Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Har tatt meg fri førstkommende fredag og da tenkte jeg at jeg skulle stå opp tidlig og kjøre meg en liten tur. Muligens en overnattingstur :thumleft
Hvor vet jeg ikke enda, men det blir nok muligens mot svenskesiden med tanke på været...

Noen fler som blir med kanskje?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Yess!!
I morgen skal jeg kjøre mc på jobb for første gang i år. Er meldt 5 varmegrader i hele natt og ikke noe nedbør. Er meldt bittelitt nedbør i morgen, men det gir seg utover dagen. I morgen ettermidag og frem til lørdag er det fint kjørevær her i Fredrikstad og en fridag til fredag blir bare herlig! :thumleft

Men... hvor skal fredagsferden gå.... ?

I Vestfold er det vist slaps/snø og det er det vist i Oslo også, så da er man begrenset til å evt. dra over grensen til Sverige... men hvor... :scratch
Luksusproblem? Tja... kanskje... :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Yess!!
I morgen skal jeg kjøre mc på jobb for første gang i år. Er meldt 5 varmegrader i hele natt og ikke noe nedbør. Er meldt bittelitt nedbør i morgen, men det gir seg utover dagen. I morgen ettermidag og frem til lørdag er det fint kjørevær her i Fredrikstad og en fridag til fredag blir bare herlig! :thumleft

Men... hvor skal fredagsferden gå.... ?

I Vestfold er det vist slaps/snø og det er det vist i Oslo også, så da er man begrenset til å evt. dra over grensen til Sverige... men hvor... :scratch
Luksusproblem? Tja... kanskje... :lol
Luksusproblem ja... :-k
Blir nesten misunnelig her. Her er det sludd og snø på tvers...blåser kuling nå. TDMen skal få stå ei ri til.
Men kos deg på tur :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Et lite forslag kan være å kjøre en tur til Karlstad på fredag. Da tipper jeg ca. 40 mil totalt er greit nok. Kjører innom det nye Triumph verkestedet "Eurospeed" som ligger i "Glava" for å hilse litt på dem samt danne meg et førsteinntrykk før jeg setter kursen hjemmover igjen.

Jeg tror 40 mil kan være en god start med tanke på temperaturen og en viss fare for ymse vær. Har meldt bra, men å kjøre noe lenger enn dette blir litt russisk rullett føler jeg. Er ikke helt spikret ennå, men det blir vertfall i den retningen hvis det blir noen tur :thumleft Under er en grovskisse av ruten begge veier.

Rute bort:
https://www.google.no/maps/dir/59.19332 ... 43!1m0!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;

Rute hjem:
https://www.google.no/maps/dir/59.37508 ... m2!3e0!5i2" onclick="window.open(this.href);return false;

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Olden »

Merker ett lite snev av misunnelse her :P :p
Du får kose deg skikkelig hvis du drar til sverige! Så ut som noen helt OK veier å farte på med motorsykkel! ;-)
Selv så venter jeg noen uker til før jeg drar ut sykkelen..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Olden skrev:Merker ett lite snev av misunnelse her :P :p
Du får kose deg skikkelig hvis du drar til sverige! Så ut som noen helt OK veier å farte på med motorsykkel! ;-)
Selv så venter jeg noen uker til før jeg drar ut sykkelen..
Hehe, har ikke bestemt meg 100% ennå da jeg må se ann værvarselet etc. men jeg tipper dette kan være mer enn modig nok. Skulle det slå om og bli snøvær så får jeg en helvetes lang tur hjem. Hadde det vert 5 grader varmere så hadde den vert bankers.

Men tur blir det uansett... men hvor er jeg mer usikker på. Kanskje blir det bare 20-30 mil i nærområdet også... :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Sitter å småtripper litt nå og lurer på om jeg skal ta meg en liten frisk morgentur med sykkelen for å våkne litt før jeg kjører en tur på jobb :thumleft

Tenkte kanskje å kjøre en tur ut på Hvaler. Nærmere sagt Papperhavn slik at jeg kanskje får med meg soloppgangen. Kanskje får jeg festet det på fotobrikka også. Mulig jeg må kjøre avgårde før jeg får med meg soloppgangen, men vi får se hva det blir til. Er en fin krakk der ute man kan sitte å se utover "havet". Er det klarvær ser man Tønsberg på den andre siden av fjorden.

Her er ruten ut:
https://www.google.com/maps/dir/59.1935 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:Sitter å småtripper litt nå og lurer på om jeg skal ta meg en liten frisk morgentur med sykkelen for å våkne litt før jeg kjører en tur på jobb :thumleft

Tenkte kanskje å kjøre en tur ut på Hvaler. Nærmere sagt Papperhavn slik at jeg kanskje får med meg soloppgangen. Kanskje får jeg festet det på fotobrikka også. Mulig jeg må kjøre avgårde før jeg får med meg soloppgangen, men vi får se hva det blir til. Er en fin krakk der ute man kan sitte å se utover "havet". Er det klarvær ser man Tønsberg på den andre siden av fjorden.

Her er ruten ut:
https://www.google.com/maps/dir/59.1935 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

:~| Syke syke mann :knegg :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
Bjerknez skrev:Sitter å småtripper litt nå og lurer på om jeg skal ta meg en liten frisk morgentur med sykkelen for å våkne litt før jeg kjører en tur på jobb :thumleft

Tenkte kanskje å kjøre en tur ut på Hvaler. Nærmere sagt Papperhavn slik at jeg kanskje får med meg soloppgangen. Kanskje får jeg festet det på fotobrikka også. Mulig jeg må kjøre avgårde før jeg får med meg soloppgangen, men vi får se hva det blir til. Er en fin krakk der ute man kan sitte å se utover "havet". Er det klarvær ser man Tønsberg på den andre siden av fjorden.

Her er ruten ut:
https://www.google.com/maps/dir/59.1935 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

:~| Syke syke mann :knegg :knegg
Vi har alle våre laster :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Da er det duket for en bitteliten morgentur før jeg drar på jobben :jada:

Blåser som pokker her, men er rundt 4-5 varbegrader. Ingenting er som en frisk morgentur med en 06 under leppa! :thumleft
På jobben venter det en varm kaffekopp så det blir godt det også :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Ble en liten frisk morgentur et stykke utover mot Hvaler i Fredrikstad hvor jeg også fikk testet GoPro'en i nattemørket. Ble ikke noen bilder da det fortsatt ikke er noe sol i sikte her, men videoen blir redigert og lastet opp senere i dag :thumleft

Var ikke kaldt i det hele tatt og temperaturen lå på rundt 5-6 grader. men det blåste noe vannvittig til tider. Det var også vått på veiene, men ikke noe glatt da det ikke har vert minusgrader her på en stund.

Ahhh... DEILIG AT SESONGEN SÅ VIDT HAR STARTET!! :P :p :prop:

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av RuneMC »

Tydeligvis stooor forskjell mellom Fredrikstad og Drammensområdet ennå. Her glitret det fint i et tynt snølag fra heromdagen som har lagt seg over den 2cm tykke isen på lokalveien, og hovedveiene er forsåvidt bare pga mye saltlake. Temometeret viste +2 men her er det nok frost på bakkenivå.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Tommas »

Jepp, i dag ville alt annet enn piggdekk vært skummelt her.

Heldige dere som bor i Syden ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Ufattelig at det skal være så stor forskjell :lol

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Snikendeugle »

Ganske så kurant her i Oslo ihvertfall. Ikke helt tørt, men helt kjørbart.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar