vi hadde 2 sykkler som var mellomtung når jeg tok lappen ifjor vår på kjøreskolen, jeg kjørte mest honda cbf500n , men på banekjøringen så kjørte jeg 3 timer ktm 690 fulleffekt også 3timer med hondaen etterpå.
dette var på banekjøringen som sagt en gokartbane på hønefoss så fikk testet aks og skikkelig svinging med begge, jeg likte begge godt, men ktm likte ikke å ha høyere gir på lave turtall noe som ikke var noe problem med hondaen, hadde jeg for lavt gir med ktmn så kvælte man den nesten, men dette er nokk mye pga hondaen har 4 syl og ktm har 1 syl.
så med ktmn måtte man gire mer den var mere brutal og følte faktisk jeg måtte jobbe litt mere med den for å legge den ned i svingene, for når jeg hadde kjørt ktmn og gikk over på hondaen så var oooiiii denne lente seg lett ned i svingene.
visst jeg skal lage en oppsummering mellom disse 2 så blir det slik
ktmn, brutal, morsom, momentkraftig, bøllete, og du må jobbe litt mer med den i svinger enn hondaen.
hondan , smude, smude,smude her var alt som silke iforhold til ktmn kunne ligge på lavere turtall uten at dette gjorde noe og den var ikke like rykkete i responsen når man ga på litt mye smuudere overall, også lente den seg hakket lettere ned i svingene.
hva man liker best blir opptil hver enkelt og bestemme selv, men her må du nokk bare prøve begge 2 også ta det valget som magefølelsen heller mest mot
godt mulig du får prøvd en av de under opplæringen også :-)
mt07 har jeg derimot ingen erfaring med så her skal jeg ikke si annet en at jeg syntes den ser grei ut
ellers lykke til med valget uansett hva du velger så kommer du til å kjøre rundt å glise for det er nokk fine sykkler begge 2