Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Passion for fashion, bestillt nye

Legg inn av Toven »

Flanker skrev:
Toven skrev:
Bare å bestille :knegg
Beadrider... Har såvidt prøvd sånne for en del år siden, og de funker! Ulempen er at salen blir seende ut som et helvete, og på mine to siste stykket er komforten såpass at jeg ikke ser behovet. Og så er det stygt og Harry også da :knegg
Nettsiden jeg tok bilde fra hadde de testet mange forskjellige komfortsaler, og disse kom best ut så sier noe der :knegg

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- og sånn går no dagan...

Legg inn av Olav K »

Ja, man venter alltid på noe... idag venter jeg på skytebas som skal blåse av ei salve utenfor huset. Jeg må legge om avløpet etter flommen i høst, og selvsagt fant vi steiner store som ... biler.. nedi grøfta der. Så igår stod jeg med borhammer og laget hull.
Men blir godt å få det gjort... det er uansett en oppgradering mtp teknisk tilstand på eiendommen.
ellers så venter jeg på klær fra Jack Lilly's, blir spennende å teste dette.
Og man venter på avreise imorgen, da blir det langhelg i Oslo og omegn. Og selvsagt besøk på messa, gleder meg til det... satser på at TiV gjengen kommer seg over... men det er jo et risky prosjekt når man har billetter hos'n Bjørn K :evil
Og deretter er det en ny tur ut i havet, men er hjemme til påske igjen... og deretter blir det 5-6 uker fri. :thumleft
Det viktigste dog... er å få med meg banekjøringa på Rudskogen 21-22 mai... guuuh kor eg gler meg :yeyeye
Og en mnd etter det er det avreise med Kielbåten.... og jeg har allerede reisefeber.. :lol
hvordan skal nå dette gå når det nærmer seg for alvor... men først og fremst blir det messe i helga... vi sees der :vs :vs

Edit: igår sluttet jeg iallefall å vente på depotstøtta mi.
Den kom i postpakke fra Alf Graarud. Må si jeg er veldig fornøyd med leveringstid, betingelser og ikke MINST pris... stort sett blir det alltid billigere å handle der, enn gjennom Ebay og andre nettbutikker... Takk for god service, Lene og Andre
2015-03-04 10.03.10.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av Olav K »

Så var man vel hjemme fra messa, turen over fjell og daler gikk strøkent, det var egentlig sykkelføre hele veien, selv over Haukeli.

Nuvel, fredag morgen hadde jeg en snartur til Sarpsborg, hentet en kasse med orginaldeler til Speedy hos Alf Graarud.
Derfra gikk turen raskt og effektivt opp igjen til Lillestrøm, og parkerte utenfor idet messa åpnet. Traff noen kjentfolk på Triumphstanden, og vi var jamt enige om at den nye Tiger 800 XCx var en fin sykkel som gir god valuta for pengene... nesten så jeg vil påstå at den er årets kjøp :knegg

Så dukket Busa opp, og sammen fikk vi sjekket ut det meste som var av interesse. Bla fant Busa seg en favoritt:
MC messe 1.jpg
Vi tilbrakte endel tid hos BMW og KTM, og det er ikke til å komma unna med at det er mye lekkert å se på der.... Både SA 1190 og 1290 satt som et skudd, men rent personlig blei BMW R1200 R et spennende bekjentskap. 125 hk og 125 Nm ved 6500 rpm er kjekke tall. Detaljer som kardang og cruisekontroll, og en avslappet herlig sittestilling. Håper på en prøvekjøring iløpet av sesongen :yeyeye

Hos Erling Sande var det mye artig og fint, bla er jo MV Agusta sin Dragster 800RR et smykke
MC messe 7.jpg
Nydelig sykkel, men jeg satt nokså trangt på den... uansett bleknet Dragsteren totalt i forhold til min ungdoms juvel...
Suzuki GT 100, i strøken stand. Kliss lik den jeg hadde, min var dog ikke SÅ strøken :knegg
MC messe 8.jpg
Mye fint å se på messa, men jeg var likevel litt skuffet da det var lite å få kjøpt, hadde håpet på mer salg av tankvesker og annet tilbehør.

Tok turen ut på lørdagen også, men da var det heilt sjukt med folk, så reiste tidligere tilbake til Oslo, og tok noen rolige glass øl.

Vel hjemme var veiene tørre og himmelen var heller ikke spesielt truende. Siden det er 8. mars lot jeg frk. Fryd ta seg av utpakking og klesvask.
Jeg måtte jo få på meg kjøredressen og ta fram Speedy fra mannehulen.
Fikk meg 8 mil med hygge i kveldingen, tur retur til Utåker. Delvis tørre veier, ca 7-8 grader og lite trafikk. Blei ei lita høytidsstund rett og slett.
MC messe 5.jpg
MC messe 3.jpg
Vel hjemme fant jeg fram en ny venn, Ægir Hrist & Mist, samt noen kataloger fra messa.
Var mye snadder i de katalogene... bla frister det noe jæ---ig med en tur sammen med Indian Adventures til Himalaya. Får se om det kan la seg gjøre til neste år :yeyeye
MC messe 4.jpg
Må jo si at min venn Ægir var ytterst velsmakende :prf

Og i anledning Kvinnedagen poster jeg et bilde fra messa av en kvinne som gjør det vi liker best: Polerer stoltheten vår :knegg :yeyeye
MC messe 9.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Ellers fikk jeg "testet" den nye skiltholderen min, eller iallefall effekten av den.
20141124_092627red.jpg
Og til tross for at det var vått på deler av veien, var det knapt noe skitt oppå salen, og iallefall ikke noe oppover ryggen min :-) Meget fornøyd. Skal likevel se om det blir enda bedre effekt av greiene, hvis jeg justerer den litt oppover.
Får se om det ikke blir en tur på onsdag formiddag, skal i nordsjøen igjen på torsdag, så da blir det ikke noen mulighet før påske :-)

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Regner med du også fikk prøvd den nye hjelmen din også? Hva ble i så fall dommen?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Snikkeren skrev:Regner med du også fikk prøvd den nye hjelmen din også? Hva ble i så fall dommen?
Skulle gjerne prøvd den, men den befinner seg desverre for meg forsatt i Bergen, jag kom seint i land sist jeg skulle hjem, så MC Marine var stengt. Nå har en god kompis fått hentet hjelmen, slik at jeg får den på onsdag eller torsdag.

Kommer hjem igjen på torsdag den 26.mars, og DAAAA.. blir det som i den reklamen (må vente te freddan) :-) Da er det påske og jeg skal kjøre :knegg

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Da venter jeg spent på rapport. Jeg er ihvertfall fornøyd med min. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Jeg er mer spent på å høre hvordan dekkene innfrir til forventningene :thumleft

Note4

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Jeg er mer spent på å høre hvordan dekkene innfrir til forventningene :thumleft

Note4
Første del av turen gikk svært sømmelig for seg, så jeg kunne nok kjørt med crossdekk uten at det hadde gjort noen forskjell. Stedvis vått, rusten kropp og ca 7 grader gir ikke den store racingfølelsen :[-X
Men på returen fra Utåker, slapp jeg meg litt mer løs, og det er ikke noe å klage på sålangt. Blir forhåpentligvis klokere iløpet av påska :prf

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Forstår du ikke får dannet deg det helt store bilde av dekkene enda. Men før vi skal nedover, og til jeg skal skifte dekk har du nok dannet deg et bilde som jeg kan ta med i beregningen når jeg skifter sko på dyret mitt :thumleft

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Herregud...... I dag smalt det så jævlig. Er så tur klar du aner det ikke :vs

[video]https://www.youtube.com/watch?v=50rWSRQp834[/video]

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:Herregud...... I dag smalt det så jævlig. Er så tur klar du aner det ikke :vs

[video]https://www.youtube.com/watch?v=50rWSRQp834[/video]

:evil :-)å :[-X :bl3 :O :~| :gk :grt :bandana :-({|= :erte :blae :notlistening

Faan, jeg hakke fått ut sykkarn enda engang =;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Så så ojda.... det blir snart din tur :erte

Har du vurdert kommunikasjon på turen Onkel, eller skal vi gjøre som vi pleier... gestikulering, roping og blinking med lysene :knegg :knegg

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Så så ojda.... det blir snart din tur :erte

Har du vurdert kommunikasjon på turen Onkel, eller skal vi gjøre som vi pleier... gestikulering, roping og blinking med lysene :knegg :knegg
"Video ikke tilgjengelig" står det.... :evil

Coms på tur; Jeg og Znirln har hver vår G9x, og om du orker å høre på oss, må du gjerne få deg en slik...

Er turklar så det holder, jeg også. Og det er vel bare ca akkurat 105 dager og to timer til Kielbåten legger fra kai :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har også G9X og kunne tenkt meg å teste denne ut :-)
Men da får dere tåle litt Triumph skryt :-# :x :lol

Svar