Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av norse900 »

Går vel an å skru av også, da?? :lol
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av LordShaft »

23. går fergen, så da bør en kjøre over til oslo senest dagen før med andre ord. Tid fergen går på døgnet?

Jeg skal i bryllupsfest lørdag 20 juni.... men det skipper jeg i verstefall om det blir trøbbel med planene. Er jo litt mere som må tilrettelegges nå som guttungen er kommet til verden :redface

jeg ser på nettet at det er flere pass som gjerne ikke åpner før midten av juli...

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av Olav K »

Fergja går kl 14, så det går å kjøre fra Rosendal tiiiidlig på morran. Alternativt så er det raka vegen til Tyristrand og Casa Busa den 22. om han og Busakakekona vil ha breikjefta vestlendinger på besøk da :knegg :scratch

Jeg har ikke lest meg opp på når alle passene åpner, men det jeg HAR lest, er rotasjonskalenderen min... og den er åpen fra 15 juni til 12. juli. :prop: :thumleft
De pass jeg ikke får kjørt i år får man ta et annet år. Jeg har dog vært mye i alpene med bil og paraglider først i juli, og har aldri vært borti noe som er stengt på de tider...
Dessuten svinger reiseplanen innom middelhavsregionen, og jeg lover at der er det snøfritt. :-)å
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av LordShaft »

Er det mulig å få innkikk i disse turplanene, eller er det tidenes blåtur jeg begir meg utpå :lol

Jeg har fri hele juli så det går igrunn greit. Ja det som ikke blir kjørt i år, skal jeg nok klare å besøke neste år. For noe sier meg at dette blir så bra, at en planlegger tur neste år på hjemoverturen :prop:

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Er det mulig å få innkikk i disse turplanene, eller er det tidenes blåtur jeg begir meg utpå :lol
:prop:

Stoler du ikke på Onkel??
:scratch :-k

Vi skal iallefall ha en god lunch på denne plassen like ved Annecy, på toppen av et lite pass, Col de la Forclaz
378780_189123307834514_1533601703_n.jpg
Skal skrive en bedre plan i kveld, når jeg er på PCen. Men rute i google maps går jo ikke å lage nå; når veiene er stengt.... grrrr
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av LordShaft »

Selvfølgelig stoler jeg på Onkel... Men noe sier meg at det kan være fornuftig å komme med visse innspill, for du har jo en tendens til å ta så innidethelvetes fyr når du først setter igang :lol

Angående kommunikasjon så tror jeg ikke det blir noe jeg spanderer på meg før denne turen. Da kommer det til å bli mye tyting på sambandet :redface
Må vi fylle eller andre ting, finnes det andre måter å signalisere på.
En scala rider koster vel drøye 4000 spenn om jeg ikke husker feil? :redface

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av Olav K »

Satser på dagsetapper på rundt 40 mil, fra Neukirchen den 28. juni, via Grossglockner og mot Stekvio. Har lyst å overnatte i nærheten der, og få kjørt Stelvio med flyt og conduite før den ordinære trafikken tar seg opp. Fra Stelvio mot Davos, det ser ut som et fint område med småveier, iallefall på Google Earth. Fra Davos mot Italia og Comosjøen, med overnatting der i området.... det er iallefall en begynnelse :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av Moffa »

LordShaft skrev: En scala rider koster vel drøye 4000 spenn om jeg ikke husker feil? :redface
ca 2800 på cdon.com ;-)
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av LordShaft »

Jeg blir faktisk små yr når du prater til meg på denne måten :redface Akkurat nå er jeg inne på fc-moto å kikker på regndress, nye goretex sko og windstopper til å ha under dressen... Også må jeg vel ha meg en kriega 20L til.... Ha 30L på hekken og 20 på tanken. Noe mer enn det får jeg ikke lov å ta med meg. Prøve å holde det til et minimum.

Er jævlig spent på hvordan du opplever de nye dekkene dine.... Da jeg liker å tro at vi har relativ lik kjørestil. Må ha nye dekk før den turen.
Skal sies at jeg liker mønsteret i conti og metzeler langt bedre. Du vet, jeg er jo en skikkelig tøysemikkel og er opptatt av sånt :-)å

Dagsetapper på 40 mil tror jeg er veldig realistisk... Da gir det rom for å både utvide eller nedkorte litt i forhold til hvor en er... Noen plasser vil en jo se og gjerne ta litt mere bilder enn andre plasser.
Samt at en ikke skal slite kroppen sin ihjel på turen. Greit at en ikke overdriver. Selv om jeg skal prøve å få kjørt noen gode turer å forberede kroppen min i forkant :thumleft

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av Gulars »

@LordShaft, ang. regndress. Jeg kjøpte BMW sin sist høst. Den er lett å ta av og på og har antisklistoff i skrittet. Har lest mye bra om den. Kjøpte også nye støvler i fjor. BMW Pro Touring 2. GoreTex, høye, tykt skinn og behagelig å ha på. Kan anbefales. Koster litt, men om du er medlem av BMW-klubben får du 10% på Ride. :vs
Kjør sikkert!

Brukeravatar
lamoi
Innlegg: 106
Registrert: 07 mai 2013, 23:06
Motorsykkelen din: KTM 690 Enduro R (2014)

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av lamoi »

LordShaft skrev:En scala rider koster vel drøye 4000 spenn om jeg ikke husker feil? :redface
http://www.ebay.co.uk/itm/CARDO-SCALA-R ... 2#shpCntId" onclick="window.open(this.href);return false;

Blir omtrent 2000 NOK inkl. frakt. Hvis du vil kan du bestille til min familie i Sverige, så kan jeg kan ta den med på jobb på Fornebu i Oslo. Da slipper du betale moms.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av ojda »

lamoi skrev:
LordShaft skrev:En scala rider koster vel drøye 4000 spenn om jeg ikke husker feil? :redface
http://www.ebay.co.uk/itm/CARDO-SCALA-R ... 2#shpCntId" onclick="window.open(this.href);return false;

Blir omtrent 2000 NOK inkl. frakt. Hvis du vil kan du bestille til min familie i Sverige, så kan jeg kan ta den med på jobb på Fornebu i Oslo. Da slipper du betale moms.

Finn en kamerat som også vil ha, kjøp et teamset og del det i to.
Det eneste det ikke er dobbelt opp av er det flotte bæreetuiet.

Kr 3090 for to komplette sett :yeyeye

http://www.agmshop.no/MC/Kjoreutstyr-(mc" onclick="window.open(this.href);return false;)/Kommunikasjon/Scala-Rider-G9-X-PowerSet-(-2stk-)-(440029)?overcatid=6

Av en eller annen grunn fungerer ikke siden via link, men om man går inn på alf graarud sine sider og trykker på komunikasjon i venstre-menyen finner man det der.
For tiden mer en 5 sett tilgjengelig :thumleft

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... vxy9cw.jpg[/img]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av Snikkeren »

1890 for en person hos MC-Deler: http://www.mc-deler.no/search.asp?Mi=MCD-772278" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller 3090 for to personer hos MC-Deler: http://www.mc-deler.no/search.asp?Mi=MCD-770838" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av LordShaft »

Gulars skrev:@LordShaft, ang. regndress. Jeg kjøpte BMW sin sist høst. Den er lett å ta av og på og har antisklistoff i skrittet. Har lest mye bra om den. Kjøpte også nye støvler i fjor. BMW Pro Touring 2. GoreTex, høye, tykt skinn og behagelig å ha på. Kan anbefales. Koster litt, men om du er medlem av BMW-klubben får du 10% på Ride. :vs
Regndressen til BMW er litt for gul.... altså vi snakker gul gul, ikke sånn refleksvest gul :lol
Har hørt mye bra om El ninio dressen til alpinestar.. pluss at den er stor i størrelse...ja jeg må ha str enorm.
Sko blir mer racing preget, kikket litt på tcx som jeg allerede har hatt noen sesonger, men også lest veldig mye positivt om alpinestar sine goretex sko husker ikke nr i farten.

:thumleft

Note4

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Messa er over- hjemme igjen.

Legg inn av Gulars »

Ja, den er veldig gul :lol
Kjør sikkert!

Svar