Oppkjøring i høst, kjapp anskaffelse av en noe tilfeldig valgt sykkel, Yamaha Virago 535 - 95 mod..kjøpt av en kompis :)...må si jeg liker custom stilen, glad i krom og myke linjer..og god lyd.
Synes vel egentlig, etter noen mil med sylfersk A i førerkortet, kjørende med Viragoen, at den ble litt liten til meg rent fysisk samt at jeg nok gjerne skulle ønske noe mer pådragsmulighet...ved behov

Rent fysisk, så ble jeg, med mine 187 cm, sittende med litt for høye knær.
Etter en familiesammenkomst, hvorpå en i familien ønsket å være med ut i garasjen for å titte litt på viragoen, som nå står på "vinterlagring"....uttalte han at akkurat en slik MC var det han kunne tenkt seg. Han rager en 15 - 20 cm lavere over baken enn meg, og jeg så nå han satt seg på sykkelen at hans sittestilling så mer "riktig" ut med tanke på benvinkel og deretter kroppsvinkel.....han lyste opp av interesse for sykkelen...og to dager etter var den solgt, for samme pris jeg ga for den i sommer....
Greit nok....men nå sitter jeg da her...ser på finn.no til øynene blir store og våte...hva skal man velge?
Ønsker en Custom/Cruiser, sort og chrome, relativt lettkjørt (er tross alt ferskis), ikke for høy KM-stand, driftssikker...
Budsjett: inntil 70.000,-
Jeg har sett på:
- Yamaha Virago 750, 1100
Yamaha Dragstar 650, XVS 650
Honda Shadow
Suzuki Marauder
Suzuki Intruder 750, 800, 1100
Kawasaki VN 800
:[-o< Med NULL erfaring som MC-fører og som MC-eier....hadde jeg håp om noen innspill fra de av dere som vet noe "pros" eller "cons" med disse modellene, eller har andre forslag til en som en klar for å erfare selv, men da gjerne basert på andres erfaringer og innspill :) :[-o<
Har, som sagt, ikke vært MC-eier lenge, men det føles litt rart å sitte her i viten om at jeg IKKE eier MC :)...så DET må jeg få gjort noe med innen rimelig kort tid!!