Orions belte - Ducati Scrambler solgt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Orion
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Jeg er ikke helt enig i at Ducati skal være rød, men dette har jeg åpenbart ikke peiling på i følge LordShaft :lol

Når det er sagt så synes jeg ikke noe om sterke farger i det hele tatt. Blir litt sånn "se her kommer jeg". Jeg liker at ting har nøytrale farger som sort/hvit men det kan vøre noen innslag av sterke farger for å bryte litt. Men Scrambleren (som jeg har sagt flere ganger tidligere) gleder jeg meg veldig til å se live. Du må love meg at du tar en tur til Østfold og Fredrikstad så fort du får sykkelen. Er mange flotte veier her og kommer du innom Høk med denne på en torsdag så vil den nok få mye oppmerksomhet :thumleft
Sportsbiler og sportssykler kan for meg gjerne ha sterke farger. Liksom det en har vokst opp med fra barndommen av. Fargen gul derimot assossierer jeg ikke med fart. Så slik sett passer den fint på Scrambler. Land of Joy er jo slagordet dens, at den skal få fram gleden i motorsykkelkjøring igjen. Og når jeg ser gult blir jeg glad. Haha.

Du kan ikke si at dette ser feil ut ;-)

http://youtu.be/P-EWtjXRpUQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan så godt som love at jeg kommer innom iløpet av mai. Har lyst til å sjekke utvalget hos Eker, og har ingenting imot å ta en kaffekopp samtidig. Det er bare en ting. Når jeg er i Østfold er det kun en regel som gjelder for Scrambleren: Bare se ikke røre. Haha.

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:
Bjerknez skrev:Jeg er ikke helt enig i at Ducati skal være rød, men dette har jeg åpenbart ikke peiling på i følge LordShaft :lol

Når det er sagt så synes jeg ikke noe om sterke farger i det hele tatt. Blir litt sånn "se her kommer jeg". Jeg liker at ting har nøytrale farger som sort/hvit men det kan vøre noen innslag av sterke farger for å bryte litt. Men Scrambleren (som jeg har sagt flere ganger tidligere) gleder jeg meg veldig til å se live. Du må love meg at du tar en tur til Østfold og Fredrikstad så fort du får sykkelen. Er mange flotte veier her og kommer du innom Høk med denne på en torsdag så vil den nok få mye oppmerksomhet :thumleft
Sportsbiler og sportssykler kan for meg gjerne ha sterke farger. Liksom det en har vokst opp med fra barndommen av. Fargen gul derimot assossierer jeg ikke med fart. Så slik sett passer den fint på Scrambler. Land of Joy er jo slagordet dens, at den skal få fram gleden i motorsykkelkjøring igjen. Og når jeg ser gult blir jeg glad. Haha.

Du kan ikke si at dette ser feil ut ;-)

http://youtu.be/P-EWtjXRpUQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan så godt som love at jeg kommer innom iløpet av mai. Har lyst til å sjekke utvalget hos Eker, og har ingenting imot å ta en kaffekopp samtidig. Det er bare en ting. Når jeg er i Østfold er det kun en regel som gjelder for Scrambleren: Bare se ikke røre. Haha.

Virkelig en snasen sykkel dette :thumleft
Om jeg hadde valgt gult eller ikke spiller jo uansett liten trille, hehe.

Vi får ta en kaffekopp på brygga i Fredrikstad når du kommer :thumleft

Mener du at jeg ikke får prøve den en tur altså?? :sorry

Orion

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev: Virkelig en snasen sykkel dette :thumleft

Så lenge du tør låne bort din, skal du alltids få prøve min ;-) Ser det når jeg kommer nedover.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:
Bjerknez skrev: Virkelig en snasen sykkel dette :thumleft

Så lenge du tør låne bort din, skal du alltids få prøve min ;-) Ser det når jeg kommer nedover.

Da ble jeg litt mer usikker :lol

neida... vi blir nok enige om det :thumleft

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Missforstå meg rett, scrambleren ser jævlig kul ut i gul, men for meg skal en ducati være rød! Forventer ikke at andre skal mene det samme. Noen hevder jo at kawa skal være grønn, noe jeg aldri har vært enig i.... den grønnfargen er ikke noe jeg ville hatt på sykkelen min :thumleft

Det som er driten med Slip-on, er at de er laget for å passe på originalrøret, som er langt tykkere enn på effektanlegg. Mulig det finnes overganger her som løser dette i framtiden. Uansett hadde ikke jeg personlig kastet vekk penger på slipon, spes når original eksosen ser såpass bra ut på egenhånd. Å det blir ikke rare lydforskjellen mellom slipon og original, dessverre :[-(

Orion

Legg inn av Orion »

LordShaft skrev:Missforstå meg rett, scrambleren ser jævlig kul ut i gul, men for meg skal en ducati være rød! Forventer ikke at andre skal mene det samme. Noen hevder jo at kawa skal være grønn, noe jeg aldri har vært enig i.... den grønnfargen er ikke noe jeg ville hatt på sykkelen min :thumleft

Det som er driten med Slip-on, er at de er laget for å passe på originalrøret, som er langt tykkere enn på effektanlegg. Mulig det finnes overganger her som løser dette i framtiden. Uansett hadde ikke jeg personlig kastet vekk penger på slipon, spes når original eksosen ser såpass bra ut på egenhånd. Å det blir ikke rare lydforskjellen mellom slipon og original, dessverre :[-(
Vi får se. :-) Jeg er uansett overbevist om at det er stor forskjell fra slipon til orginalt. Det er gjerne en grunn til at den ikke er godkjent for offentlig vei. Man har alltids mulighet til å fjerne DB-killer også, dersom slipon i seg selv ikke skal være nok. Kan prøve å få til en video som sammenligner originalt og slipon når jeg henter den neste måned. Er det i nærheten like stor forskjell som det var på Honda MSXen ser jeg det som vel brukte penger. :P :p

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

Scrambleren har samme serviceintervall som den utgående Monster 796'en. Det vil si førstegangsservice på 1000km; enkel og billig service, i hovedsak et olje/filterbytte og sjekk av kritiske innfestninger (hjul, bremser, ramme til motor osv). Slik service har de fleste MC-merker. Det er vell bare i bilbransjen de så og si har sluttet med førstegangs-/innkjøringsservice.

På 12000km skal disse ha såkalt Desmoservice, alltså sjekk/justering av ventilklaringer. Det samme som 1000km service kommer i tillegg. På 24000km alt det over pluss bytte av registerreimer.
Varsellampe på instrumentet kommer til å minne deg på dette :thumleft

Står mer info om dette på http://www.Ducati.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Scrambleren har kombinert lyddemper og katalysator. Den ligger bak/under motoren. "Eksospotten" som vises er kun estetisk. Det er kun denne som byttes ved montering av slip-on. Alltså ingen lydendring. Da må man ha fullanlegg. :prop:

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Andreas skrev: Scrambleren har kombinert lyddemper og katalysator. Den ligger bak/under motoren. "Eksospotten" som vises er kun estetisk. Det er kun denne som byttes ved montering av slip-on. Alltså ingen lydendring. Da må man ha fullanlegg. :prop:
Som sagt, bytte av bare potten er bortkastet penger og gir bedre lyd, følt lyd er noe annet, spesielt hvis trua er sterk :knegg

Hadde samme driten på min sykkel, 10 tusen fot komplett anlegg fra u S and a

Note 4

Brukeravatar
Andreas

Legg inn av Andreas »

LordShaft skrev:
Andreas skrev: Scrambleren har kombinert lyddemper og katalysator. Den ligger bak/under motoren. "Eksospotten" som vises er kun estetisk. Det er kun denne som byttes ved montering av slip-on. Alltså ingen lydendring. Da må man ha fullanlegg. :prop:
Som sagt, bytte av bare potten er bortkastet penger og gir bedre lyd, følt lyd er noe annet, spesielt hvis trua er sterk :knegg

Hadde samme driten på min sykkel, 10 tusen fot komplett anlegg fra u S and a

Note 4
Du mangler vell en ikke der...?

Er samme opplegget på Multistrada. Koster en fot og ei arm for å få ordentlig eksosanlegg.. :mk

Orion

Legg inn av Orion »

Mange takk for svar Andreas. Godt å få det avklart en gang for alle. :-)

Så Lordshaft hadde rett likevel. Haha. Da blir det oppgradert til fullt anlegg når de kommer. Så lenge jeg slipper kappe av meg foten for å få det :P :p

Orion

Legg inn av Orion »

Spørsmål litt på sidelinja.

Har du forslag til hvordan montere GPS på Scrambleren Andreas? Ser for meg det blir grådig rotete å montere den på styret. Skulle likt og hatt den ved siden av gaugen.

Brukeravatar
Andreas

Legg inn av Andreas »

Orion skrev:Spørsmål litt på sidelinja.

Har du forslag til hvordan montere GPS på Scrambleren Andreas? Ser for meg det blir grådig rotete å montere den på styret. Skulle likt og hatt den ved siden av gaugen.
GPS blir vell litt vanskelig å få montert "integrert" på en naken, "retrosykkel", så jeg ville ha hatt tankveske med lomme oppå e.l. Eller en enkel RAM-mountklemme på styret som man fort kan demontere når turen er ferdig :-k
Sist redigert av Andreas den 18 feb 2015, 10:30, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Andreas

Legg inn av Andreas »

Termignoni-anlegget som erstatter orginalpotta og katalysatoren og kommer med egen software, er faktisk billigere enn slip-on potta.. :eh

Denne koster 8993,- ink MVA

Bilde

Denne slip-on potta koster 9872,- ink MVA

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Spørsmål litt på sidelinja.

RAM mount har mange løsninger:
http://www.rammount.com/products/motorcycle" onclick="window.open(this.href);return false;

Orion

Legg inn av Orion »

Andreas skrev:Termignoni-anlegget som erstatter orginalpotta og katalysatoren og kommer med egen software, er faktisk billigere enn slip-on potta.. :eh

Denne koster 8993,- ink MVA

Denne slip-on potta koster 9872,- ink MVA
Det er den øverste der jeg har bestilt. :-) Trodde det het slipon ettersom du ikke bytter rørene helt fram til motoren. Er det stor jobb å fjerne Db-killer, eller bare ta ei tang og nappe den ut?

Svar