Att fotograf har rettigheterne er jeg veldig bevisst på, det jag stusser på er at det tales om at de "stiller opp" å tar bilder av oss, og vi derfor som motiv ikke skal anse det naturlig å bli kompensert for det? (jeg tenker bare på å få bilde får bruk til eks FB, Mcsiden og hjemme på veggen)Bjerknez skrev:Når en fotograf tar bilder, så er det alltid fotografen selv som eier rettighetene til bildene. Normalt koster det penger og få en gjeng fotografer til å stille opp "on location" men i dette tilfellet er det altså helt gratis. Man er heller ikke nødt til å kjøpe bilder. Modellen i dette tilfellet får jo noe ut av det ved at hobbyfotografer tar bilder. Vi får også noe ut av det i den grad at vi kan kjøpe/få bilder som fotografen har tatt. Stort sett ordner det seg, men dette må uansett bli en deal mellom fotograf og modell.hakhap skrev:Gøy men bemerker meg med at de får gratis motiver og vi kanskje må betale for bilder etterpå. For meg synes det at modellen må få noe ut av det dvs bilder for privat bruk. Det er sånn jeg gjort når der er tatt bilde I slike situasjoner. Eller er jeg veldig gjerne med. Stas med proffe bilder
Det som er viktig er lokasjonen. Jeg har lagt inn et ønske om et litt urbant område med enten tagging etc. eller rustne kraner eller lignende.
Men skal ikke kverulere synes det er en kjempegod ide å samles å ta lit bilder