Montere LED-blinklys

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Montere LED-blinklys

Legg inn av mortenolb »

Jeg har noen LED-blinklys som jeg har hatt liggende et par sesonger. Kikka såvidt på hvordan det kunne gjøres da jeg kjøpte de, men tok meg 3 minutter å innse at jeg ikke klarer det, og ga opp. Siden har de ligget i skuffen.

Nå har jeg bestilt tail tidy, og tenkte at i samme slengen kan jeg jo få bytta dem. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gå frem i forhold til motstandene som skal på ledningen? Jeg har sånne motstander som er ment til formålet, fra biltema. Hvor/hvordan går jeg frem for å gjøre det riktig?

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Re: Montere LED-blinklys

Legg inn av TBI81 »

For å svare litt på siden - du kan jo evt montere blinklysene og drite i motstandene. Blir jo bare hurtigere blinkefrekvens. Og skal du ha enkel fiks på blinkehastigheten - kjøp relé på ebay. Men var det ikke enkel bruksanvisning med?

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Kan hende, lenge jeg har kikka på dem. Vurderer også å drite i motstand, eller så har jeg også vurdert relé, siden sist jeg sjekka så hadde biltema det. Problemet jeg støtte på da var at jeg ikke klarer å finne ut hvilket relé det er/hvor det sitter. Nærmeste jeg kom var at det så ut som blinklyset delte relé med den som stopper motoren når jeg tar ned støtta, og da kan det vel bli noe krøll med feil motstand til den?

Jeg er bare litt korksniffer på at det skal blinke i riktig hastighet, og usikker på om jeg hadde irritert meg over det i lengden om det blinka fort.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Er en liten tegning og rask forklaring bakpå pakka til motstandene, men det står ikke noe om hvordan disse skjøte-klemme funker eller hvordan jeg gjør akkurat det.

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Google How to Install a Load Resistor for LED

Her er feks en kort en
[video]https://www.youtube.com/watch?v=YKvzwq___P4[/video]

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Okay, da skjønner jeg 50 % mer :-)å

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Selv har jeg hurtig varianten på busaen. Gjør meg svært lite at de er litt hissig på blinken.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Et poeng er jo at du automatisk blir lagt bedre merke til, siden det er lett å registrere "uvanlige" ting :-k

Svar