Første post, men kaster meg like godt ut i det med begge beina. Har holdt på med bil så lenge jeg kan huske i en eller annen form, men driver også og tukler med mc. Har pr. i dag en 1999 Vmax og en 1981 Yamaha TR1.
I tillegg er jeg deleier i en 1988 Vmax som er prosjektsykkelen denne tråden skal dreie seg om.
Jeg og en kompis kjøpte den i fjor med defekt motor og et håp om å få den klar til sesongen i år:

...men den så ikke slik ut da den ble hentet:

Da vi kjøpte den var det med to defekte motorer. Vi fikk målt og sjekket den ene blokka og fant ut at den hadde tålt havariet og kunne brukes på nytt, mens veiva og balanseakselen ikke hadde klart seg.
Dette var den beste veiva...:

..så ny veiv og balanseaksel kjøpt inn og målt og deretter ble nye motordeler bestilt. Julaften kom tidlig i fjor:

Veiv og balanseaksel inne:

...og stemplene på plass i nyhonet blokk:

Så er det å få på plass vannpumpe, clutch, topper etc. Må også flytte over svinghjulet fra den gamle veiva, da den nye har andre givere til tenningen. Det kommer vel flere bilder etterhvert.