kjellv skrev:Om vi synes regler er tåpelige eller ikke gjør nok ikke noen forskjell. Det er som regel mange grunner til at regler er som de er.
Jeg synes ikke det er vanskelig å forstå at et skilt er laget etter en bestemt mal, slik at alle på et øyeblikk ser om skiltet er "ekte". Det kan jo heller ikke være slik at om noen skulle få kjøretøyet sitt avskiltet så kunne man bestille nye skilter på egenhånd og påskilte igjen.
Jeg får vel presisere litt, jeg mente ikke det skulle være fritt frem og bestille fra hvem du ville.. Mente at det skulle være mulig å få bestilt via trafikkstasjon, slik at de både fikk inn de gamle, og utleverte de nye, og på den måten hadde kontrollen på det!
Slik sett hadde det ikke hvert dokumentforfalskning..
Minner meg dog på en tidligere sjef jeg hadde! Måtte ha kopier av vognkortet til alle hengerene, slik at det kunne ligge en kopi i hver bil (byttet ofte hengere om hverandre, alt etter som hva som var ledig).. Jeg står og snakker med ene befrakteren, og sier "er det ikke bedre å ta de med til trafikkstasjon, og be de gjøre det, og få en stempel fra da? Så blir det i det minste lovlig??" (Jeg trodde det i det minste var en mulighet på den tiden..)
Da sier befrakteren (og begynner å murre litt), at det ER ikke lov å ta kopier av vognkortet!!
MENS han står og sier dette, står sjefen vår 3 meter bak han, og kopierer for harde livet!!
Jeg ser bare dumt på befrakteren, peker på sjefen, han snur seg, sier ikke noe.. Snur seg til meg igjen og sier "ja og? Det der er vel greit.. Men det er ikke lov å ta kopier av vognkortet!!"
Bare snudde meg og gikk ut..
Sorry avsporingen, men følte man trengte en liten latter!! :)