Bjerknez skrev:Jeg skal gi deg et godt råd:
Selv bruker jeg Scala Rider G9x. Adapteret til denne fester du på hjelmen og de medfølgende høytalerene kaster du i søpla. Kjøp deg ett par Koss hodetelefoner til 2-300,-. Riv høytalerene av bøylen (disse sitter bare med et klips) og fest disse under foret i hjelmen. Selv har jeg brukt de medfølgende borrelåsputene som fulgte med G9x settet. Tre kabelen under foret og koble Hijack pluggen til G9x adapteret på hjelmen. Å vips så har du skikkelig godlyd!
Da gjenstår det bare å koble G9x'en til telefonen din via bluetooth og fyre opp Spotify. Du kan skippe sanger etc. med talakommandoer i den medfølgende mikrofonen. Funker som bare det!

Hvis jeg har forstått dette riktig, så bruker du Koss-høytalere som du kobler i hijack-kontakten på styreenheten?
I såfall, så er det et dårlig råd :)
Bedre å lodde av de originale høytalerne og lodde på Koss sine høytalere. Finns en drøss med tutorvideoer om dette. Jeg har byttet til Koss ved å bruke loddebolt.
[video]
https://www.youtube.com/watch?v=JqZn_oCHVS4[/video]
Forøvrig finnes det mange hjelmprodusenter som har egne løsninger av integrerte intercom som tilleggsutstyr.
Nolan har N-com og Schuberth har sin SRC eller SRC-S. Den første er til åpningshjelmer, den siste til den nyeste S2
Jeg vet også at Sharp har egen løsning, likeså Caberg.
Vil du velge en annen hjelmprodusent som ikke har intercom i sortementet, så kan du kjøpe Sena10 eller Scala Rider. Begge disse er bra. Jeg har ikke prøvd andre intercomprodusenter sine produkter, så kanskje andre her har tips.