Støtter den! Hadde en slik som min aller første sykkel

Syns denne faktisk er ganske kul jeg :)AJ skrev:
Flere kandidater her:
https://eatsleepride.com/c/15768/top_te ... f_all_time" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette sier du bare for at du er KTM mannSnikendeugle skrev: Syns denne faktisk er ganske kul jeg :)
Der er du jophantom skrev:Hei, hei igjen.
Har ikke besøkt MCsiden siden jeg la inn mitt "oppgulp" før helga, da jeg har vært opptatt med noe langt viktigere.
Nemlig det å være bestefar på heltid ett par dager til en "livlig" 2 åring. Nå er det jo vanskelig å spå, og spesiellt om fremtiden, men jeg håper han får anledning til å oppleve alle gode følelsene det gir å kjøre mc.
Artig å se at mitt innlegg ga litt respons. Jeg har min mening om hvordan en "vakker mc" bør se ut, og andre har sin mening, det skulle bare mangle, og jeg ser ikke noe galt i å la andre få vite det.
En klok mann sa en gang; "jeg er totalt uenig med deg, men vil sloss inntil døden for at du skal kunne ha dine egne meninger", fritt skrevet etter ett litt dårlig minne.
Ønsker alle her inne en tidlig start på en lang mc sesong, kjør for livet, uannsett hvordan mc`n din ser ut.
Ja det er sant ... ingenting å si på innsatsen.Jompa skrev:@jhn
Når det er sagt må det også sies at det ble gjort en heroisk innsats for å slokke brannen.
Her er en virkelig stygging.
Noe av det styggeste som er laget av motorsykler, BMW R71.
Ikke for at den er så stygg å se på, designet var vel underordnet funksjonen.
Men hensikten med sykkelen var bare stygg.
Tenker du på hva den ble brukt til av det tyske arbeiderpartiet på '30 og '40 tallet?Jompa skrev:<snip>
Håper du ikke drar en sammenligning til Det Norske Arbeiderparti her nå ?? For hvis du gjør det bør du lese deg opp en smule på krigshistorie og historie generellt. Ikke det at jeg stemmer AP, men håper du kun oversatte teksten NSDAP :)poulet_cavalier skrev:Tenker du på hva den ble brukt til av det tyske arbeiderpartiet på '30 og '40 tallet.Jompa skrev:<snip>
Ja jo, pottene ser baaad ut, men nebbet i front passer med linjene til resten av sykkelen! :)LordShaft skrev:Dette sier du bare for at du er KTM mannSnikendeugle skrev: Syns denne faktisk er ganske kul jeg :)![]()
Denne sykkelen ser jo ikke ut. Se de pottene bak? dette trodde jeg først var en spøk, helt til jeg googlet det litt
Det som er et utrolig paradoks her at den som kanskje designet bobla en kar med navnet Jozef Ganz var jødiskÆljen skrev:Bommet du på en tast Jompa? Bobla kom vel i produksjon fra 1938.
Ingen sammenligning med norsk AP. Men må jeg virkelig lese mer historie?Barbarozza skrev:Håper du ikke drar en sammenligning til Det Norske Arbeiderparti her nå ?? For hvis du gjør det bør du lese deg opp en smule på krigshistorie og historie generellt. Ikke det at jeg stemmer AP, men håper du kun oversatte teksten NSDAP :)poulet_cavalier skrev:Tenker du på hva den ble brukt til av det tyske arbeiderpartiet på '30 og '40 tallet.Jompa skrev:<snip>
Forløperen til AP var så langt fra facismen du kan komme, noe selv Kong Håkon innså første gangen han ba AP om å danne regjering. Høyresiden skalv i buksene på 20 tallet når Kong Håkon gjorde plikten sin. Nok om dette tema :)
Nå ble det laget mye spennende i Tyskland lenge før NSDAP kom til makten, Tyskland har alltid hatt gode håndverktradisjoner hvilket gjorde landet til ganske innovativt mht mekanikk og gode mekanikkere og begynnelsen av forige århundre var intet unntak. Blant annet revlusjonerte Ing Hr Schnurle måten man portet diesel båtmotorer på.Og DKW dyttet dette rett inn i motorsykkelproduksjonen sin for racing som et lite historisk eksempel , Jeg er riktignok litt tyskofil...men her en en litt snål sak..som var noe helt rått når den kom. Dere som trodde at Kawasaki var blant de som var innovative med H2 burde jo lese om disse modellene med ladepumpe :) DKW sin versjon av H2
Som dere veit er jo totaktere mye mere effektive en vanlig 4 takt da du får høyere virkningsgrad logisk nok. Når du setter på "turbo" på dette eller en kompressor blir det ganske heftig
DKW 2 stroke med den berømte ladepumpe.. 250 ccm
Nei, prototypen og en liten serie ble produsert i 1938.Æljen skrev:Bommet du på en tast Jompa? Bobla kom vel i produksjon fra 1938.
Akkurat det ordet ble autosensurert etter at det kom "på trykk", ja.Jompa skrev:Satt og leste litt lengre tilbake i tråden og la merke til at ett ord ojda brukte, som jeg gjentok litt senere ble sensurert.
Er det autosensur på tekst som legges inn,. eller gjør moderatorene det manuelt ???