spørsmål: Har du forsøkt på noe liknende, eller snakker du kun ut fra hva du tror?JohnnyTh skrev:70 mil om dagen er vel rimelig greit å klare på en god tursykkel. Men mer enn det så må man nok presse seg selv litt. Selv pleier jeg å kjøre ganske lange dagsetapper. Og ender ofte opp med rundt 70km/t i snitt her hjemme i Norge. Da kjører man 10 timer pr dag for å klare 70 mil og det går fint.gsx750_80 skrev:Bjerknez skrev:Det er ca. 200 mil fra Drammen til Nordkapp avhengig av hvilken vei du tar. Jeg tror du lett kan regne 70-100 mil pr. dag hvis du starter tidlig om morgenen så hvis du regner 2 overnattinger så tror jeg du i tillegg har god tid. Altså to overnattinger EN vei. Du kan klare det med en overnatting også, men det blir mer teoretisk.
Jeg kjørte lett 80 mil på en dag i fjor sommer og det gikk helt fint.
Det at du sier at du "lett" kan regne 70-100 mil per dag får meg til å tro at du ikke vet særlig mye om hva du snakker om. Om du ved en anledning har kjørt 80 mil på en dag,
sier ikke det mye om hva du orker over flere dager.
Dette sier jeg fordi jeg kjørt 5500 kilometer på 11 dager, når jeg var i starten av 20-åra,
og i relativt god fysisk form. Det var 50 mil om dagen, og selv om det foregikk på europeiske veier av stort sett langt bedre standard enn de man må regne med her, synes
jeg det var i overkant. Kunne stort sett holde høyere fart enn i Norge også.
Stadige bensinpåfyllinger, tresmak i ræva mm, gjorde at jeg i ettertid syntes 50 mil om dagen var mer enn nok. Det vil naturligvis være individuelle
preferanser, men likevel..
Turen det legges opp til her er ca 3/4 av den jeg gjorde, i lengde, dvs sammenlignbar.
Veiene er antakelig ikke mindre krevende å kjøre på. Tror jeg ville lagt opp til minimum
4 dager.
Det beste er antakelig å komme i kontakt med folk som har kjørt nordpå, og har erfaring
med akkurat disse veiene.

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Drammen - nordkapp
Hvor lang var turen totalt, og hvor lang tid brukte du?JohnnyTh skrev:Jagsx750_80 skrev:Da har jeg ett spørsmål: Har du forsøkt på noe liknende, eller snakker du kun ut fra hva du tror?JohnnyTh skrev:70 mil om dagen er vel rimelig greit å klare på en god tursykkel. Men mer enn det så må man nok presse seg selv litt. Selv pleier jeg å kjøre ganske lange dagsetapper. Og ender ofte opp med rundt 70km/t i snitt her hjemme i Norge. Da kjører man 10 timer pr dag for å klare 70 mil og det går fint.gsx750_80 skrev:Bjerknez skrev:Det er ca. 200 mil fra Drammen til Nordkapp avhengig av hvilken vei du tar. Jeg tror du lett kan regne 70-100 mil pr. dag hvis du starter tidlig om morgenen så hvis du regner 2 overnattinger så tror jeg du i tillegg har god tid. Altså to overnattinger EN vei. Du kan klare det med en overnatting også, men det blir mer teoretisk.
Jeg kjørte lett 80 mil på en dag i fjor sommer og det gikk helt fint.
Det at du sier at du "lett" kan regne 70-100 mil per dag får meg til å tro at du ikke vet særlig mye om hva du snakker om. Om du ved en anledning har kjørt 80 mil på en dag,
sier ikke det mye om hva du orker over flere dager.
Dette sier jeg fordi jeg kjørt 5500 kilometer på 11 dager, når jeg var i starten av 20-åra,
og i relativt god fysisk form. Det var 50 mil om dagen, og selv om det foregikk på europeiske veier av stort sett langt bedre standard enn de man må regne med her, synes
jeg det var i overkant. Kunne stort sett holde høyere fart enn i Norge også.
Stadige bensinpåfyllinger, tresmak i ræva mm, gjorde at jeg i ettertid syntes 50 mil om dagen var mer enn nok. Det vil naturligvis være individuelle
preferanser, men likevel..
Turen det legges opp til her er ca 3/4 av den jeg gjorde, i lengde, dvs sammenlignbar.
Veiene er antakelig ikke mindre krevende å kjøre på. Tror jeg ville lagt opp til minimum
4 dager.
Det beste er antakelig å komme i kontakt med folk som har kjørt nordpå, og har erfaring
med akkurat disse veiene.det har jeg
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Drammen - nordkapp
Men har du glemt at dette var jo når du hadde skikkelig sykkel..Bjerknez skrev: Så jeg skal love deg at jeg hadde klart 80 mil pr. dag i 2-3 dager.

Men jeg tror at dette varierer med hvilke veier man liker, hva slags sykkel man har, utholdenhet, smak og behag. Selv kjørte jeg borti 400 mil på tilsammen to og et halvt døgn, så strengt tatt rekker trådstarter to turer til Nordkapp på en uke

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km