Men hvor bør vi bo?

Ser for meg at vi leier nå i begynnelsen, til maks 15000 kr mnd. Det bør være i nærheten av tog eller t-bane så man slipper å bruke bil de dagene det ikke er hoj-vær.
Tips mottas med muchos gracias

Sagene, St. Hanshaugen, Majorstua er eksempler på områder som er bynære men likevel litt unnaElolz skrev:Min søster skal begynne på skole i Oslo til høsten, hvilke områder av byen er greie å bo i? Og hvilke er det best å holde seg unna? Hun er litt redd for å ende opp i et shady strøk. Skolen ligger i Rådhusgata. Kan jo være aktuelt å bo litt utenfor også så lenge det er godt kollektivtilbud.
Ryktene forteller at det fint går an å bo i beltet mellom Ring 2 og Ring 3.mortenolb skrev:Jeg ville anbefalt å bli kvitt hesten og bo innenfor ring 2, men det er nå bare meg
Jeg framholdt et par steder som ligger enten i "beltet" du spesifiserer, eller ved kanten (St. Hanshaugen).tagesk skrev:Ryktene forteller at det fint går an å bo i beltet mellom Ring 2 og Ring 3.mortenolb skrev:Jeg ville anbefalt å bli kvitt hesten og bo innenfor ring 2, men det er nå bare meg
Jeg tok engang banen til Vestli; det var jo hus der også.
Heldigvis brukte ikke banen så lang tid tilbake til Carl Berner.
[TaSK]