Turer og overnattinger på sørlandet?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av Bjerknez »

Poenget er at det er så sjarmløst og legge seg inn på hotell bare for å sove noen timer. Så lenge man bare skal overnatte en natt så klarer man seg fint uten dusj og lade mobilen etc. gjør man med evt. batteribanker. Den 1000-lappen bruker jeg mer enn gjerne på andre ting for å si det sån.

Det er noe annet hvis man skal på en storbytur hvor man feks. skal ut på kvelden. Da er hotell mer passende.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av LordShaft »

Å betale 1000 kroner om du sjekker inn på hotell etter klokken 10 har aldri hent meg før.... Da vokser sunnmøringen i meg...... Er du flink å prate for deg, er det utrolig hvilken rabatter du kan få med å sjekke inn sent. Det er bedre å ha en fornøyd kunde i et ledig rom til 500,- enn et tomt rom å tviholde på prisene sine.

Liker også å ha det litt på stell, selv om jeg klarer helt fint å sove på en benk under åpen himmel ved en bensinstasjon :knegg

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Å betale 1000 kroner om du sjekker inn på hotell etter klokken 10 har aldri hent meg før.... Da vokser sunnmøringen i meg...... Er du flink å prate for deg, er det utrolig hvilken rabatter du kan få med å sjekke inn sent. Det er bedre å ha en fornøyd kunde i et ledig rom til 500,- enn et tomt rom å tviholde på prisene sine.

Liker også å ha det litt på stell, selv om jeg klarer helt fint å sove på en benk under åpen himmel ved en bensinstasjon :knegg

Note 4
Hehe, er en mellomting hos meg da :lol

Men bare for å sove så trenger jeg bare tak over hodet og en kaffe om morgenen. Det trenger jeg ikke noe hotellrom for. Klart det er hyggelig noen ganger å koste på seg litt, men da må jeg ankomme hotellet eller den flotte hytten tidligere slik at jeg får litt ut av besøket. Min mening er at en hytte ikke bør koste mer enn rundt 400,- pr.natt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av LordShaft »

Jeg har aldri betalt mer enn 500 kroner for et hotellrom når jeg har sjekket inn sent på kvelden. Det er det absolutt verdt. Har også fått det enda rimeligere, men de hos de større kjedene.

Det koster ingen ting å spørre om en bedre pris, samt argumentere med enkle fakta.... Det verste som skjer er jo at du bare får et nei... Da tråkker du videre eller betaler full pris.

Utrolig hvor langt du kommer med et smil, og en hyggelig framtoning.
Jeg er så fin i ræven, at hotell, dusj, skikkelig porselen, varm frokost og store mengder kaffe er vel verdt kronene :knegg

Note 4

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av JohnnyTh »

Hadde en helg i Busan i juli, og det kostet 2000kr natten. Det var helt greit, men er jeg på MC tur så kommer jeg i gjerne sent på kvelden. Får lagt meg kanskje før midnatt og så våkner jeg i sekstiden. Somregel så rastløs da at jeg har reist videre flr klokka er åtte.
Da føles alt over 400kr bortkasted. Enig i at dusj og toalett er behaglig. Men det er ikke så mye værre på en campingplass.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2751
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av simpson »

En natt går fint uten dusj og strøm. Men snakker vi om to-tre dager og mer, så er komfort verdt å betale for.
Telt og campingplasser er jeg ferdig med for 20 år siden.
Campinghytte kan gå, men ofte må du ha med sengetøy.
Tenk hvor mye mindre bagasje du trenger når du bor på hotell og får reine håndkle hver dag, frokosten ferdig laget istedenfor medbrakt, ikke soveposer/underlag, telt og primus.... :knegg
Har brukt hotell/herberget de siste europaturene mine, og kommer ikke til å bruke annet senere heller. :mk

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:En natt går fint uten dusj og strøm. Men snakker vi om to-tre dager og mer, så er komfort verdt å betale for.
Telt og campingplasser er jeg ferdig med for 20 år siden.
Campinghytte kan gå, men ofte må du ha med sengetøy.
Tenk hvor mye mindre bagasje du trenger når du bor på hotell og får reine håndkle hver dag, frokosten ferdig laget istedenfor medbrakt, ikke soveposer/underlag, telt og primus.... :knegg
Har brukt hotell/herberget de siste europaturene mine, og kommer ikke til å bruke annet senere heller. :mk
Huff ja, når du sier det på den måten så er det lett å huske hvor mye jeg hater hoteller :D skal man være 2-3 dager på samme sted så kan er hotell være greit. Men er man på tur så er det bortkastet for meg.
Reine håndklær trenger jeg faktisk ikke hver dag,og hotellfrokoster er ofte tragiske greier, med mindre man virkelig blar opp mye penger. Bedre å stoppe på en lokal baker eller lignende og spise frokosten i en park i nærheten.
Største fordelrn med hotell er at det ofte er en sikker parkering inkludert og det er verdt endel hvis man stopper i en by.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av gorbys »

Eg var i Kristiansand i helga ein snartur og ringte Åros for å høyre om dei hadde eit rom og fikk eit for halv pris siden det var utenfor sesong. Så det er nok greiere å ringe :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av Bjerknez »

gorbys skrev:Eg var i Kristiansand i helga ein snartur og ringte Åros for å høyre om dei hadde eit rom og fikk eit for halv pris siden det var utenfor sesong. Så det er nok greiere å ringe :-)
Det står på nettsiden dems også at det er halv pris utenfor sesong. Slik fungerer det nesten over alt.

Poenget er at jeg ikke trenger noe fancy hytte for å sove noen timer. Tror jeg kontakter JohnnyTh når det nærmer seg :thumleft
Tror det holder i massevis bare for overnattingens skyld.

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av norse900 »

Vurderer en tur ned til Lyngdal/Farsund i løpet av helgen (såfremt det ikke blir katastrofalt vær-omslag). Er det noen som har førstehåndskjennskap til veiene der nede? Antar hovedveiene er fine, og grusveiene er i "vaskebrett"-stand, men jeg har nå bommet en gang og to før, jeg... :redface

Ifølge Yr, så er det både varmegrader og noe oppholdsvær nedover (i motsetning til Stavanger-området). Skulle tro at det var ganske greit nå etter hvert, men man vet jo aldri... :-)å
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av JohnnyTh »

Veiene er bare og vi har ikke hatt nattefrost på et par tre netter. Lite grusvei jeg har kjørt i det siste men de jeg har kjørt har vært i god stand.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av norse900 »

@JohnnyTh: Takk! (Trodde du kanskje var SKIKKELIG sønnafor...) :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av JohnnyTh »

norse900 skrev:@JohnnyTh: Takk! (Trodde du kanskje var SKIKKELIG sønnafor...) :thumleft
Jeg ukependler for tidrn til Arendal, men bor på Lista. Er derfor ikke helt oppdatert man-fredag. :D
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av Bjerknez »

norse900 skrev:Vurderer en tur ned til Lyngdal/Farsund i løpet av helgen (såfremt det ikke blir katastrofalt vær-omslag). Er det noen som har førstehåndskjennskap til veiene der nede? Antar hovedveiene er fine, og grusveiene er i "vaskebrett"-stand, men jeg har nå bommet en gang og to før, jeg... :redface

Ifølge Yr, så er det både varmegrader og noe oppholdsvær nedover (i motsetning til Stavanger-området). Skulle tro at det var ganske greit nå etter hvert, men man vet jo aldri... :-)å
Førstehåndskjennskap er vel å ta i, men det er vel viden kjent at Kystriksveien skal være en fin liten indrefilet for oss mc folk:

https://www.google.no/maps/dir/58.28150 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: Turer og overnattinger på sørlandet?

Legg inn av Olden »

Bjerknez skrev:Førstehåndskjennskap er vel å ta i, men det er vel viden kjent at Kystriksveien skal være en fin liten indrefilet for oss mc folk:

https://www.google.no/maps/dir/58.28150 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Den ruta er grei å kjøre sykkel på ja! :-)
Det eneste er at på denne tiden så er det veldig mye grus i veibanen fra Hauge i Dalane til Flekkefjord.
Resten av veiene blir saltet. Er det mye pålandsvind på Jæren så kan det bli slitsomt å kjøre langs rv44, men det er jo litt interessant også da :P :p

Svar