Hei Jaran! :)
Velkommen til forumet, og så gøy at du skal kjøpe deg sykkel! :)
Du har jo et veldig romslig budsjett, så du kan jo få deg mye sykkel, alt ettersom hva som skulle friste.
Jeg hadde samme budsjett som deg da jeg skulle ut på A2 markedet i fjor sommer.
Jeg ble sittende å tenke følgende: Skal jeg kjøpe spell ny A2 sykkel nå, eller skal jeg kjøpe en litt eldre, i og med at dette kun er for to år, så kjøpe drømmesykkelen når det blir ren A?
Jeg lurte også på om jeg skulle kjøpe en "ferdig" nedregget en, eller ta jobben selv.
Etter MYE om og men, kom jeg frem til at siden det bare er for to år, så gikk jeg for en litt eldre sykkel.
Vi kan jo som kjent ikke kjøre sykler som originalt har høyere effekt enn 96HK, så jeg fant en Yamaha FZS600 som var 70kw, og tok jobben selv.
Det er ikke mye jobb å nedregge det selv. Bestilte strupekittet gjennom Yamaha. De bestiller gjennom Greybikes.no.
Gikk to uker, så kom settet, og det var inn til Yamaha for montering dagen etter, for så å dra å vise den hos Statens Vegvesen på Risløkka påfølgende dag. Totalkosten på strupingen ble 3750,- med alt, inkl vegvesenet. Visningen var latterlig. Trillet sykkelen inn i kontrollhallen, de tok et bilde av den forfra og tok med seg papirene jeg hadde med (TÜV på strupekittet, og at det var til mitt rammenr, en lapp fra Yamaha på at det var montert og vognkort del 1 og 2). En time senere kom de ut med nytt midlertidig vognkort og ønsket meg god tur og lykke til. De startet ikke sykkelen engang.
Jeg vil også si at jeg har en sykkel som går bedre enn f. eks 300ccmene, selv om de har samme antall hester. Min svoger kjører en Ninja 300ccm, og den blåser jeg ifra både på aks og toppfart. Testet dette på dragstripa på Gardermoen, og han hadde ikke sjans.
Jeg ville heller valgt en billigere sykkel i to år nå, og kjøpt deg drømmesykkelen når du får ren A.
En ny sykkel vil jo også tappe seg godt i pris de to første årene. :)
Men skulle jeg kjøpt meg spell ny A2 sykkel nå, hadde jeg helt klart gått for MT07. Det er en vannvittig rå sykkel, med godt med dreiemoment! :)
Uansett, lykke til i jakten!