problem Suzuki RF900R
problem Suzuki RF900R
Har problem med min rf 900r som kutter på turtall mellom 3500-3900 omdreininger.Merker ikke så mye til dette i høyere fart...er størst problem i lav fart (første/andre gir) Trudde først at det var forgassere som burde synkroniseres. Har fått gjort det, byttet plugger,bensinfilter,luftfilter uten at det er noen forandring. Noen som har vært borti lignende problem ?
-
- Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Re: problem Suzuki RF900R
Det kan høres ut som om den får for mager blanding, eller at fuelfilteret er tett, eller at lufttilførselen til tanken er blokkert, bensinpumpa fusker eller...eller...Kanskje til og med det motsatte: At choken ikke går helt av. Du får ta hele runden og sjekke. Finnes det rensemidler til bensin som fungerer? Begynte trøbbelet etter vinteropplag?
Kjøpte sykkel`n for 3 år siden å da var den slik. Trudde at det var forgasser feil. Har hatt den på mc verksted der de har renset forgasserne å synkronisert dem. De trur det er en strømfeil. Blir dyrt å feilsøke når de ikke er sikker. Teoriene går fra dårlig kontakt en plass på ledningsnett eller kanskje feil på coil...
- DrGreve
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Du kan måle resistans mellom plugghettene som deler coil. Den skal være mellom 30 og 40 K-ohm.Suzuki900 skrev:Kjøpte sykkel`n for 3 år siden å da var den slik. Trudde at det var forgasser feil. Har hatt den på mc verksted der de har renset forgasserne å synkronisert dem. De trur det er en strømfeil. Blir dyrt å feilsøke når de ikke er sikker. Teoriene går fra dårlig kontakt en plass på ledningsnett eller kanskje feil på coil...
Du kan også måle resistans på primærkontaktene på hver coil, de kontaktene som ledningene fra pickup-coils festes. Mellom disse punktene skal det være mellom 2,4 og 3,2 ohm.
Er de innenfor på begge coilene, så kan du se om du får låne en cdi-boks en eller annen plass og se om det blir bedre.
Sist redigert av DrGreve den 21 feb 2015, 19:19, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Takk for tips :-)
-
Ut fra hva som er sagt ovenfor, tror jeg mitt 1. valg hadde vært å prøve en annen CDI-boks. Kanskje noen her på MCSiden kan låne deg en, eller kanskje du må oppsøke en MC-demontering? Uansett: Lykke til!
-
Når du har fiksa problemet er det fint om du forteller om det her på Sida.
Ok. Skal begynne å feilsøke men vi har normalt snø her jeg bor til begynnelsen av mai så får ikke testkjørt før da :)
Har nu byttet cdi boks. Virker som at problemet ble mindre, men opplevde nu etter ca 200km kjøring at jeg ikke klarte å ta løs da jeg skulle starte opp en liten bakke å da dauet motoren helt....ingen krefter. Vanskelig å feil søke når det virker som at alt er i orden når jeg kommer hjem