Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av LordShaft »

Var inne å tittet på bloggen din.... Om jeg kan få lov å komme med et forslag....

Avhenger når på året du har planer om å ta turen.

Første del av turen tar jeg fra Lindesnes til Moi, videre fra Moi til via Grindheim (RV42) over til Evje. Fra Evje skal jeg følge RV 9 helt opp til Haukeligrend (RV 134). Videre mot RV13 forbi Odda, som senere går over til (RV7) Geilo. Dersom tiden strekker til, så går turen videre på (RV50) til Aurland og så videre til Sogndal. Derfor går strake veien opp (RV55) til Lom. For siste etappe opp til Geiranger og Trollstigen.

Fra Odda, kjør videre til Ulvik, få med deg ulviksfjellet før du kjører videre til vossavangen. Her kan du velge å kjøre videre til Ovre Årdal via lærdal (enten tunnel, eller over gamle lærdalsfjellet) eller via vikefjellet (fantastisk på sykkel) og videre til leikanger og årdal. Herfra ville jeg kjørt tindevegen... denne får jeg ikke opp i ruten pga at den er vinterstengt på google maps, men dette er et stykke vei du ikke vil være foruten. Langt bedre enn å kjøre til lom over sognefjellet fra sogndal.

Også videre fra Lom til Geiranger som du har planlagt!
https://goo.gl/maps/Snamx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av Elruts84 »

LordShaft skrev:Var inne å tittet på bloggen din.... Om jeg kan få lov å komme med et forslag....

Avhenger når på året du har planer om å ta turen.

Første del av turen tar jeg fra Lindesnes til Moi, videre fra Moi til via Grindheim (RV42) over til Evje. Fra Evje skal jeg følge RV 9 helt opp til Haukeligrend (RV 134). Videre mot RV13 forbi Odda, som senere går over til (RV7) Geilo. Dersom tiden strekker til, så går turen videre på (RV50) til Aurland og så videre til Sogndal. Derfor går strake veien opp (RV55) til Lom. For siste etappe opp til Geiranger og Trollstigen.

Fra Odda, kjør videre til Ulvik, få med deg ulviksfjellet før du kjører videre til vossavangen. Her kan du velge å kjøre videre til Ovre Årdal via lærdal (enten tunnel, eller over gamle lærdalsfjellet) eller via vikefjellet (fantastisk på sykkel) og videre til leikanger og årdal. Herfra ville jeg kjørt tindevegen... denne får jeg ikke opp i ruten pga at den er vinterstengt på google maps, men dette er et stykke vei du ikke vil være foruten. Langt bedre enn å kjøre til lom over sognefjellet fra sogndal.

Også videre fra Lom til Geiranger som du har planlagt!
https://goo.gl/maps/Snamx" onclick="window.open(this.href);return false;
Så kjekt. Det er akkurat slike tips som vil gjøre turen så mye kjekkere. Tuusen takk for tips. Jeg har jo i utgangspunktet ikke peiling på hva som er fint, men det hørtes jo litt mer spennende å kjøre vikafjellet og tindvegen i stedet. :-k
Er Sognefjellet ikke noe særlig å få med seg eller? :mk

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23387
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av Bjerknez »

For min egen del å liker jeg juli best. Har for meg at det er da det er mest folk/turister på veiene. Jeg liker litt liv og røre rundt meg. Jeg liker å flekke forbi en bobil eller ti, jeg liker å komme i prat med andre på ferger, besnsinstasjoner etc. Det gir meg rett og slett følelsen av ferie, så jeg vil gjerne kjøre da det er mest folk langs veien. Jeg tenker ikke da på Rush gjennom Oslo og slikt, men generelt mye liv og røre.

Turistene flyr rundt i Geiranger og knipser bilder over an lav sko, mens jeg sitter å tar meg en pils og følger med... vel vitende om at jeg snart skal få "fred" igjen ved å tre på meg hjelmen å passere nok et "fjellpass".

Men det kan nok være at jeg bare er litt over middels sosial av meg... :lol

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av mammut89 »

juni måned er bra etter min mening til og med begynnelsen av juli er helt ok, husk at europerene sydfra begynner fellesferien senere enn oss
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av Elruts84 »

Bjerknez skrev:For min egen del å liker jeg juli best. Har for meg at det er da det er mest folk/turister på veiene. Jeg liker litt liv og røre rundt meg. Jeg liker å flekke forbi en bobil eller ti, jeg liker å komme i prat med andre på ferger, besnsinstasjoner etc. Det gir meg rett og slett følelsen av ferie, så jeg vil gjerne kjøre da det er mest folk langs veien. Jeg tenker ikke da på Rush gjennom Oslo og slikt, men generelt mye liv og røre.

Turistene flyr rundt i Geiranger og knipser bilder over an lav sko, mens jeg sitter å tar meg en pils og følger med... vel vitende om at jeg snart skal få "fred" igjen ved å tre på meg hjelmen å passere nok et "fjellpass".

Men det kan nok være at jeg bare er litt over middels sosial av meg... :lol
Hehe..Ja men det er jo en positiv egenskap å være godt sosialt engasjert. ;-)
Selv kan jeg godt komme i prat med folk men vil ha litt "spillerom" når det gjelder trafikken slik at jeg ikke treffer på hvert punkt på turen hvor det er lang kø i kassen for å få seg en kopp kaffe :-) hehe
Vi er nå heldigvis litt fleksible i trafikken. Så lenge en ikke reiser når det er stengte fjelloverganger og is på veiene så gjør at føret er sårbart for oss.

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av Elruts84 »

mammut89 skrev:juni måned er bra etter min mening til og med begynnelsen av juli er helt ok, husk at europerene sydfra begynner fellesferien senere enn oss
Så greit å vite at europeerne begynner ferien senere enn oss da. Passer ypperlig. Det kan virke som Juni er en relativ safe måned for meg med tanke på åpne veier og på sommer siden av året i landet vårt. Samtidig som ikke det er stapp fullt med turister. Selv om jeg ikke har noe imot turister ;-). De er jo hjertelig velkommen. Vi er jo ofte selv turister i vårt eget land samtidig som vi er i andre land også.

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6984
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av kjellv »

Elruts84 skrev:
LordShaft skrev:Var inne å tittet på bloggen din.... Om jeg kan få lov å komme med et forslag....

Avhenger når på året du har planer om å ta turen.

Første del av turen tar jeg fra Lindesnes til Moi, videre fra Moi til via Grindheim (RV42) over til Evje. Fra Evje skal jeg følge RV 9 helt opp til Haukeligrend (RV 134). Videre mot RV13 forbi Odda, som senere går over til (RV7) Geilo. Dersom tiden strekker til, så går turen videre på (RV50) til Aurland og så videre til Sogndal. Derfor går strake veien opp (RV55) til Lom. For siste etappe opp til Geiranger og Trollstigen.

Fra Odda, kjør videre til Ulvik, få med deg ulviksfjellet før du kjører videre til vossavangen. Her kan du velge å kjøre videre til Ovre Årdal via lærdal (enten tunnel, eller over gamle lærdalsfjellet) eller via vikefjellet (fantastisk på sykkel) og videre til leikanger og årdal. Herfra ville jeg kjørt tindevegen... denne får jeg ikke opp i ruten pga at den er vinterstengt på google maps, men dette er et stykke vei du ikke vil være foruten. Langt bedre enn å kjøre til lom over sognefjellet fra sogndal.

Også videre fra Lom til Geiranger som du har planlagt!
https://goo.gl/maps/Snamx" onclick="window.open(this.href);return false;
Så kjekt. Det er akkurat slike tips som vil gjøre turen så mye kjekkere. Tuusen takk for tips. Jeg har jo i utgangspunktet ikke peiling på hva som er fint, men det hørtes jo litt mer spennende å kjøre vikafjellet og tindvegen i stedet. :-k
Er Sognefjellet ikke noe særlig å få med seg eller? :mk

Elruts
Det nytter ikke å rangere noen av disse veiene i forhold til hverandre. De må bare kjøres og oppleves alle sammen.
Jeg kjørte Sognefjellet i fjor sommer for første gang, og hadde en fantastisk tur. Jeg har tidligere kjørt de fleste fjellovergangene med bil, men de skal også prøves med MC. Gaularfjellet i Jølster anbefales også, altså fra Balestrand og nordover.
Skal du til Trollstigen og tenker å få med deg Atlanterhavsveien samtidig så si fra da. Kanskje jeg slår følge hvis det passer:thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23387
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av Bjerknez »

Elruts84 skrev:
Bjerknez skrev:For min egen del å liker jeg juli best. Har for meg at det er da det er mest folk/turister på veiene. Jeg liker litt liv og røre rundt meg. Jeg liker å flekke forbi en bobil eller ti, jeg liker å komme i prat med andre på ferger, besnsinstasjoner etc. Det gir meg rett og slett følelsen av ferie, så jeg vil gjerne kjøre da det er mest folk langs veien. Jeg tenker ikke da på Rush gjennom Oslo og slikt, men generelt mye liv og røre.

Turistene flyr rundt i Geiranger og knipser bilder over an lav sko, mens jeg sitter å tar meg en pils og følger med... vel vitende om at jeg snart skal få "fred" igjen ved å tre på meg hjelmen å passere nok et "fjellpass".

Men det kan nok være at jeg bare er litt over middels sosial av meg... :lol
Hehe..Ja men det er jo en positiv egenskap å være godt sosialt engasjert. ;-)
Selv kan jeg godt komme i prat med folk men vil ha litt "spillerom" når det gjelder trafikken slik at jeg ikke treffer på hvert punkt på turen hvor det er lang kø i kassen for å få seg en kopp kaffe :-) hehe
Vi er nå heldigvis litt fleksible i trafikken. Så lenge en ikke reiser når det er stengte fjelloverganger og is på veiene så gjør at føret er sårbart for oss.

Elruts
Hehe, det er fullt mulig jeg bare er veldig ulik alle andre mc folk, men inni mellom gjør det meg ingenting om det er litt trafikk både på veien og i kassa når jeg skal ha noe. Jeg synes det noen ganger er litt trivelig for da er jeg i såkalt feriemodus hvor ingenting haster. Det beste av alt er jo å komme i prat med andre mc folk så klart, men jeg har erfart at man ofte kommer i prat med andre også når man kjører mc. Et vanlig spørsmål jeg har fått er "Er det ikke ekstremt varmt å kjøre med så mye klær?" og "Blir det ikke kjedelig å kjøre alene uten å ha noen å snakke med?" etc. :lol

Jeg liker så klart og flekke forbi noen bobiler og andre utsiktskikkere som gjerne vil se utsikten, spise en bolle og ta bilder gjennom vinduet i bilen MENS dem kjører. Litt aktiv kjøring inni mellom blir det uansett stort sett mulighet til.

men stort sett er jeg i feriemodus og tar det relativt pent... helt til det evt. dukker opp en liten konvoi med motorsyklister :twisted

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23387
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av Bjerknez »

Det skal vel nevnes at man også bør få med seg Aursjøvegen hvis man skal oppover i disse kanter. Mye av denen strekningen er sandvei har jeg hørt, men det skal være en fantastisk flott tur. Var med mine foreldre med bil på denne strekningen når jeg var mindre og husker at det var veldig idyllisk :thumleft

Du kan jo evt. komme og møte med kjellv når jeg nærmer meg Molde. jeg skal nemlig kjøre Aursjøvegen som siste destinasjon før jeg er fremme så du kan jo kanskje henge med over der?
Blir en av dagene før Moldejazz'en dette. Rundt 10-15 juli.

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av Elruts84 »

Bjerknez skrev:Det skal vel nevnes at man også bør få med seg Aursjøvegen hvis man skal oppover i disse kanter. Mye av denen strekningen er sandvei har jeg hørt, men det skal være en fantastisk flott tur. Var med mine foreldre med bil på denne strekningen når jeg var mindre og husker at det var veldig idyllisk :thumleft

Du kan jo evt. komme og møte med kjellv når jeg nærmer meg Molde. jeg skal nemlig kjøre Aursjøvegen som siste destinasjon før jeg er fremme så du kan jo kanskje henge med over der?
Blir en av dagene før Moldejazz'en dette. Rundt 10-15 juli.
Lurer på om jeg har lagt inn Aursjøvegen. Det er mange som har skrevet mye bra om den her på Forumet.
Jeg skal ha deg i tankene, takk som spør. Alltid hyggelig å treffe engasjerte sjeler på veien :-)

Men et spørsmål: Hvor er Aursjøvegen i forhold til Geiranger og Trollstigen? Hvis jeg skal ta turne innom Aursjøvegen?

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23387
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av Bjerknez »

Elruts84 skrev:
Bjerknez skrev:Det skal vel nevnes at man også bør få med seg Aursjøvegen hvis man skal oppover i disse kanter. Mye av denen strekningen er sandvei har jeg hørt, men det skal være en fantastisk flott tur. Var med mine foreldre med bil på denne strekningen når jeg var mindre og husker at det var veldig idyllisk :thumleft

Du kan jo evt. komme og møte med kjellv når jeg nærmer meg Molde. jeg skal nemlig kjøre Aursjøvegen som siste destinasjon før jeg er fremme så du kan jo kanskje henge med over der?
Blir en av dagene før Moldejazz'en dette. Rundt 10-15 juli.
Lurer på om jeg har lagt inn Aursjøvegen. Det er mange som har skrevet mye bra om den her på Forumet.
Jeg skal ha deg i tankene, takk som spør. Alltid hyggelig å treffe engasjerte sjeler på veien :-)

Men et spørsmål: Hvor er Aursjøvegen i forhold til Geiranger og Trollstigen? Hvis jeg skal ta turne innom Aursjøvegen?

Elruts
Her er Aursjøvegen:
https://www.google.no/maps/dir/62.72051 ... a1!1m0!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av LordShaft »

Jo du MÅ få med deg sognefjellet.... Du kommer liksom inn på sognefjellet, men fra en annen vingel når du kjører ovre årdal og tindevegen i stede for opp fra sogndal! Sognefjellet er det viktigste du får med deg på denne turen :thumleft

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av Elruts84 »

Bjerknez skrev:
Elruts84 skrev:
Bjerknez skrev:Det skal vel nevnes at man også bør få med seg Aursjøvegen hvis man skal oppover i disse kanter. Mye av denen strekningen er sandvei har jeg hørt, men det skal være en fantastisk flott tur. Var med mine foreldre med bil på denne strekningen når jeg var mindre og husker at det var veldig idyllisk :thumleft

Du kan jo evt. komme og møte med kjellv når jeg nærmer meg Molde. jeg skal nemlig kjøre Aursjøvegen som siste destinasjon før jeg er fremme så du kan jo kanskje henge med over der?
Blir en av dagene før Moldejazz'en dette. Rundt 10-15 juli.
Lurer på om jeg har lagt inn Aursjøvegen. Det er mange som har skrevet mye bra om den her på Forumet.
Jeg skal ha deg i tankene, takk som spør. Alltid hyggelig å treffe engasjerte sjeler på veien :-)

Men et spørsmål: Hvor er Aursjøvegen i forhold til Geiranger og Trollstigen? Hvis jeg skal ta turne innom Aursjøvegen?

Elruts
Her er Aursjøvegen:
https://www.google.no/maps/dir/62.72051 ... a1!1m0!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Se der ja. Ja da vil det rett og slett bli en liten "stikkvei" til ordinær rute. Kjører fra Geiranger og Trollstigen rett til starten på Aursjøvegen. Kjører Aursjøvegen rundt og inn til Atlanterhavsveien igjen. Det er bare noen timer ekstra og det er nok sikkert verdt det :-)

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av spidair »

Husk at en del fjell overganger og slikt ikke åpner før mai/juni..

Trollstigen fx har i de siste årene variert veldig, som du ser under her. Nå er omkjøring stort sett ikke noe problem, men noe dritt å planlegge å se noe og oppdage at det er stengt da...

2011 - 13. mai
2012 - 01. juni
2013 - 22. mai
2014 - 08. mai

Da jeg reiste på norges ferie i fjor fant jeg ut av det var lurt å sitte med et kart (NAF veibok fx...) og se seg ut ruter på passende avstander og tid og så plotte det inn i GPS'en. GPS'en har en begrensning på hvor langt den kan plotte, og du kan derfor svært skjeldent plotte HELE ruta inn i den (spesielt når det også innbefatter ferjer, grusveier, etc...), så det kan være greit å dele det opp i passende dags etapper.

En ting jeg virkelig hatet den gangen jeg måtte være med mine foreldre på ferie var styrte tids skjemaer... Det som på kartet anslagsvis var en fem timers kjøretur ble nemlig fort til nærmere syv timer (man skal gjerne spise litt underveis, stoppe og ta bilder og ellers kose seg), noe som resulterte i et helvettes race for å rekke frem til det neste hotellet i tide, (så vi så ikke mye av landets skjønnheter den gangen, de må jeg bare innrømme..) så denne formen for planlagt "ferie" er jeg kraftig kurert for. For dårlig tid er det ikke noe som heter

På min ferie tur i fjor så var det rett og slett hvor langt jeg kom på en etappe som gjaldt. Jeg hadde med meg telt og alt jeg trengte så jeg var ikke avhengig av campingplass engang og jeg konsontrerte meg kun om å ha det mest mulig komfortabelt og på hva jeg ønsket å se og dreit glatt i å stresse eller rekke frem dit eller dit, eller til et gitt tidspunkt. Det fine med å sitte på en motor sykkel og være interissert i fotografering er jo helt klart at man kan stoppe så og si overalt, og man kan kjøre inn overalt så lenge det veien er avtegnet på kart eller i GPS og ikke er stengt med bom, så mulighetene er enorme :)

Og når man har fartet rundt i noen land innser man at kanskje det vakreste landet er det man bor i selv.... :-)

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Når er det best og feriere i vår eget landstrakte land?

Legg inn av Elruts84 »

LordShaft skrev:Jo du MÅ få med deg sognefjellet.... Du kommer liksom inn på sognefjellet, men fra en annen vingel når du kjører ovre årdal og tindevegen i stede for opp fra sogndal! Sognefjellet er det viktigste du får med deg på denne turen :thumleft
Heisann, ja da ble det verre :-) hehe.

Men er ikke sognefjellet før Geiranger? Eller tar jeg feil nå?

Sognefjellet til Geiranger til Aursjøveien før jeg svinger inn på Atlanterhavsveien mot molde igjen.

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Svar