Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:
TomB skrev:
Bjerknez skrev:Har man sett! Kikker ut av vinduet og her i Fredrikstad er det ikke en eneste sky på himmelen og solen skinner. Er meldt 3 varmegrader i dag, så i dag tenkte jeg at jeg skulle ta meg en tur ut på skjærhalden og koste på meg en kaffekopp. :knegg :P :p

Is i skyggepartier, vært kuldegrader i natt
Av erfaring, så kan det ta en lang stund, før det tiner skikkelig
Er klar over det, men skal man kjøre sykkel så må man ofre noe :thumleft
Skal man vente til forholdene er perfekt før man kjører hver gang så blir det ikke veldig mye sykkelkjøring, hehe.

Tror det går veldig bra jeg, bare man tar noen forholdsregler :thumleft
Jeg kan kjøre ned til svingene, det gjelder, og salte litt ekstra :thumleft
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:
Bjerknez skrev:
TomB skrev:
Bjerknez skrev:Har man sett! Kikker ut av vinduet og her i Fredrikstad er det ikke en eneste sky på himmelen og solen skinner. Er meldt 3 varmegrader i dag, så i dag tenkte jeg at jeg skulle ta meg en tur ut på skjærhalden og koste på meg en kaffekopp. :knegg :P :p

Is i skyggepartier, vært kuldegrader i natt
Av erfaring, så kan det ta en lang stund, før det tiner skikkelig
Er klar over det, men skal man kjøre sykkel så må man ofre noe :thumleft
Skal man vente til forholdene er perfekt før man kjører hver gang så blir det ikke veldig mye sykkelkjøring, hehe.

Tror det går veldig bra jeg, bare man tar noen forholdsregler :thumleft
Jeg kan kjøre ned til svingene, det gjelder, og salte litt ekstra :thumleft
Hehe, jeg tror at det går bra :thumleft
2-3 timer til nå så er det så fint atte :knegg

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av TomB »

Det er vel en tråd her inne, angående prøvesitting av andre sine sykler?
Såvidt jeg husker, var du ganskje hard på at dette ikke skulle gjøres, uten at eieren var spurt.
Spurte du meg igår, hææææ?

:ills
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:Det er vel en tråd her inne, angående prøvesitting av andre sine sykler?
Såvidt jeg husker, var du ganskje hard på at dette ikke skulle gjøres, uten at eieren var spurt.
Spurte du meg igår, hææææ?

:ills
Haha... når en sykkel står utstillt i butikken etter at den er solgt så tror jeg nok du bør regne med at folk prøvesitter den. Den sto også slik plassert at prøvesitting var veldig enkelt. God plass rundt sykkelen. Så hvis du ikke vil at noen skal klå på den eller prøvesitte den, så anbefaler jeg deg å be dem sette den i kjelleren :thumleft

Det skal dog sies at jeg var svært forsiktig. Versys'en føltes faktisk mer "sammenskrudd" enn MT09 Tracer. Sett Tracer motoren i Versys så har du en vinner :thumleft

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:
TomB skrev:Det er vel en tråd her inne, angående prøvesitting av andre sine sykler?
Såvidt jeg husker, var du ganskje hard på at dette ikke skulle gjøres, uten at eieren var spurt.
Spurte du meg igår, hææææ?

:ills
Haha... når en sykkel står utstillt i butikken etter at den er solgt så tror jeg nok du bør regne med at folk prøvesitter den. Den sto også slik plassert at prøvesitting var veldig enkelt. God plass rundt sykkelen. Så hvis du ikke vil at noen skal klå på den eller prøvesitte den, så anbefaler jeg deg å be dem sette den i kjelleren :thumleft

Det skal dog sies at jeg var svært forsiktig. Versys'en føltes faktisk mer "sammenskrudd" enn MT09 Tracer. Sett Tracer motoren i Versys så har du en vinner :thumleft
Skal en liten tur innom der i morra, får hugge tak i Lene eller Andrè og skjefte dem huden full :knegg
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:
Bjerknez skrev:
TomB skrev:Det er vel en tråd her inne, angående prøvesitting av andre sine sykler?
Såvidt jeg husker, var du ganskje hard på at dette ikke skulle gjøres, uten at eieren var spurt.
Spurte du meg igår, hææææ?

:ills
Haha... når en sykkel står utstillt i butikken etter at den er solgt så tror jeg nok du bør regne med at folk prøvesitter den. Den sto også slik plassert at prøvesitting var veldig enkelt. God plass rundt sykkelen. Så hvis du ikke vil at noen skal klå på den eller prøvesitte den, så anbefaler jeg deg å be dem sette den i kjelleren :thumleft

Det skal dog sies at jeg var svært forsiktig. Versys'en føltes faktisk mer "sammenskrudd" enn MT09 Tracer. Sett Tracer motoren i Versys så har du en vinner :thumleft
Skal en liten tur innom der i morra, får hugge tak i Lene eller Andrè og skjefte dem huden full :knegg
Haha... gjør det :thumleft

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev: Haha... når en sykkel står utstillt i butikken etter at den er solgt så tror jeg nok du bør regne med at folk prøvesitter den. Den sto også slik plassert at prøvesitting var veldig enkelt. God plass rundt sykkelen.
Hvis det nå er en skilt som sier "Solgt" må en nok respektere at den eies av noen annen en butikken og derfor ikke prøvesitte den. Eller kan det samme sies om på eks Tyrigrava hvis en sykkel står lett tilgjengelig en kan bare sette seg opp på :scratch mtp på den andre tråden
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Hadde en sykkel som jeg hadde kjøpt stått i utstillingslokalet slikt plassert at prøvesitting nermest var anbefalt så hadde jeg ikke bært nag til noen som hadde prøvesittet den i det hele tatt, hvis det var folk jeg kjente. Dog hadde jeg gitt beskjed til butikken etter kjøp at jeg ikke ville at denne skulle stå i utstillingslokalet, og vertfall ikke slik plassert at man innbyr til prøvesitting. Hadde jeg vert forhandler selv så hadde jeg heller ikke turt og hatt en solgt sykkel i utstillingslokalet.

Hvis noen jeg kjenner her inne hadde prøvesittet min sykkel i et utstillingslokale så hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt. Men hadde tatt en telefon til butikken og bedt dem satt den i kjelleren i tillfelle andre kanskje mer uvørne hadde satt seg på den. Jeg viste at dette var TomB sin sykkel, så jeg var veeeeldig forsikt med den :thumleft Det hadde jeg dog vert uansett hvem eieren var. Med noen ytterst få unntak :lol

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Snikendeugle »

Eller bare gjøre som AMD, som slenger en lapp på solgte sykler: SOLGT, IKKE SITT PÅ DENNE
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Tommas »

Uten lapp med klar beskjed, så ville jeg ansett de fleste sykler i en butikk som klare for prøvesitting ;-)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Jaja... nok kjas og mas om prøvesitting og andre PMS problemer :lol

I dag har jeg vert på en liten kjøretur igjen i strålende solskinn :thumleft
Dog var det kjølig og kun 3 varmegrader. Noen glatte områder var det også i skyggepartiene, men tar man det pent så går det oftest bra.

Så klart tok jeg video av kjøreturen og jeg starter redigeringen av denne i skrivende stund, og poster denne senere i dag. Bare sånn for å gni det litt inn :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38176
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av AJ »

Kommer vel snart et bannerbilde også, muligens... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:Kommer vel snart et bannerbilde også, muligens... ;-)
Tok ikke med meg dette i dag desverre. Har ikke plass i tankvesken (uten å brette det, men det blir så stygt med brettekanter). Dog passer det i den største Kriegavesken så jeg tar det med når det blir flere som blir med på tur. Så langt så ser det ut til at jeg er alene på veien :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av LordShaft »

Hva er det du bruker til å fange lyden til sykkelen? Abbonerer på kanalen din, så fikk sett filmen. Å det var overraskende dårlig lyd :-k
Er dette mic'en til gopro eller er det den zoom opptakeren?

I slike type filmer ville jeg redigert inn litt musikk, blir så lavt turtall over lengre tid..... Ellers så er det forbanna provoserende å se forholdene der i forhold til her i bergen :sk?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Olav K »

@LilleLord:
Nå er Onkel så gammel at han husker forrige sesong, til og med starten av den... Og da var vi på vestlandet ute lenge før østlandsgjengen kunne drømme om å kjøre...så det er vel "hver sin gang" antar jeg. :prf
Som en kuriositet kan jeg fortelle at det la seg ca 5 cm snø på dekk her ute, natt til idag :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar