Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Moffa
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Moffa »

freddy123 skrev: Ikke svære greia det bagasjebrettet akkuratt men skal prøve pakke litt og se hva jeg får med meg....
Mulig det ikke er schwære greiene, men jeg synes det så veldig godt ut på den sykkelen! :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Her har det vært dødt en stund nå og det er jo slettes ikke så rart heller, om vinteren så går sykkeln i hi og jeg sitter å surmuler helt til solstrålene begynner å smelte snøen igjen....

Var en tur å titta på sykkeln i jula og så ut som den hadde det ålreit, litt selskapssyk var den jo, men jeg trøsta med at nå har værtfall sola snudd og det blir lysere dag for dag.
Bilde
Bilde

Mimrer litt tilbake fra mc siden høsttur. Hehe..

Men jo dagen idag er også litt spesiel idag er dagen jeg har kjøpt min første leilighet :)
Så da sørget jeg jo både for plass til harleyen og bilen så de får stått trygt i garasje.

Det var alt for denne gangen sees på veien til våren :)

Brukeravatar
KawaJens
Motorsykkelen din: ?

Legg inn av KawaJens »

Grattis med leiligheta. Overtakelse snart og eller? Flyttr inn i ei splitter ny om litt over en månde. Ingen garasj men karport med ei bod bakom.

Brukeravatar
freddy123

Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

Tar over 6 februar så det er ikke lenge til nei :)

Jeg har ikke skikkelig mekke garasje som er øverst på ønskelista kun garasjeanlegg med p-plass under leiligheten med heis opp.

Grattis til deg også digg med helt ny da :)

Brukeravatar
KawaJens
Motorsykkelen din: ?

Legg inn av KawaJens »

Er greit å få alt tilpasset slik en vil ha det og flytte rett inn i noke som ikke behøvest å gjøre en eneste ting med.
Har heis eg og og er spent på vor stor den er og om det er mulighet å få en sykkel inn slik at den kan vinterlagrest i stua :[-o< :[-o<

svein690
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015

Legg inn av svein690 »

Hvor er det du har flyttet, freddy?

Kommet meg tilbake til sivilisasjonen selv, så i år satser jeg på mye turer og mye kjøring :thumleft

Har vel egentlig bestemt meg for at 20.mars, da er sesongen i gang igjen for min del (forhåpentligvis)

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Jeg har flyttet til billingstad i asker , så blir nok en del kveldsturer bare sesongen kommer igang , pleier å kjøre en del rundt tyrifjorden og hjem via drammen eller hønefoss pluss hurum , eller nesodden .

Bare å slenge deg med på no kveldskjøring :)

Jeg sitter bare å venter på at snøen skal bli borte jeg også , men begynner å se lyset i enden av tunellen igjen nå bare 1,5 uke til så er det jo mars og vips så er sykkeln ute på veien igjen :)

svein690

Legg inn av svein690 »

Jeg kjørte en fin løype fra Drammen, nesten opp til kongsberg, derfra videre til Skien, og så opp igjen langs Holmestrand og den veien :thumleft

Lang tur, men kjempefin tur!

Trillet ut den "gamle" sykkelen fra vinterlagringen i dag, og det fristet SKIKKELIG å ta en tur, men får drøye til starten av mars ihvertfall.. Men jeg er gladelig med på noen kveldsturer!

(bommer jeg fryktelig hvis jeg mener at du muligens har en storebror med navn Thomas? :scratch )

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

neida du bommer ikke fryktelig nei det stemmer det at jeg har en storebror med navn thomas :-) , hvordan kjenner du han via fest elns :-k da vet du kanskje hvem jeg er også da :-k

svein690

Legg inn av svein690 »

Jeg har kjent Thomas i mange år, vet vel forsåvidt hvem du og Martin er også :mk

Så nå kan du jo lure :P :p

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

gikk grundig i tenkeboksen her og nå tror jeg at jeg vet hvem du er også , svein fra skui juniorkorps :-k

artig visste ikke at du var så mc interessert , husker også langt tilbake i minne når jeg var en 13-14 år at jeg sikla litt på honda nsr du hadde :D

svein690

Legg inn av svein690 »

Stemmer det, Fredrik! :thumleft

Alltid vært fan av mc :)

Den hondaen endte jo som vrak dessverre... Men hadde mye gøy med den

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

jahhh... skal selge bilen til våren mest sannsynelig og kun cruise tur retur jobben med sykkeln, og ønsker da noe litt lettere jobbpendlings klær som er kjapt og få på seg og som samtidig ser bra ut :thumleft

tenker da skinnjakke og tekstilbukse med beskyttelse, noen som har noen tips , ikke lenge igjen til sesongstart så da kan det være greit at utstyret er i orden. :prop:

Orion
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R

Legg inn av Orion »

Tok meg den friheten å lese gjennom bloggen din. :-)

Må si du har en fin sykkel! Absolutt noe jeg kunne tenkt meg. Ser fram til flere bilder og reisereferat etterhvert som sesongen kommer i gang. :prf

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Jo takk orion flere bilder og reisereferat kommer utover nå :)

Da har sesongen blitt kjørt igang igjen for min del også og kjørte første turen idag på 5 mil, ikke langt, men helbreda mye av pms gitt, så nå skal nokk sykkelen få stå rolig i garasjen frem til neste helg da krysser jeg fingra for godvær og en runde rundt hurum :)

Her er bilde av baijken satt på plass i garasjeanlegget Bilde

Toven

Legg inn av Toven »

:prf

Flere som begynner å dra frem syklene ja, er ikke helt der enda men godt å kjenne at det nærmer seg ! :-)å

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Ja toven tror nokk du kan fra frem sykkelen nå greit p benytte seg av fine vårdager :)

Idag er årets første kveldstur unnagjort og turen blei ikke alt for lang heller men var ute og kosa meg ca 1,5 time og pga mange andre på veiene så fikk jeg ikke kjørt mer en 6 mil ..... Før mørket begynte å snike seg innpå , men uansett været var herlig 10/12+ og fullsol :) kosa meg skikkelig ikveld og hadde skikkelig julaften følelse hele turen , er no litt spesielt ved årets første tur etter så lang dvale tid :)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Noen som kjenner igjen veien / vet hvor jeg har vært ?

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Minner om Grimsrudbukta og utover mot Verket, retning Tofte etc.

Så ut som en bra start!

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Grimrud er korrekt ja :) var knall å komme igang igjen ja :)

Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Legg inn av Cutless »

Det så nydelig ut - du må invitere til mini-tur dit i starten av april !

svein690

Legg inn av svein690 »

Herlig, Fredrik!

Dette så perfekt ut :thumleft

Ringte fra forhandleren min i dag, så Mv'en blir nok hentet fredag, så nå kan vi snart ta en tur :prf

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Cutless skrev:Det så nydelig ut - du må invitere til mini-tur dit i starten av april !
det går ann å kjøre en hurum rundt runde med soft is i holmsbu ja :D iskiosken åpner etter påske :-)

svein: tøft kan tenke meg det klør litt ekstra, er jo litt spesielt med helt ny sykkel også :thumleft
du får sende en mld en dag du er klar for tur :thumleft

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

Idag har sykkelen 10 000km jubileum og i den anledningen så fikk den vask og og litt bensin og en kortere luftetur til cars and coffe på øvrevoll , det var nokså kjølig luft idag så da blei det ikke lange turen idag, men lurer litt på en tyrigrava tur til uka dersom det er fint vær :)

Må begynne å snuse litt på nye dekk nå også ihvertfall bakhjulet begynner å bli litt slitt nå.

Nyvaska bike og 10 000km jubileum
Bilde
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

10.000km. siden juni 2014 sier meg bare en ting. Du må ut å kjøre mer! :P :p

Neida... jeg har som sagt kjørt siden februar i år og selv om det har vert noen kalde turer så tror jeg kanskje at jeg har blitt herdet. 30-40 mil i 3-5 varmegrader går helt fint for min del, men det krever litt stopp i ny og ne. Det er jo heller ikke meningen at man skal kjøre lengst mulig uten stopp. :thumleft

Siden 3.juni 2014 (da jeg fikk lappen) og frem til nå har jeg jaggu meg klart og brenne av til sammen nesten 30.000km. Å enda her ikke sommeren startet for fullt :-)å

Når er det du har planer om å gjøre om sykkelen til fulleffekt da? Eller er det ikke så mye å hente? (Mener du har nevnt noe om det...)
Har du kanskje planer om ny sykkel når den tiden er inne?

Brukeravatar
freddy123

Legg inn av freddy123 »

har bare rukket å kjøre 10 000km , men det er nokk mere en den gjennomsnittlige mc eier når jeg titter på finn.no annonser så er ofte relativt lavkm på det meste av sykkler til og med de svære turtraktorene som gs1200. men skal nokk få til noen turer fremover så km tellern fortsetter å gå :prop:

men 30k bjerknes det er imponerende fra juni ifjor til nå :prf

sykkelen blir ikke gjort omregga til fulleffekt da det er hele 4hk å hente på det :knegg blir nokk heller en ny bike igjen når tunglappen er i boks ja , hva det blir veit jeg ikke enda , men titter innom finn.no stadig vekk for å se om jeg ser noen aktuelle kandidater.

Svar