kjellv skrev:Velg kurant, fall i hvert fall ikke for fristelsen til å kjøpe noe Kinagreier
Det var i grunnen det jeg tenkte mest på. Jeg vet i grunnen fint lite om hva som er kurant. Utfra svarene jeg har fått hittil så tror jeg at jeg tar tegninga: Yamaha, Honda og Piaggio er jo alle anerkjente navn. Jeg tenker at "uplomberte" knallerter nok er uaktuelle. Hadde sikkert vært en "høydare" om lærer-frøkna ble målt på ei rulle og skiltene røk (festlig for elevene

, ikke fullt så festlig for frøkna

)
Vurderer sterkt å jekke opp "budsjett-prisen" med et sponsor-bidrag hvis nødvendig... Har funnet en Yamaha Neos (2008) som selger ønsker 11' for, og som ennå ikke har kjørt 100 (hundre) mil. Den har også vindskjerm og ser temmelig bra ut, synes jeg.
Det finnes også en som har gått 1000 mil (før "motor-overhaling") til salgs for 5500 (2003).
http://www.finn.no/finn/mc/scooter/obje ... e=55497912" onclick="window.open(this.href);return false;
Selger har ikke lagt ut bilder av denne, men det ser jeg heller på som en fordel siden det ikke er lange biten til Sandnes, akkurat. Kjøper ikke usett (må nok godkjennes av mini-makta uansett).
Siden jeg er ikke er 16, -eller har studentøkonomiske hensyn å ta, så vil jeg tro at den dyreste var den beste. Hvis motorene på disse er driftssikre greier, så er det tross alt mye man kan fikse med litt lakk her og der, eller???