Det har seg slik at jeg vet om en del veldig dyktige hobbyfotografer som liker nye ting å ta bilder av. Scenarioet er at jeg avtaler en dato med dem hvor og når vi skal møtes etc. (dette må være opp til dem å bestemem dato, så får heller vi avlyse med tanke på dårlig vær etc.). Bildene dem tar av oss eier DEM rettighetene til. De fleste vil nok gi oss bildene uten særlig betalt, men jeg synes det er greit å gi noen slanter til den personen som har tatt bildet/ene man ønsker. Dette må uansett bli en sak mellom fotograf og kjøper. Planen er at dem publiserer bildene på en nettside i etterkant hvoir vi kan evt. velge de bildene vi vil ha.
Det koster så klart ingenting å være med på dette. Dette blir som om vi skulle bli invitert til å kjøre på bane samt konkurrere. Altså alle parter "vinner" her. Dem får tatt diverse bilder og vi får kjørt motorsykkel samt trefft nye mennekser etc. Ved siden av at man også kan få et bilde av seg selv med sykkelen for en liten sum.
I fjor så var planen at vi skulle møtes ved "Blå" bar i Oslo. Der er det et veldig urbant område med tagging etc. som hadde passet seg som bakgrunn. Men sted og tid må være opp til dem. Oslo og omegn er vel uansett et naturlig sted og møtes.
Hvis det er noe interesse for dette, så kan jeg prøve og få til noe slikt ganske snart, så setter pris på tilbakemeldinger