Får ta en repetisjon av reglene
1. Quizmistress har alltid rett
2. I tilfelle hun tar feil, gjelder pkt 1
Syns det er greit med enkle regler

Men fra spøk til revolver
I MC-siden forumets quiz er oppgavene MC-relatert. Dvs at oppgavene dreier seg om motorsykler generelt, historie, tekniske løsninger osv. I tillegg er det oppgaver om veier og og muligheter for turer med motorsykkel i inn- og utland. Og siden motorsykkelen er en del av trafikkbildet tar vi også med oppgaver om trafikk.
Meninga er å ha en litt uhøytidelig forumquiz som kan være til hygge den tida vi ikke sitter på sykkelen. For de som tar sykkelen inn på stua for vinteren, er det jo mulig å sitte på sykkelen med laptoppen og løse quizen

Det oppgis oppnåelige poeng for hver oppgave, og med henvisning til quizreglenes pkt 1 fordeler Quizmistress poeng etter eget hode. Alle som deltar får poeng for sin innsats. Poengene blir lagt sammen for hver runde.
Quizmistress har et antall bonuspoeng hun deler ut til svar som gir leseglede og som fyller ut oppgaven med ekstra opplysninger.
Fireman som styrer det tekniske på forumet som en del av nettbutikken Cruiser gir et gavkort i nettbutikken på kr 500 til vinneren av månedens quiz. I desember blir det trukket en ny hjelm fra Cruiser blant alle som har deltatt.
Første oppgave i oktoberutgaven er følgende
Hvilken fartsgrense var det hovedsakelig på rv. 3 før desember 2007?
Må ærlig innrømme at når jeg kjørte der våren 2008 var jeg urpitterlite skuffet over at fartsgrensen var endra siden jeg kjørte der høsten -07. Men da så det slik ut på Koppang

Sånn at jeg hefta meg ikke så mye med at fartsgrensen var endra, siden det gikk an å holde styrefart nedover der likevel.
Oppgaven gir to poeng