Montere utstyr i utlandet, moms osv?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av Svolp »

Hehe... Det er faktisk ingen du ide at han selger dem til meg men prisen må jo forespeile varen bittegrann, nesten nye orginalpotter til en sykkel klare jeg nok ikke og trikse til 20kr.. :sk?

Vi skal jo på tur til Sverige med bilen i sensommer, kanskje jeg skulle legge inn forslag til Hamburg også :lol


Spørsmålet er jo hvordan jeg skal klare og sende de gamle hjem i så fall som allerede er kjøpt og betalt her i Norge :scratch

Spørs om det faktisk er mulig.. :scratch
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av jongsanim »

Hmm, jeg skal til Walsrode i sommer med bil... Hvis du ikke har fikset det til da kan vi jo prates? Juni ;)

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av Svolp »

Hehe... Kanskje jeg tar den til oppfølging :prf
Se om det detter inn noen andre forslag, tips eller erfaringer i mellomtiden :roll
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av KawaJens »

Svolp skrev:Mange gode tips :thumleft
Regne ikke med at jeg betaler 28/15 tusen for slip-on,.er vell et komplett effektanlegg som igjeb gjør at sykkel må tunes/optimalisers eller hva nå en de gjør.. :redface

De blir liggende i hamburg..

Så... Derfor kjøp og montering i Tyskland, hvis forhandler sender uten tysk moms havner jeg jo på 10-12000 tusen uansett så må jeg momse 25% men hvis det da bare er plug and play er det jo greit.. Slipper jeg ikke tysk moms hvis jeg selv hadde bestilt på nett her hjemme i fra? Blir ikke det akkurat det samme? Uansett blir det jo 4-5 høvdinger dyrere.. :knegg

Må undersøke litt mer her om det må gjøres noe mer med sykkel hvis disse blir påmontert.
Er det di orginale akrapovic pottene til ZZR så er vel di slip on og ikke hel anlegg. Helanlegg så bør nok den benkes og map. Men slip on er det ikke behov for.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av Svolp »

Da har jeg undersøkt litt og ja det er slipon potter, altså intet annlegg og ingen mapping/tuning er nødvendig..
Det er jo positivt da er det en jobb jeg sikkert fint kan ta på meg selv hvis jeg får pottene inn i landet, ser også at jeg var litt snar hva gjelder pris.. 17.000kr hos kawa i Tyskland, 22.000 hos kawa i Sverige og ikke mindre en 28.900 i Norge :-)å

kan også bestille i fra en italiensk nettside til 15.000kr men og forhåndsbetale såpass med penger, tjaaaa.... En annen ting er at når det bestilles utenom Kawasaki og fra produsent/forhandler av akro kommer det en jævli stor rød logo på hver av pottene som jeg ikke syntes veldig mye om. Pottene som bestilles i regi av kawa har kun en diskrè skrift i svart matt som ser mye bedre ut.. :-k
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av Ashland »

Svolp skrev:Da har jeg undersøkt litt og ja det er slipon potter, altså intet annlegg og ingen mapping/tuning er nødvendig..
Det er jo positivt da er det en jobb jeg sikkert fint kan ta på meg selv hvis jeg får pottene inn i landet, ser også at jeg var litt snar hva gjelder pris.. 17.000kr hos kawa i Tyskland, 22.000 hos kawa i Sverige og ikke mindre en 28.900 i Norge :-)å

kan også bestille i fra en italiensk nettside til 15.000kr men og forhåndsbetale såpass med penger, tjaaaa.... En annen ting er at når det bestilles utenom Kawasaki og fra produsent/forhandler av akro kommer det en jævli stor rød logo på hver av pottene som jeg ikke syntes veldig mye om. Pottene som bestilles i regi av kawa har kun en diskrè skrift i svart matt som ser mye bedre ut.. :-k
Ett godt tips kan være EU Terminalen i Strømstad
Jeg har ved flere annledninger bestillt varer dit. God service og kan annbefales! Når de mottar pakken, sender de deg en sms.
De tar 100sek i gebyr, bakdelen er de ikke har bank terminal - så der gjelder bare kontanter...

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av mortenolb »

Ashland skrev: Ett godt tips kan være EU Terminalen i Strømstad
Jeg har ved flere annledninger bestillt varer dit. God service og kan annbefales! Når de mottar pakken, sender de deg en sms.
De tar 100sek i gebyr, bakdelen er de ikke har bank terminal - så der gjelder bare kontanter...

Jeg synes alltid det der virker så sykt shady. Hva er greia med å ikke ta kort?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av LordShaft »

Det koster overraskende mye å ha kort betalings automat... så det kan være litt av grunnen, eller monkey business :knegg

Note4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av mortenolb »

LordShaft skrev:Det koster overraskende mye å ha kort betalings automat... så det kan være litt av grunnen, eller monkey business :knegg

Note4
Kan vel ikke være sååå gæli når de har det på brusautomater på bedrifter hvor brusautomaten nesten ikke blir brukt? :-k
Men en sånn bedrift som han nevner ville jeg tro omsetter for nok til at en kortterminal ikke må utgjøre noe nevneverdig?
Jaja, jeg synes det virker litt shady uansett. Og tatoveringssjapper som ikke tar det!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av LordShaft »

Det er bare for å slippe unna all skatten... oppgir du halvparten av inntektene så er jo det god butikk :knegg

Note4

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av KawaJens »

Reiner med at du har sett på alternativene og gjort deg opp en mening men 20 000kr + for to potter synest eg hører sykt dyrt ut og med tanke på at en får yoshimura r77 som ikke ser så verst ut for 7-8000kr så vet eg ikke om eg kunne ha forsvart pris forskjellen. Men har full forståelse for at en kjøper det man har lyst på :prf

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 727
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av JanK »

Jeg kjører fra Italia til Norge regelmessig, kan kjøpe potter her nede hvis det er aktuelt. Da jeg kommer til Norge sender jeg de til deg med Norgespakka.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av Svolp »

JanK skrev:Jeg kjører fra Italia til Norge regelmessig, kan kjøpe potter her nede hvis det er aktuelt. Da jeg kommer til Norge sender jeg de til deg med Norgespakka.
Takk for det JanK, gjerne så jeg tar deg på ordet :thumleft
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 727
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Montere utstyr i utlandet, moms osv?

Legg inn av JanK »

Svolp skrev:
JanK skrev:Jeg kjører fra Italia til Norge regelmessig, kan kjøpe potter her nede hvis det er aktuelt. Da jeg kommer til Norge sender jeg de til deg med Norgespakka.
Takk for det JanK, gjerne så jeg tar deg på ordet :thumleft
Det er bare å ta kontakt :thumleft
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Svar