Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev:Å der var sykkelen grundig vasket :thumleft
Kjedevasken må jeg vente med til i morgen da garasjen var låst og de ter der jeg har sykkelstøtten (eller hva det heter)

Protip som jeg lærte av kjørelæreren min: Stå på venstre side av sykkelen, sett foten foran støtta (må ikke), vipp styret til venstre, og dra sykkelen mot deg. Da får du fint løftet bakhjulet og evt framhjulet om du drar den langt nok.

Du finner fort balansepunktet på støtta så det holder at den lener seg mot deg mens du bruker hendene på å snurre dekket mens du smører/vasker kjedet.

Vekt er ingen hindring, dette gjorde jeg på kompisen min sin Z1000 (ca. 218kg) også uten problem :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Toven »

Tracern har vel flytende bremseskiver derav slarken du hører når du jokker frem og tilbake, sånn er det på de fleste med flytende bremseskiver.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av mortenolb »

Tror kanskje både jeg og Bjerknez er for nervøse til å gjøre noe som potensielt kan gå gæli når det gjelder det der, ugla :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av LordShaft »

Tidy tail ser langt bedre ut....sånn er det bare på alle sykler :thumleft
Jeg skjønner ikke når det å sitte rett opp og ned ble behagelig sittestilling på en sykkel? Det er langt mer behagelig å sitte litt foroverlent å på hugget. Hvertfall om skal kjøre langt uten å få tresmak i ræven og stive skuldre.

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Joda... kunne sikkert prøvd det med støtten, men jeg gidder ikke så lenge jeg har en slik støtte i garasjen som jeg kan bruke. Da venter jeg heller til i morgen :thumleft

Mulig det var de flytende bremseskivene jeg hørte. Det vet jeg som sagt ikke. Men fikk liksom ikke noen godfølelse...

Når jeg sier "behagelig" sittestilling, så mente jeg at den var behagelig der og da, men kanskje ikke på langtur...?
Jeg har jo kjørt cruiser og selv om sittestillingen der var behagelig sånn med en gang, så var den faktisk ikke så behagelig hvis man kjørte veldig lange turer. For all del, den var behagelig nok, men uten ryggstøtte så hadde jeg fått problemer med ryggen på sikt. Men Street'en så er jeg overbevist om at jeg kan kjøre lenger uten å få ryggproblemer.

Så selv om den var behagelig der og da, så vil jo ikek det si at den kanskje hadde vert det for meg på langturer. Men det vet jeg jo ikke :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av mortenolb »

Jeg tror "rett opp og ned" er like uproblematisk som å "ligge", alt går på vanesak. Noe er bedre enn noe annet for noen, men for oss ungdom så tror jeg det meste er overkommelig. Jeg kjører nå en mellomting, og det er uproblematisk. Jeg skal ikke påberope meg noen erfaring med lange turer på "oppreist", dog. Nærmeste jeg kommer er vel på kjøreskolen, og langkjøring med en BMW F650GS, og det var heller ikke snakk om å få vondt, på tross av at jeg da var fersk. Det var jo riktignok ikke mer enn et par-tre timer, så teller kanskje ikke så mye.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av mortenolb »

Det kan vel godt hende. Jeg kan si at jeg ikke automatisk trives godt med sittestillingen som er på mange av R-syklene. Ikke nødvendigvis fordi jeg sitter "feil", men jeg føler at jeg blir plassert mer "oppå" enn "med", så jeg ikke får helt kontakt med sykkelen .. mangel på den følelsen. Den eneste jeg har prøvd hvor jeg føler jeg har sitti godt, på den måten jeg vil, er GSX-R, men igjen så er vel dette noe man trenger mer enn en 20 minutters tur for å bedømme skikkelig.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Flanker »

Bare en liten greie ang. salen på MT-09 Tracer... At den oppleves som hard ved prøvesitting i butikk tar jeg som et godt tegn. De fleste fabrikksaler er for myke! Ja, de kjennes behagelige og deilige ut i butikken, når du sitter på dem i 5 min. Not so much etter et par timer på veien, når du har komprimert skummet nesten til bunns. Det er oppskriften på tresmak i ræva. I mine øyne er en litt hardere sal å foretrekke, så lenge den har en form som er kompatibel med ræv og lår.

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Toven »

Flanker skrev:Bare en liten greie ang. salen på MT-09 Tracer... At den oppleves som hard ved prøvesitting i butikk tar jeg som et godt tegn. De fleste fabrikksaler er for myke! Ja, de kjennes behagelige og deilige ut i butikken, når du sitter på dem i 5 min. Not so much etter et par timer på veien, når du har komprimert skummet nesten til bunns. Det er oppskriften på tresmak i ræva. I mine øyne er en litt hardere sal å foretrekke, så lenge den har en form som er kompatibel med ræv og lår.
Kjøpte Sargent komf-sete til min sykkel i fjor, og det er ikke spesielt mykere enn Suzuki OEM. Men det er formet annerledes slik at trykket blir jevnt fordelt, uten "skarpe" kanter som OEM har. Skum er vel noe fancy det og men enig i det du sier, mykhet sier ikke alt :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Da er jeg hjemme igjen etter en ganske frisk tur til Vinterbro for en kaffekopp hjemme hos Tor2502. I dag har det blitt totalt 25 mil til på telleren :thumleft
Veiene var knusktørre hele veien inn til Vinterbro og 90% tørre på vei hjem. Deilig å få opp farten litt på E6 samt dra på litt :prop:

Nå sitter jeg hjemme litt småfrossen og kald, men meget fornøyd etter dagens noe kjølige etappe. 120km/t i en time i strekk når gradestokken sier 3 grader er ikke spesielt varmt, men det gikk fint :thumleft

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av TomB »

Så du ikke min nye på Graarud? Var den "borte vekk"?
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:Så du ikke min nye på Graarud? Var den "borte vekk"?
Ja, den var solgt sa han :lol

Nei jeg hadde ikke deg i tankene i det hele tatt da gitt. Åssen sykkel var det du hadde kjøpt?

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:
TomB skrev:Så du ikke min nye på Graarud? Var den "borte vekk"?
Ja, den var solgt sa han :lol

Nei jeg hadde ikke deg i tankene i det hele tatt da gitt. Åssen sykkel var det du hadde kjøpt?

:sorry


Den hvite 650 Versys :thumleft
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23344
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:
Bjerknez skrev:
TomB skrev:Så du ikke min nye på Graarud? Var den "borte vekk"?
Ja, den var solgt sa han :lol

Nei jeg hadde ikke deg i tankene i det hele tatt da gitt. Åssen sykkel var det du hadde kjøpt?

:sorry


Den hvite 650 Versys :thumleft
Okay. Kan ikke huske jeg så den der, men det var så tettpakket med sykler der så den gjemte seg sikkert bort. Jeg var der nemlig før butikken åpnet så alle syklene sto tett i tett :thumleft

Når skal du hente den da?

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:
TomB skrev:
Bjerknez skrev:
TomB skrev:Så du ikke min nye på Graarud? Var den "borte vekk"?
Ja, den var solgt sa han :lol

Nei jeg hadde ikke deg i tankene i det hele tatt da gitt. Åssen sykkel var det du hadde kjøpt?

:sorry


Den hvite 650 Versys :thumleft
Okay. Kan ikke huske jeg så den der, men det var så tettpakket med sykler der så den gjemte seg sikkert bort. Jeg var der nemlig før butikken åpnet så alle syklene sto tett i tett :thumleft

Når skal du hente den da?

Det blir nok nærmere påske


Riktig som du sa, den er solgt :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Svar