Hei, dette er første emnet jeg legger ut på siden her.
Jeg kjøpte nye hendler på ebay for noen uker side og fikk det levert i går.
Etter å ha tuklet litt med det greide jeg å sette på bremse hendelen uten noe problem men, clutch hendelen så skjønner jeg ingen ting av hva jeg skal Gjøre. Den gamle har en rad ting på seg mens den nye har ingen. Går det å flytte denne?
Jeg har en ktm Duke 690
Problemer med aftermarket hendler!
- jongsanim
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Problemer med aftermarket hendler!
Sikkert greit å legge ved litt bilder og kanskje lenke til ebay annonsen så man ser hvilke det er?
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Den tingen har sikkert noe med oppstart sikkerheten å gjøre. Det vil si at med org klutsjhendelen så får du til å starte motoren i gir så lenge du holder klutsjen inne. Uten den "dingsen" så må du ha den i nøytral for å starte.
Ta noen bilder av de ulike hendlene?
Ta noen bilder av de ulike hendlene?
- Tobben84
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Heisann, jeg hadde en 690 Duke 2013 modell før og kjørte en periode med billige ebay hendler på. På clutsjsiden må du sannsynligvis pelle ut en spacer som står inni hullet der den festes på styret, og du må bruke den røde pinnen som trykker på sylinderen om igjen. Når det er sagt så fikk jeg et hav av trøbbel med disse billighendlene etter litt hard bruk, så de gikk rett i søppla. Bremsene ble umulige å justere riktig og hang på i tide og utide, da hendlene ikke fungerte optimalt. Mitt råd er å kjøre med orginale hendler, eller kjøp skikkelige merke-hendler, da man ikke har tabbe-kvote på dårlig bremsevirkning/varmgang eller hjullåsning på mc. Dette var sikkert ikke svaret du var ute etter men..... 
Står en del i denne tråden hvor jeg ser at både jeg og snikendeugle her inne har vært i diskusjonen:
http://www.ktmforums.com/forums/duke/41 ... 3-a-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Står en del i denne tråden hvor jeg ser at både jeg og snikendeugle her inne har vært i diskusjonen:
http://www.ktmforums.com/forums/duke/41 ... 3-a-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Du har sikkert fått samme feil som meg om du kjøpte de billige (men bra så langt) hendlene på Ebay. Jeg hadde fått feil koblingsdel for å montere clutch hendelen, så jeg skjønte ikke bæret selv.Benjii skrev:Hei, dette er første emnet jeg legger ut på siden her.
Jeg kjøpte nye hendler på ebay for noen uker side og fikk det levert i går.
Etter å ha tuklet litt med det greide jeg å sette på bremse hendelen uten noe problem men, clutch hendelen så skjønner jeg ingen ting av hva jeg skal Gjøre. Den gamle har en rad ting på seg mens den nye har ingen. Går det å flytte denne?
Jeg har en ktm Duke 690
Post bilder så skal jeg sammenligne med mine.
Så posten til Tobben nå. Les den tråden så ser du akuratt det jeg nevner :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Motorsykkelen din: Ktm Duke 690, 2012
Her er bilde av hvordan de ser ut
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
Det bildet er jo fra forumtråden som ble linket :>
Er din aftermarket hendel 100% lik som den på bildet? Om ja, da skal den passe.
Er din aftermarket hendel 100% lik som den på bildet? Om ja, da skal den passe.
-
Ja det var der jeg tok bilde fra. Hvordan flytter man den rødt tingen, forstår ikke det.
- Tobben84
Ja, det er de samme som jeg haddde. Jeg var ikke fornøyd med funksjonen på mine, men jeg er ekstremt nøye også da. Hørte at mange var fornøyd med de, men med mitt bruk tok jeg ikke sjansen...
Den røde tingen drar du rett ut fra siden den er sort hvis du forstår. Den sitter veldig godt, så du må kanskje bruke en tang, bare pass på at du ikke knuser hodet på den....
EDIT: dras ut fra RØD side!!
Den røde tingen drar du rett ut fra siden den er sort hvis du forstår. Den sitter veldig godt, så du må kanskje bruke en tang, bare pass på at du ikke knuser hodet på den....
EDIT: dras ut fra RØD side!!
Sist redigert av Tobben84 den 25 feb 2015, 12:02, redigert 2 ganger totalt.
- Snikendeugle
Jeg husker ikke helt i farten, men jeg mener den ene tuppen (metall) bare kan dras ut med en tang.
Eller var det å skru den røde helt ut... Jeg stod fast på det samme, men husker at jeg følte meg ganske dum når jeg skjønte hvordan det fungerte...
Eller var det å skru den røde helt ut... Jeg stod fast på det samme, men husker at jeg følte meg ganske dum når jeg skjønte hvordan det fungerte...

- Tobben84
Sett en tang mellom metallrundingen og det røde justeringshode, så drar du tangen ved å presse mot undersiden av det røde hodet. Slik slipper du å klemme rundt enden og risikere å knuse justerings-skruen(det røde hodet)
På originalhendelen vil det være en spacer inni det hullet som henger hendelen på styret, denne MÅ du få flyttet over på den nye hendelen ellers vil det bli for mye slakke og ting vil ikke fungere optimalt.
På bremsesiden måtte jeg flytte over justeringsskruen fra orginalhendelen for å få nok justeringsmuligheter for å unngå at bremsene hang på. På skruen som var med på de nye hendlene hang bremsene på når den var justert max ut...
På originalhendelen vil det være en spacer inni det hullet som henger hendelen på styret, denne MÅ du få flyttet over på den nye hendelen ellers vil det bli for mye slakke og ting vil ikke fungere optimalt.
På bremsesiden måtte jeg flytte over justeringsskruen fra orginalhendelen for å få nok justeringsmuligheter for å unngå at bremsene hang på. På skruen som var med på de nye hendlene hang bremsene på når den var justert max ut...
-
Tusen takk for hjelpen! Var nettopp ute og prøvde det dere hadde skrevet.
Jeg tok en tang bak den røde biten og dro den av uten noe problem. Det var mye lettere enn jeg trodde og den nye clutch hendelen var satt på i løpet av noen få minutter! Sånn så det ut
og resultatet 
Jeg tok en tang bak den røde biten og dro den av uten noe problem. Det var mye lettere enn jeg trodde og den nye clutch hendelen var satt på i løpet av noen få minutter! Sånn så det ut